کد خبر : 108067
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آگوست 2017 - 23:27
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۸۵ درصد از بودجه فرهنگی به دست ما نمی رسد / اگر شهدا نبودند اکنون امنیت نداشتیم بسته هستند

۸۵ درصد از بودجه فرهنگی به دست ما نمی رسد / اگر شهدا نبودند اکنون امنیت نداشتیم

۸۵ درصد از بودجه فرهنگی به دست ما نمی رسد / اگر شهدا نبودند اکنون امنیت نداشتیم

چمیده فر: سین دوستی یکی از شخصیت‌های برجسته شهرستان و منطقه ارسباران درزمینهٔ فرهنگ و ادب است که امسال مراسم بزرگداشت ایشان در منطقه ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش اهروصال؛ محمدحسین چمیده فر؛ معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و رونمایی از کتاب شهاب اهر، نامه سرگشاده مردم ارسباران؛ اظهار داشت: حسین دوستی یکی از شخصیت‌های برجسته شهرستان و منطقه ارسباران درزمینهٔ فرهنگ و ادب است که امسال مراسم بزرگداشت ایشان در منطقه ارسباران برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: باید در مقابل زحمت کشان حوزه خبر و مطبوعات سر تعظیم فرود آوریم و روز خبرنگار بهترین بهانه برای قدردانی از زحمات این بزرگان است. ایثارگرترین و فرهیخته‌ترین قشر جامعه اشخاصی هستند که قلم‌به‌دست دارند و مظلوم‌تر از این افراد در جامعه نداریم.

وی با اشاره به مراسم سال پیش در اهر؛ اشاره کرد: سال پیش با حضور در زادگاه میرزا طاهر قراجه داغی پدر مطبوعات نوین ایران؛ به مناسبت روز خبرنگار آن‌قدری برای من خوشایند بود که هرگز فراموشش نمی‌کنم.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ اذعان داشت: نباید اجازه غفلت و فراموشی در رابطه با مفاخر و اندیشمندان اهری را نباید بدهیم. شهرستان اهر مفاخر زیادی دارد که مردم از آن آگاه نبوده و باید آگاه کنیم. اکنون سرمایه کشورمان دیگر نفت و گاز نیست بلکه نیروی انسانی و فرهنگ ما است. ما موظف هستیم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و همایش‌ها مردم را با مفاخر شهر خودشان آشنا کنیم.

وی در ادامه با توجه به حضور مادر گرامی شهید عمله زاده؛ تنها خبرنگار شهید شهرستان اهر؛ گفت: حضور خانواده شهید عمله زاده در این مراسم مایه مباهات بوده و امروزه هرچه داریم ازجمله امنیت، آسایش و آرامش را مدیون خون شهدا هستیم و اگر شهدا نبودند اکنون در این امنیت زندگی نمی‌کردیم.

وی در خصوص کارهای فرهنگی و نواقصات آن افزود: وقتی می‌گوییم جامعه و انقلابمان فرهنگی است باید برای نیز هزینه کنیم. ۸۵ درصد از بودجه فرهنگی به دست ما نمی‌رسد ولی سعی در آن است که ۱۰۰ درصد پاسخگوی اذعان ما باشد.

وی در ادامه در رابطه با روز خبرنگار تصریح کرد: اینکه از زحمات یک سال خبرنگاران در یک روز خاص تجلیل کنیم امکان‌پذیر نیست؛ زیرا اعتبارات درجاهای دیگر مصرف‌شده و اعتباری برای مصرف در حوزه فرهنگ نداریم.

چمیده فر در آخر ضمن تشکر از فعالان فرهنگ و هنر؛ اذعان داشت: فرهنگ و هنر تبدیل به ویترین تمامی دولت‌ها شده است. هر موقع نیازی به فرهنگ و هنر و خبرنگاران داشته باشیم به یاد آن‌ها می‌افتیم و با یک کارت هدیه از آن‌ها تقدیر می‌کنیم که این از منفورترین کارها در این حوزه است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.