کد خبر : 108065
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آگوست 2017 - 22:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای خبرنگارانی امثال مرحوم غفاری مردم را بیدار و آگاه می کنند بسته هستند

خبرنگارانی امثال مرحوم غفاری مردم را بیدار و آگاه می کنند

خبرنگارانی امثال مرحوم غفاری مردم را بیدار و آگاه می کنند

حسین دوستی: روزنامه شهاب اهر در زمان ملی شدن صنعت نفت توسط دکتر مصدق و رهبری آیت‌الله کاشانی در اهر متولدشده است و نخستین نشریه منطقه ارسباران نیز به شمار می‌رفته است.

به گزارش اهروصال؛ حسین دوستی نویسنده و محقق اهری در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و رونمایی از کتاب شهاب اهر در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ اذعان داشت: روزنامه شهاب اهر در زمان ملی شدن صنعت نفت توسط دکتر مصدق و رهبری آیت‌الله کاشانی در اهر متولدشده است و نخستین نشریه منطقه ارسباران نیز به شمار می‌رفته است.

وی در خصوص وقایع زمان انتشار این روزنامه اظهار داشت: در آن زمان مردم و حکومت طاغوت پهلوی پنجه در پنجه هم بوده و با یکدیگر سر جنگ داشتند. در این میان روزنامه شهاب اهر نیز از دکتر مصدق و آیت‌الله کاشانی حمایت کردند.

وی در ادامه مطرح کرد: مرحوم رحیم غفاری مدیر روزنامه شهاب و یک خبرنگار بود و هرروزی که روز خبرنگار نامیده می‌شود درواقع روز تولد مرحوم غفاری نیز است. وی بدون کوچک‌ترین چشمداشتی برای حمایت از مردم می‌نوشتند. امروزه ده‌ها رحیم غفاری در اهر وجود دارد که هرکدام به‌تنهایی راه این فرد را ادامه می‌دهند.

حسین دوستی با اشاره به فعالیت خبرنگاران اهری؛ مطرح کرد: تلاش خبرنگاران مهم بوده و بدون تأثیر نیست. اگر همین روزنامه شهاب اهر وجود نداشت از مسائل روز سیاسی عقب می‌ماندیم و نمی‌توانستیم به انسان‌های مبارز و انقلابی ملحق شویم. همین امثال غفاری و روزنامه شهاب اهر بود که مردم را بیدار و آگاه کرد.

وی در آخر ضمن گرامی داشت روز خبرنگار؛ اظهار داشت: کتاب شهاب اهر، نامه سرگشاده مردم ارسباران حاصل تلاش شبانه‌روزی ۴ ساله آقای جعفر خضوعی است و با این کتاب به تاریخ مطبوعات اهر روحی دوباره بخشیده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.