کد خبر : 107857
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 3 آگوست 2017 - 14:18
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای از تعطیلی کارخانه تولید کود کمپوست تا دفن غیربهداشتی زباله‌های شهری در اهر بسته هستند

از تعطیلی کارخانه تولید کود کمپوست تا دفن غیربهداشتی زباله‌های شهری در اهر

از تعطیلی کارخانه تولید کود کمپوست تا دفن غیربهداشتی زباله‌های شهری در اهر

چندی پیش در اهر کارخانه تبدیل زباله به کود کمپوست با مشارکت شهرداری با بخش خصوصی راه‌اندازی شد. ازاین‌رو زمینه‌ای برای امحای بهداشتی زباله‌های شهری و همچنین اشتغال‌زایی برای ۱۲۰ نفر در اهر فراهم شد. ولی این روند چندان خوب پیش نرفت و کارخانه‌ای با این حجم سرمایه‌گذاری به دلیل عدم عمل به تعهدات و مشارکت شهرداری با بخش خصوصی پس از ۶ ماه تعطیل شد.

به گزارش سرویس شهری اهروصال؛

چندی پیش در اهر کارخانه تبدیل زباله به کود کمپوست با مشارکت شهرداری با بخش خصوصی راه‌اندازی شد. ازاین‌رو زمینه‌ای برای امحای بهداشتی زباله‌های شهری و همچنین اشتغال‌زایی برای ۱۲۰ نفر در اهر فراهم شد که ۵۰ نفر از آن‌ها شروع به کارکرده بودند و برای ۷۰ نفر دیگر امکان ایجاد شغل بود. این کارخانه با ظرفیت اسمی ۳۰۰ تن در سال ۹۱ به بهره‌برداری رسید که به‌عنوان دومین کارخانه بزرگ بازیافت زباله و تولید کمپوست در آذربایجان شرقی شناخته شد. این کارخانه ظرفیت تولید ۱۱ نوع متفاوت کود را دارا بود که کمکی به بخش کشاورزی اهر نیز به شمار می‌رفت. همچنین مجوز دانشگاه علمی کاربردی برای رشته مرتبط با تولید کمپوست نیز گرفته شده و اقدامات لازم انجام گرفته شده بود.

ولی این روند چندان خوب پیش نرفت و کارخانه‌ای با این حجم سرمایه‌گذاری به دلیل عدم عمل به تعهدات و مشارکت شهرداری با بخش خصوصی پس از ۶ ماه تعطیل شد.

لازم به ذکر است که روزانه بیش از ۱۲۰ تن زباله در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که در محلی غیربهداشتی، نزدیک به شهر و در مسیر باد غالب به سمت شهر دفن می‌گردد. ازاین‌رو اهالی محله‌های نزدیک به محل دفن همیشه از بوی بد زباله در عذاب هستند. همچنین این نوع دفن زباله می‌تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل بیماری و آلودگی آب‌های زیرزمینی و همچنین تجمع حیوانات موزی مانند موش در آن مکان شود.

سرمایه‌گذار این بخش  آقای ایوب حمزه زاده؛ در گفتگو با اهروصال؛ گفت: از مسئولین فرمانداری و شهرداری تقاضا دارم تا برای ساماندهی این بخش اقدامات لازم را انجام دهند تا هم برای جوانان بیکار ایجاد اشتغال شود و هم از آلودگی و ایجاد بیماری‌های خطرناک و شاید کشنده جلوگیری شود.

وی افزود: قبلا با فرمانداری، شهرداری و اداره حفظ محیط زیست هماهنگی هایی انجام شده و قول هایی داده شده است و به ضرورت کارخانه کمپوست در اهر اشاره شده ولی تا کنون کار مفیدی انجام نشده است.

تصاویر مربوط به محل فعلی دفن زباله‌های شهری/

تصاویر مربوط به کارخانه تعطیل‌شده تولید کود کمپوست/

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.