کد خبر : 107832
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آگوست 2017 - 22:56
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برای دهستان ورگهان ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است بسته هستند

برای دهستان ورگهان ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است

برای دهستان ورگهان ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است

سرهنگ سید صفر قائمی: در فاز اول ۱۱۸ دهستان مدنظر قرارگرفته شده است که در صورت نهایی شدن تا هزار دهستان ارتقا پیدا می‌کند.

سرهنگ سید صفر قائمی، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا در گفتگو با اهروصال؛ از وظایف این قرارگاه گفته و اظهار داشت: در سال جاری قرارگاه پیشرفت آبادانی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله)؛ برای آبادانی دهستان‌ها وارد عمل شده است.

در فاز اول ۱۱۸ دهستان مدنظر قرارگرفته شده است که در صورت نهایی شدن تا هزار دهستان ارتقا پیدا می‌کند.

وی در ادامه افزود: از این تعداد در فاز اول ۶ دهستان در استان ما مدنظر قرارگرفته شده است یکی از آن‌ها نیز دهستان ورگهان اهر می‌باشد. هر چیزی که برای تبدیل یک دهستان محروم به دهستان آباد نیاز است در این برنامه‌ها مدنظر قرارگرفته شده است.

وی در خصوص برنامه‌های مدنظر برای دهستان ورگهان و سایر دهستان‌ها مطرح کرد: ما در عرصه‌های مختلف در این دهستان‌ها فعالیت خواهیم داشت. ازجمله این‌ها می‌توان به عرصه زیرساخت و عمرانی اشاره کرد و هر جا نیاز باشد وارد عمل خواهیم شد. تمامی پروژه‌ها باهدف عام‌المنفعه انجام خواهند شد.

سرهنگ سید صفر قائمی با اشاره به وضعیت معیشتی روستاها، اذعان داشت: در راستای تأمین معیشتی روستاها، سعی بر این خواهد بود تا اقتصاد مقاومتی را پیاده‌سازی کنیم. هم بتوانیم اشتغال را افزایش دهیم و هم تولید و بهره‌وری را در دهستان‌ها افزایش دهیم.

وی در مورد مأموریت دیگر این قرارگاه، مطرح کرد: از دیگر مأموریت‌های این قرارگاه، توسعه بهداشت سنتی و اسلامی در روستاها است، به‌گونه‌ای که هم درزمینهٔ آگاه‌سازی مردم کار شود و هم در راستای تقویت بنیه‌های طب سنتی و اسلامی در دهستان‌ها فعالیت‌هایی انجام گیرد که از آن‌ها می‌توان به کاشت و برداشت گیاهان دارویی و طبی اشاره کرد.

وی در خصوص عرصه تعلیم و تربیت نیز مطرح کرد: متأسفانه برخی روستاها مدرسه ندارند یا دارند و در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و این امر باعث مهاجرت می‌شود. قرارگاه در این راستا نیز برنامه‌های خاصی را برای ترمیم و مرمت مدارس در نظر دارد.

برای مسائل فرهنگی نیز برای هر دهستان یک یا دو روحانی را مستقر خواهیم کرد تا نقش امام روستا را بازی کند و در تمامی زمینه‌ها به‌عنوان تسهیل گر کارها در روستا ورود پیدا کند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سپاه عاشورا در خصوص مبلغ مدنظر برای سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در نظر دارد ۵۰% هزینه‌ها را تأمین کند و ۵۰% دیگر هزینه را از طریق کمک‌های مردمی و دولتی تأمین نماید. این مبلغ پیش‌بینی‌شده برای هر دهستان ۱۵ میلیارد تومان توسط قرارگاه و نزدیک به این مبلغ نیز توسط منابع مردمی و دولتی تأمین می‌گردد.

همچنین در برنامه‌های معیشتی ارتقا تولید در نظر گرفته‌شده است تا کشاورزی دهستان را هرچه بیشتر به علم روز کشاورزی نزدیک کنیم.

هر برنامه‌ای که به‌نوعی به ارتقا دهستان کمک کند در برنامه‌های اجرایی قرارگاه جای خواهد گرفت.

وی در آخر با توجه به نوع اجرایی کردن این برنامه‌ها مطرح کرد: سپاه ناحیه اهر به‌عنوان متولی و اجرایی پروژه خواهد بود و ما در استان وظیفه هماهنگی را خواهیم داشت.

تصاویر/

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.