کد خبر : 107645
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 جولای 2017 - 0:28
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای رئیس جمهور ایران رئیس جمهور کل ایران است / همه باید به دنبال وحدت باشند بسته هستند

رئیس جمهور ایران رئیس جمهور کل ایران است / همه باید به دنبال وحدت باشند

رئیس جمهور ایران رئیس جمهور کل ایران است / همه باید به دنبال وحدت باشند

روحانیون، مسئولین و مردم اهر در پلیس راه اهر به استقبال آیت الله خاتمی رفته و ایشان را تا دفتر امام جمعه اهر همراهی کردند.

به گزارش اهروصال؛ آیت‌الله حاجی‌زاده؛ امام‌جمعه اهر در مراسم استقبال از آیت‌الله خاتمی؛ خطیب نماز جمعه تهران در دفتر امام‌جمعه اهر؛ ضمن خیرمقدم گویی به آیت‌الله خاتمی؛ گفت: اهر یکی از شهرهای کهن و پرجمعیت و متدین و ولایت مدار استان است. الحمدالله مراکز علمی نیز در این شهرستان وجود دارد. حوزه علمیه شهرستان اهر بیش از ۱۳۰ سال قدمت دارد که از این حوزه عالمان بزرگی تربیت‌شده‌اند و در اقصا نقاط کشور مخصوص خدمت‌رسانی هستند. اکنون نیز نزدیک به ۹۰ نفر طلبه برادر و تقریباً همین تعداد طلبه خواهر داریم.

امام‌جمعه اهر در ادامه مطرح کرد: مردم اهر، مردم انقلابی و پرشوری هستند و در تمامی راهپیمایی‌ها حضور پررنگی داشته و دارند. شهرستان اهر حدود ۴۰۰ شهید، ۱۰۰۰ جانباز و ۶۰ آزاده دارد.

وی در آخر از آیت‌الله خاتمی دعوت کردند تا برای جمع حاضر در دفتر امام‌جمعه سخنرانی کنند.

آیت‌الله خاتمی؛ خطیب نماز جمعه تهران در جمع روحانیون و مسئولین منطقه ارسباران در دفتر امام‌جمعه اهر، ضمن سلام و تشکر از حضار؛ گفت: این تکریم‌هایی که برای من در این جلسه گفته شد هیچ‌کدام به‌پای من حساب نمی‌شود؛ بلکه این تکریم‌ها پای ارادت شما به ولایت نوشته می‌شود.

وقتی می‌بینید طلبه‌ای افتخار حمایت از ولایت را دارد؛ شما هم به این بهانه این طلبه را مورد لطف قرار می‌دهید.

همچنین تشکر ویژه دارم از حجت‌الاسلام حاجی‌زاده امام‌جمعه اهر که موصوف به تقواست. ایشان را بزرگان استان به تقوا و به علم می‌شناسند. همین‌که شخصیتی را شورای نگهبان برای خبرگان لایق دیده است؛ مهم رأی آوردن نیست؛ یعنی این شخص به معنای تمام ملاست. این دور ۵۰۰ نفر برای خبرگان نام نوشتند که از این میان حدود ۲۰ نفر قبول شدند و امام‌جمعه شما نیز جزء این ۲۰ نفر بوده است.

وی در ادامه افزود: اگر جلسه، یک جلسه ۱۰ روزه بود، باید یک بحث فقهی، قرآنی و حدیثی را مطرح می‌کردم ولی با توجه به اینکه فرصت محدود است می‌خواهم به یک بحث کلیدی که توجه به آن برای همه ما لازم است؛ مطرح می‌کنم و آن این است که دشمن در شرایط کنونی در پی چیست و چه می‌خواهد؟

این بحث هم برای مسئولان محترم ضروری است و هم برای روحانیت معظم و هم دیگر عزیزانی که در این مجلس نشسته‌اند.

دشمن در عرصه خارج یک‌راه را دنبال می‌کند و در عرصه داخل یک‌راه را ولی هدف این پروژه براندازی نظام اسلامی ایران است. در عرصه خارج دشمن می‌خواهد فرش را از زیر پای ایران بکشد، هر جا فکر ایران حضور دارد، اندیشه ایران حضور دارد، بتواند به شیوه نرم، نشد به شیوه سخت و خشن وارد می‌شوند تا این فرش را بکشند. در بحرین قصه این است که آنجا فرهنگ، فرهنگ انقلاب بود. سال ۴۹ طبق قراردادی بین شاه خائن و انگلیس بحرین از ایران جدا شد ولی از آن زمان تا الآن که نزدیک ۵۰ سال می‌گذرد، فرهنگ امام (ره) در آنجا زنده است. قبل از اینکه اوضاع بحرین این‌چنین شود، ۲،۳ سالی بود فضای بازی بود و من از طرف مردم بحرین دعوت شدم برای سخنرانی. وزیر اوقاف آن‌ها نیز تقاضای ملاقات کرد هر دوباری که رفتم و من گفتم من اینجا به‌عنوان خطیب آمده‌ام، ملاقات باید با وزارت خارجه هماهنگ بشود. اگر حرف دینی دارید آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، اگر حرف سیاسی دارید سفارت ایران در بحرین است.

من را که دعوت کردند به من گفتند تو ۲ جور سخنرانی داری، یکی سخنرانی اخلاقی که به‌صورت آرام برگزار می‌شود و دیگری سخنرانی سیاسی که در نماز جمعه مردم تکبیر می‌گویند، ما ازاین‌گونه سخنرانی‌ها از تو می‌خواهیم.

وی در خصوص جو حاکم در بحرین، اذعان داشت: در تمامی حسینیه‌های آن‌ها عکس مقام معظم رهبری (مدظله) بود. تمامی نوشته در بازار بحرین الشهید المطهری، السید القائم، الشهید بهشتی، الشهید سید محمد باقر صدر و چنین چیزهایی بود. من چنین وضعیت را در تهران و قم ندیدم. این به آن معنی است که فرهنگ انقلاب در آنجا حاضر است. سعودی‌ها با برخورد خشن آمدند و بی‌رحمانه کشتند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت لبنان افزود: من ۲ سال پیش توسط رهبر حزب‌الله به لبنان دعوت شدم. برنامه‌ریزی کرده بودند برای کل لبنان، کل لبنان اندازه تهران نیست. قسمتی که جنوب لبنان است که کاملاً در اختیار حزب‌الله قرار دارد. فرمانداری بدون اجازه سید حسن نصرالله در این منطقه منصوب نمی‌شود. از جنوب آمدیم به سمت مرکز لبنان و بیروت، آنجا هم کسی سید حسن را نمی‌بینند ولی بااین‌حال رهبر معنوی لبنان هستند. رئیس‌جمهور لبنان میشل عون، همان روزهای اول گفت اگر حزب‌الله نبود، تمام لبنان موصل بود.

آن‌وقت سید حسن با این عظمت کیست؟ این فرد وقتی وارد بیت مقام معظم رهبری می‌شود کفش‌هایش را درمی‌آورد و می‌گوید اینجا مکان مقدسی است و باید پابرهنه آمد.

پس از پیروزی جنگ ۳۳ روزه گروه‌های زیادی به سید حسن تبریک می‌گفتند، او می‌گفت رهبر من الامام القائم السید علی الخامنه ای است. می‌گفت: من سرباز ولایت هستم. آن‌ها نمی‌توانند این را تحمل کنند.

آمدند به حزب‌الله گفتند یا ما باید حساب شمارا ببندیم یا حساب کل کشور لبنان را با تحریم خواهند بست. این ترجیح داده شد که حساب حزب‌الله بسته شود و این به معنی تحریم ایران بود. در سوریه هم قضیه همین است. هر جا فرهنگ انقلاب باشد نمی‌توانند تحمل کنند.

وی در ادامه در خصوص بخش دوم نقشه دشمنان انقلاب، اظهار داشت: این‌که کسی بگوید که دشمنان از پروژه براندازی عبور کردند، خیال خام است. دشمنان به‌شدت به دنبال براندازی انقلاب اسلامی هستند، به هر شکلی که بشود. در طول این ۳۸ سال همه راه‌ها را رفته‌اند.

الف – براندازی از طریق جنگ تحمیلی؛ صدام در مصاحبه‌اش گفت ۳ روز بعد مصاحبه در تهران؛ می‌خواست ۳ روزه ایران را تصرف کند ولی دید نشد و بعد از ۸ سال موفق نشد.

ب- از راه ۶ کودتا علیه نظام که تدارک دیدند و نشد، برخی کودتاها ۱ ربع مانده به کودتا خنثی شد.

ج- تروریست‌ها را به جان مردم انداختند، منافقین ۱۷ هزار مردم بی‌گناه را اعم علما تا کشاورز و معلم و مادر و بچه را ترور کردند.

جزئیات شکنجه ۳ پاسدار در ۲ جلد کتاب نوشته‌شده است، پوست پاسداران را کندند و به شهادت رساندند.

در فتنه ۸۸ تردیدی نبود، پروژه براندازی بود، آن‌هم به نحوی حتی بااینکه اسمش را جنگ نرم گذاشته بودند ولی تحمل نکردند، آمدند پاسگاه خیابان نزدیک میدان آزادی را اشغال کردند و تعدادی را به شهادت رساندند.

یک مسجد را به آتش کشیدند و هنوز نشانه‌هایش است. پیش‌نماز ما را روز عاشورا آمدند و پیشانی‌اش را با سنگ شکستند.

دقیقاً عاشورای سال ۸۸، تهران میدان جنگ بود. این طلبه ناچیز جنگ را هم دیده ولی خیابان‌های تهران میدان جنگ بود. بنده میدان ۷ حوض نارمک اقامه نماز کردم، دیدم حلقه‌های حفاظت غیرعادی است، به خودم گفتم من این قابلیت را ندارم ۳،۴ حلقه حفاظت مستقر باشد. گفتند تهدید کردند اگر با سنگ توانستید خاتمی را بکشید با سنگ، نشد با گلوله کارش را تمام کنید. میدان جنگ یعنی چنین چیزی، اسمش درست است کودتای نرم بود ولی تحمل نکردند و تبدیل به کودتای سخت شد.

این‌ها روش‌هایی است که برای براندازی نظام از این راه وارد شدند. ولی هم‌زمان با این براندازی سخت، براندازی نرم هم شروع شد. براندازی نرمی که آقا اسمش را گذاشت تهاجم فرهنگی، شبیه خون فرهنگی، این اواخر هم فرمودند: ناتوی فرهنگی. از آن زمان‌ها آغازشده بود و این چشم بینای مردم آن را می‌دید. عید فطر پارسال هم حضرت آقا مسئله نفوذ را مطرح کردند. تا الآن شاید ۲۰۰ بار واژه نفوذ را آقا فرمودند که دشمن در پی نفوذ است. نفوذ یعنی چی؟ نفوذ یعنی همین‌که نخست‌وزیر فرانسه گفت: استراتژی ما در ایران تغییر از درون است و این‌ها در ایران هستند.

این نشانه آن است که دل بستند به این تغییر از درون و پروژه براندازی دقیقاً از این راه دنبال می‌شود. تغییر از درون یعنی اینکه جوانان ما را از اعتقاد تهی کنند. اینجاست روحانیت نقش خودش را نشان می‌دهد. رسالت اعتقادی ما تبلیغ دین اسلام است. طبق آماری که به ما دادند گفتند شهرستان اهر ۹۰ روحانی دارد، از این ۹۰ روحانی یعنی ۹۰ سنگر حفظ دین. ما هیچ راهی نداریم جز استفاده از این سنگرها. قصه فضای مجازی دیگر از دست خود تولیدکنندگانش هم خارج‌شده است. تولیدشان در آمریکاست ولی اوباما می‌گوید من گفته‌ام چندین شبکه تلویزیونی را روی دخترانم ببندند. نخست‌وزیر سابق انگلیس گفت: من گفته‌ام بسیاری از شبکه‌ها را بر روی بچه‌هایم ببندند. ببینید عزا چقدر زیاد است که مرده‌شور دارد گریه می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در جلساتمان به مبانی اعتقادی بپردازیم. در خطبه‌های نماز جمعه خطبه دوم سیاسی است ولی خطبه اول صرفاً اعتقادی است. اعتقاد به معاد، ۲ هزار آیه قرآن یعنی تقریباً یک‌سوم قرآن در رابطه با معاد است. این مباحث کجا باید مطرح شود. از زبان چه کسی باید مطرح شود؟ از زبان شما علما. در قرآن معاد ۷۰ نام دارد. هر نام معاد سوژه سخنرانی‌های طولانی است.

بدحجابی و شل حجابی‌ها، بی‌حجابی‌ها در راستای تغییر از درون است. چهارشنبه سفید را راه انداخته‌اند. روز چهارشنبه می‌آیند و بالباس مخصوص و بدون روسری در جامعه حاضر می‌شوند و عکس می‌اندازند. این نفوذ از درون است. نفوذ از درون یعنی فکر تصمیم‌گیرندگان فکر انقلابی نباشد.

افرادی که می‌گویند ما جز آبگوشت بزباش و قرمه سبزی چیزی بلد نیستند مصداق پروژه نفوذ هستند. این یعنی باور نداشتن به توانایی‌های ایران و ایرانی. این یعنی ما نمی‌توانیم.

نفوذ یعنی خیلی قوی دیدن دشمن‌ها، یعنی اینکه فکر کنید دشمنان ما خیلی قوی هستند، خیلی مقتدرند.

آیت‌الله خاتمی در خصوص براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران، مطرح کرد: براندازی گاهی از راه سخت است و گاهی از راه نرم است و نفوذ یک‌راه نرم برای براندازی است.

وظیفه ما نشر دین است. خداوند نعمت رهبری هوشیار به ما داده است. پادزهر این نفوذ اطاعت از رهبری و ولایت است.

از او یک اشاره از ما به سر دویدن

نقطه مقابل این پادزهر هم سایش ولایت است. سایش ولایت یعنی ما زباناً بگوییم درود به خدمت رهبری و بعد حرف خودمان را بزنیم. بعد ۱۸۰ درجه مقابل رهبری جبهه بگیریم.

وحدت زیر پرچم ولایت است. برخی وحدت را درست معنا نمی‌کنند. هرکه سلیقه آن‌ها حرف زد می‌گویند این وحدت آمیز حرف میزند و هرکه برخلاف آن‌ها حرف بزند می‌گوید بر ضد وحدت حرف می‌زند.

یک روحانی‌ای می‌گفت رفتم به اداره‌ای از فتنه گفتم، فتنه‌ای که صدها بار آقا گفته است. رئیس اداره به من گفت که این آقا تفرقه‌آمیز صحبت می‌کند. اگر با ولایت و همراه ولایت صحبت کردن تفرقه آمیزه و هرکس همراه شما باشد طرفدار وحدت است. این تعریف از وحدت تفرقه آفرین است. وحدت فقط زیر پرچم ولایت معنی پیدا می‌کند. میزان احترام ما به همه بسته به میزان همراهی آن شخص با ولایت است.

هر گوینده‌ای هر خطیبی هر نویسنده‌ای به میزانی که همراهی با ولایت دارد نور چشم ماست و هرکه ذره‌ای ضد ولایت باشد به همان اندازه از چشم مردم می‌افتد.

اگر رهبری حکم تنفیذ ریاست جمهوری را ندهد، ریاست جمهوری ایشان مشروعیت ندارد تا زمانی که حکم رئیس قوه قضائیه را ندهد حکم تمامی قضات باطل است تا زمانی که به ۶ فقیه شورای نگهبان حکم ندهد، مصوبه‌های مجلس ارزشی ندارد؛ یعنی کل نظام ما مشروعیتش به ولی‌فقیه است. شرایط، شرایط حساسی است. خیز گرفته‌اند برای آسیب زدن به انقلاب اسلامی. ۴۱۹ نفر تحریم‌ها علیه ایران را تصویب کردند و فقط ۲ نفر همراهی نکردند. این یعنی چی؟ این یعنی همه آن‌ها سروته یک کرباس هستند. دموکرات و جمهوری‌خواه ندارد. بعد رفته سنا، سنا تأیید کرده است و رئیس‌جمهورشان هم امضا کرده است.

وی در آخر در رابطه رئیس‌جمهور آمریکا مطرح کرد: این فرد کسی است که به گفته خودش به‌جز انجیل کتابی مطالعه نکرده است. کسی که تاجر کاباره است و رفتارشم این را نشان می‌دهد.

آنچه باید توجه داشته باشیم این است که ما همه سوار یک کشتی هستیم و اگر آسیبی به این کشتی برسد اصولگرا و اصلاح‌طلب ندارد، تر و خشک باهم می‌سوزد.

مسئولان محترم باید توجه داشته باشند، رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور ۲۴ میلیون نیست. رئیس‌جمهور آن ۱۶ میلیون نفر هم هست. رئیس‌جمهور آن عده‌ای که اصلاً رأی نداده‌اند هم است. یک‌جوری باید صحبت کند که بوی جناح و حزب از آن نیاد. نگوید آن‌کسانی که به ما رأی نداده‌اند شهروند ما هستند و حق شهروندی دارند. ما وظیفه‌داریم به آن ۲۴ میلیون رسیدگی کنیم. این طرز حرف زدن درست است؟ این‌جوری وحدت به وجود می‌آید. همه باید در پی وحدت باشند. موفقیت هر ۳ قوه، موفقیت نظام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.