کد خبر : 107595
تاریخ انتشار : جمعه 28 جولای 2017 - 15:33
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برخی مسئولین بدون ذره ای دلسوزی فقط سعی در سنگ اندازی دارند بسته هستند

برخی مسئولین بدون ذره ای دلسوزی فقط سعی در سنگ اندازی دارند

برخی مسئولین بدون ذره ای دلسوزی فقط سعی در سنگ اندازی دارند

بیت الله عبدالهی: من هریس و اهر را وطن می‌دانم، در هریس متولدشده و در اهر ادامه تحصیل داده و بزرگ‌شده‌ام و هر دو برای من حکم وطن را دارد.

به گزارش اهروصال؛ بیت‌الله عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی حرف‌ها مانند تحصیل در اهر و وطن دانستن اهر شعار انتخاباتی نبوده و اعتقاد قلبی است، افزود: من هریس و اهر را وطن می‌دانم، در هریس متولدشده و در اهر ادامه تحصیل داده و بزرگ‌شده‌ام و هر دو برای من حکم وطن را دارد.

وی در ادامه افزود: من خودم را در قبال پول و رشوه نمی‌فروشم و سعی خواهم کرد بدون اشتباه و در جهت پیشرفت اهر و هریس گام بردارم.

وی در خصوص عملکرد برخی مسئولین افزود: متأسفانه برخی با برخوردهای ناشایست و سخت‌گیری‌های بی‌مورد جلوی پیشرفت اهر را گرفته‌اند. معدن مس انجرد مدتی تعطیل بود. چرا باید این اتفاق می‌افتاد. این معدن یک رویداد بزرگ اقتصادی برای اهر است. نمی‌گویم تمام نقش را درراه اندازی دوباره من انجام دادم ولی با کمک فرماندار و شورای تأمین شهرستان اهر توانستیم دوباره این پروژه عظیم را راه‌اندازی کنیم.

وی در ادامه مطرح کرد: برخی مسئولان ما به دلیل ضعف تفکر نمی‌توانند راه درست را در مسیر پیشرفت اهر هموار کنند.

ما امروزه توجه خود را روی صنایع همچون معدن، آب، باغ داری و گردشگری متوف می‌کنیم و موانع پیشرفت آن را رفع می‌کنیم. همچنین موانع صنایع کوچک را نیز رفع خواهیم کرد.

ما با یک شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری در معدن طلا و مس هریس صحبت کرده و در جلسه‌ای مطرح کردیم. آن شرکت زمین‌شناسی با بررسی محل گفت: میزان آب موردنیاز در این محل برای ما کافی است و می‌توانیم پروژه را به اتمام برسانیم. رئیس اداره مربوطه در جلسه بلافاصله برمی‌گردد می‌گوید نه ما آب نداریم. من در جواب این رئیس چه چیزی بگویم؟ به شرکت بگویم شما بروید ما اشتباه کردیم؟ این‌همه جوان بیکار هم مهم نیست؟

شما باشید چیکار می‌کردید؟ من گفتم تو حرف نزن ما آب نمی‌خوریم به این شرکت آب می‌دهیم. برای بالای ۶۰۰ نفر می‌خواهد اشتغال ایجاد کند؟ منطقه را گسترش دهد.

وقتی به ما می‌گویند برای این جوان کار پیدا کن، من چه‌کاری باید انجام دهم به‌جز جذب سرمایه‌گذار و استفاده از ظرفیت‌های شهر. برخی ادارات ما برایشان مهم نیست که چقدر جوان بیکار داریم و فقط به فکر سنگ‌اندازی هستند.

یکی از همشهری‌های ما به من گفت من جلوی مغازه‌ام تخمه آفتاب‌گردان آماده می‌کردم و می‌فروختم، به من گفتند کنار خیابان نمی‌شود، یک مغازه اجاره کردم بعد گفتند باید از صنایع مواد غذایی مجوز بگیری، مگر در کدام‌یک از شهرها از صنایع مواد غذایی استان مجوز گرفته‌اند که برای این لازم باشد. چرا برای افرادی که کار می‌کنند سنگ‌اندازی می‌کنید.

همان برنامه‌هایی که در مشکین راه انداخته‌اند را در اهر نیز راه‌اندازی کنید، نترسید. من با رئیس شبکه بهداشت و دام‌پزشکی صحبت می‌کنم. ما نمی‌گوییم نظارت نکنید، نظارت کنید ولی باعث توقف کار نشوید. چرا باید احشام ما را از اهر ببرند در مشکین سر ببرند و بفروشند؟

به رئیس دامپزشکی گفتم شما بروید از گوشت‌ها آزمایش بگیرید، نظارت کنید ولی مانع از ذبح آن‌ها نشوید و بگذارید صنعت گردشگر گسترش پیدا کند.

اهر کجا و شهرهای دیگر کجا؟ به اهر باید بادید مرکز ارسباران نگاه کنید نه مرکز یک شهر. اهر قدمت دیرینه دارد، چرا باید از شهرهای دیگر عقب بماند؟

در دیدار با وزیر بهداشت که آقای جبار زاده نیز حضور داشتند درخواست دستگاه MRI برای اهر کردم، به من گفتند نیامده چه چیز بزرگی می‌خواهی؟ گفتم اهر یک شهر نیست، اهر یعنی مرکز ارسباران و به‌تنهایی جمعیت ارسباران از خیلی از استان‌های کشور ما بیشتر است و آقای جبارزارده هم حرف من رو تأیید کردند و قول یک دستگاه MRI را گرفتم. در خصوص درمانگاه تأمین اجتماعی هم درخواست شبانه‌روزی شدن آن را داده‌ایم. هر وقت هم نامه داده‌اند در جواب نوشته‌اند در برنامه توسعه آینده به آن رسیدگی می‌شود، به تأمین اجتماعی رفتم و گفتم این توسعه آینده کی است؟ ما الآن نیاز داریم.

وی در خصوص آسفالت جاده اهر – تبریز اذعان داشت: آسفالت جاده اهر – تبریز یک خواسته مهم مردم اهر است و تا پایان امسال قول آسفالت ۳۵ کیلومتر دیگر از این جاده را گرفته‌ام.

من سابقه کار اجرایی دارم و می‌دانم از هر وزیر چه چیزی بخواهم و چگونه بخواهم.

ممکن است برخی موارد تحقق پیدا نکند، مهم این است من تمامی تلاش خود را بکنم و کم نگذارم.

ما سعی داریم معادن اهر و هریس مطرح شود، در ذهن همه بماند اهر یعنی معدن و این معادن را گسترش دهیم.

همچنین بحث راه‌آهن را در اهر جدی بگیریم و با آوردن خط آهن به اهر به گسترش صنایع آن کمک کنیم.

وی از اصحاب رسانه نیز خواست تا هر مشکلی در شهر بود با من مطرح کنید تا پیگیر آن باشم و دست در دست هم به گسترش شهر کمک کنیم.

بیت‌الله عبدالهی در خصوص سد ستارخان منابع آبی آن مطرح کرد: منابع آبی موردنیاز آب شرب را حساب کنید و در سد نگهدارید آب مازاد آن را در اختیار کشاورزی و صنایع اهر بگذارید و مانع از پیشرفت نشوید. نمی‌گوییم از آب شرب بدهیم ولی آب مازاد را می‌توانید بدهید؟

دو سد دیگر در اهر برای صنایع و کشاورزی و یک سد در هریس برای آب شرب موردمطالعه قرارگرفته است ولی هنوز احداث آن شروع نشده است که پیگیری می‌کنیم و به امید خدا کار آن‌ها آغاز خواهد شد.

سدهای معیشتی را از وزیر کشاورزی پیگیر هستم تا در روستاها سدهای معیشتی ایجاد شود تا باغات خود را آبیاری کنند. مردم حق‌دارند که می‌گویند چرا در فلان شهر است ولی در اهر نیست؟

خودروهای ارس پلاک را پیگیر هستم تا در اهر اجازه تردد پیدا کنند. منطقه ویژه اقتصادی نیز همچنین از کارهای مهمی است که باید صورت گیرد.

کشتارگاه صنعتی نیز یکی از نیازهای منطقه ما است که می‌تواند دامداری منطقه را احیا کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در آخر اظهار داشت: ما می‌توانیم به‌خوبی باکمی همت صنایع شهرهای اهر و هریس را گسترش دهیم.

تصاویر/

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.