کد خبر : 107561
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 جولای 2017 - 15:49
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نماز جمعه را در بین جوانان ترویج دهید/ امام جمعه جامعیت دارد و نباید قشری شود بسته هستند

نماز جمعه را در بین جوانان ترویج دهید/ امام جمعه جامعیت دارد و نباید قشری شود

نماز جمعه را در بین جوانان ترویج دهید/ امام جمعه جامعیت دارد و نباید قشری شود

به مناسبت روز نماز جمعه؛ جمعی از کارنان سپاه و روحانیون با امام‌جمعه اهر دیدار کردند.

به گزارش اهروصال؛ به مناسبت روز نماز جمعه؛ جمعی از کارنان سپاه و روحانیون با امام‌جمعه اهر دیدار کردند.

امام‌جمعه اهر در روز نماز جمعه؛ ضمن عرض خیرمقدم خدمت حضار؛ اذعان داشت: باید در این روز شهدای محراب یاد شود، آیت‌الله مشکینی باید یاد شود که ۱۰ امین سالگرد ارتحال ایشان است.

وی در ادامه در رابطه با نماز جمعه، گفت: نماز جمعه یک نماز عبادی، سیاسی است که توصیه‌های رسول اکرم هم در حال حیات و هم در حال ممات در آن مطرح می‌شود تا مردم آن را فراموش نکنند.

در زمان قبل از انقلاب نماز جمعه خوانده نمی‌شد زیرا حاکمیت دینی نبود. در فقه امامی و تشیع زمانی می‌شود نماز جمعه خواند که حاکمیت، حاکمیت دینی باشد. به‌جز مراجعی که نماز جمعه را تعیینی می‌دانستند؛ که در آن‌ها جنبه سیاسی نماز جمعه کمرنگ‌تر بوده و بیشتر جنبه عبادی داشته است. اکثر فقها نماز جمعه را به‌عنوان واجب تأخیری می‌دانند که در آن صورت فقط در حاکمیت دینی نماز جمعه خوانده می‌شود و قبل از انقلاب آن شرایط وجود نداشت و پس از انقلاب از اولین کارهایی که انجام شد اقامه نماز جمعه بود.

وی در ادامه افزود: نمازهای جمعه پایگاه‌های دینی و قرارگاه فرهنگی است و یک عامل وحدت به‌حساب می‌آید و ائمه جمعه به‌عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند.

وی در خصوص نماز جمعه افزود: نماز جمعه ۲ خطبه دارد که یکی خطبه اعتقادی و مذهبی و خطبه دوم خطبه سیاسی مناسبتی است و تأثیر زیادی در بین مردم دارد. امیدواریم هرروز بیشتر این فریضه در بین مردم رواج یابد.

وی در ادامه در خصوص اقامه نماز جمعه در بین مردم مطرح کرد: انتظار داریم جوانان، بسیجیان، اقشار انقلابی و روحانیون از نماز جمعه غافل نشوند. بنده حقیر در هر جا باشم امکان ندارد از نماز جمعه غافل شده باشم چه در قم چه اهر به‌جز اینکه بیمار شده باشم.

وی در خصوص نفوذ دشمن اظهار داشت: اگر دشمن ببیند نماز جمعه پر است، صفوف راهپیمایی‌ها پر است، به خود اجازه نفوذ نمی‌دهد ولی اگر این‌ها را خالی ببیند روزنه‌ای برای نفوذ می‌یابد.

وی در خصوص ایام تعطیل و مناسبت‌های مذهبی مطرح کرد: این ایام تعطیل است تا مردم بهتر در مراسم‌های مذهبی شرکت کنند ولی متأسفانه برخی از مردم بجای شرکت در مراسم‌های مذهبی به گشت‌وگذار می‌پردازند.

باید انقلابیون بیشتر احساس وظیفه کنند تا مبادا خلئی در بین مردم و راهی برای نفوذ پیدا شود.

وی در ادامه با توجه به اهمیت امام‌جمعه در شهرها اذعان داشت: در برخی شهرها مشکلاتی پیش‌آمده که هیچ‌کسی نتوانسته آن را حل کند و با دخالت امام‌جمعه حل‌شده است.

خداوند توفیقی عنایت کند تا این رسالت سنگین و خطیر را به‌خوبی به سرانجام برسانیم. موقعی که من را برای اهر به‌عنوان امام‌جمعه برگزیدند موقع آمدن به اهر نیز گفتم که این جایگاه در حد و اندازه من نیست و جایگاه امامان معصومین بوده است و هرگاه دیدند شخصی لایق‌تر و بهتر از من است فوراً به من ابلاغ کنند تا این جایگاه را در اختیار آن فرد قرار دهم و به محل زندگی قبلی خود برگردم.

وی در خصوص فرهنگ‌سازی در رابطه با نماز جمعه گفت: در هرکجا که هستید حرفی سخنی از نماز جمعه بزنید و از این فریضه الهی در بین جوانان یاد کنید.

بهتر است در حوزه‌های علمیه نیز بخشی برای تربیت ائمه جمعه در نظر بگیرند تا سطح علمی امام‌جمعه پایین نیاید و امام‌جمعه باید در شهر ازنظر علمی از تمامی علما برتر باشد.

امام‌جمعه اهر در آخر مطرح کرد: نباید امام‌جمعه قشری شود، امام‌جمعه جامعیت دارد و اگر قشری شود فاتحه آن شهر خوانده است. امام‌جمعه به‌منزله پدر یک شهر است. باید طوری باشد که هم با تمامی مردم در ارتباط باشد هم خط ولایت را گم نکند.

تصاویر/

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.