کد خبر : 107250
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 جولای 2017 - 8:37
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کمیته امداد اهر در زمینه فعالیت فرهنگی جزء ۳ شهر برتر استان است بسته هستند

کمیته امداد اهر در زمینه فعالیت فرهنگی جزء ۳ شهر برتر استان است

کمیته امداد اهر در زمینه فعالیت فرهنگی جزء ۳ شهر برتر استان است

ارسلان طهماسبی: معمولاً کمیته امداد شهرستان اهر در فعالیت‌های فرهنگی، جزء ۳ شهرستان برتر استان است، حتی برخی سال‌ها بوده است که رتبه اهر از تبریز نیز بالاتر بوده است که این را مدیون همراهی مسئولین و زحمت همکاران هستیم.

به گزارش اهروصال؛ ارسلان طهماسبی رئیس کمیته امداد شهرستان اهر، در همایش حجاب و عفاف که به همت مجتمع فرهنگی کمیته امداد تشکیل‌شده بود؛ ضمن تشکر از حضار جهت حضور در برنامه؛ گفت: این‌یک برنامه جمع‌وجور و با حضور خانواده‌ها می‌باشد و خواستیم بیشتر حضار از بانوان باشند زیرا موضوع برنامه حجاب و عفاف هست و فقط جمعی از مسئولین که در طول سال به آن‌ها زحمت داده‌ایم را جهت حضور دعوت کرده‌ایم. همچنین ۲۵ تیرماه، سالروز تأمین اجتماعی و بهزیستی را نیز تبریک می‌گوییم.

وی در ادامه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله)، مطرح کرد: همان‌گونه که ایشان فرمودند: اصل حجاب، ضروری دین محسوب است و بی‌اعتنایی به اصل حجاب و ضرورت آن بی‌اعتنایی به دین حساب می‌شود.

یکی از توطئه‌های دشمنان انقلاب و ایران از بین بردن حجاب در بین مردم مسلمان است و می‌خواهند بی‌بندوباری را در بین جوانان ما توسعه دهند.

در جنگ تحمیلی شهدای ما عزیزترین سرمایه آن‌ها که جان آن‌ها بود را برای دفاع از میهن و انقلاب اسلامی از دست دادند. اگر وصیت‌نامه شهدای عزیز را مطالعه کنیم شاید بیش از ۸۰% از آن‌ها خواهران و حتی برادران را به رعایت حجاب توصیه کرده‌اند. لذا امروزه برای ما عمل به وصیت شهدا یک تکلیف است.

وی در ادامه در خصوص اساسنامه کمیته امداد افزود: اساسنامه کمیته امداد، امدادرسانی به اقشار ضعیف جامعه است که به تأیید مقام معظم رهبری نیز رسیده است. یکی از فعالیت‌های عمده کمیته امداد، نیز می‌توان به خدمات فرهنگی کمیته امداد اشاره کرد. در این جهت در طول سال برنامه‌های مختلفی از سوی کمیته امداد به‌صورت متمرکز و استانی ابلاغ و اجرا می‌شود.

در شهرستان ما نیز یک ظرفیتی که وجود دارد، این مجتمع فرهنگی می‌باشد که در سطح استان فقط ۴ مورد می‌باشد و یکی از آن‌ها در شهرستان اهر است.

معمولاً کمیته امداد شهرستان اهر در فعالیت‌های فرهنگی، جزء ۳ شهرستان برتر استان است، حتی برخی سال‌ها بوده است که رتبه اهر از تبریز نیز بالاتر بوده است که این را مدیون همراهی مسئولین و زحمت همکاران هستیم.

گروه‌های هدفی که معمولاً در این مرکز حضور پیدا می‌کنند و از خدمات مرکز بهره‌مند ‌می‌شوند به شرح زیر است:

زنان سرپرست خانوار که تعداد ۲۱۷۰ خانواده را شامل.

دختران و پسران بازمانده از تحصیل.

جوانان در آستانه ازدواج

همسران جوان

دانش آموزان و دانشجویان

تا با حضور در این مرکز با سبک زندگی اسلامی آشنا شوند. ازجمله مواردی که با آن‌ها آشنا می‌شوند می‌توان به: اخلاق و احکام اسلامی، حفظ قرآن کریم، عقل معاش (مدیریت اقتصادی خانواده)، آسیب‌های اجتماعی (پیشگیری از اعتیاد و…)، آشنایی با همسرداری و فرزند پروری و ولایت مداری که با حضور کارشناسان استانی کلاس‌هایی در این رابطه برگزار می‌شود.

رئیس کمیته امداد اهر در آخر از تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی که کمیته امداد را در جهت تحقق اهداف خودیاری کردند تشکر و قدردانی کرد.

همچنین در پایان برنامه از بانوان محجبه و برگزیده تقدیر به عمل آمد.

تصاویر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.