کد خبر : 106890
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 6 جولای 2017 - 20:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ظرفیت ایجاد ۵۰ هزار شغل را در آذربایجان شرقی داریم بسته هستند

ظرفیت ایجاد ۵۰ هزار شغل را در آذربایجان شرقی داریم

ظرفیت ایجاد ۵۰ هزار شغل را در آذربایجان شرقی داریم

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت با شرایط خاص خود قادر به استخدام نیست و کارمند به حد نیاز در ادارات وجود دارد، گفت: وجود کارمند بیش از حد، به دلیل اینکه این کارمندان اضافه هم باید نامه‌ها امضا و اظهار نظر کنند به مانع تولید تبدیل می‌شوند.

به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری تسنیم ، اسماعیل جبارزاده در جشنواره ملی اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید و اشتغال و تجلیل از کارفرمایان نمونه آذربایجان شرقی، بابیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته، آذربایجان شرقی در سه شاخص ازچهار شاخص ارزیابی‌ها رتبه اول را کسب کرد اظهار کرد: در آیتمی که تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بود، رتبه دوم را کسب کردیم که همه این دستاوردها در سایه تلاش و همت جامعه کارگری و کارفرمایی است.

وی با تاکید بر اینکه در آذربایجان شرقی کارفرما و کارگر دو بال تولید هستند افزود: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها، کمترین واحد مشکل دار را در این استان داریم و از میان واحدهای بحرانی دو سه مورد باقی مانده که حل آن هم خارج از اراده مدیران این استان است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مردم خواستار تداوم دولت یازدهم شدند که این امر موجب ثبات سیاسی و اقتصادی خواهد بود، ابراز داشت: این انتخاب فرصتی برای جامعه تولیدی ما است.

وی با اشاره به اینکه به زودی سرمایه گذاری در یک مگا پروژه میلیارد یورویی در آذربایجان شرقی کلنگ زنی می‌شود، گفت: ۵ هزار مگاوات برق از این پروژه تولید خواهد شد که سهم این استان رقم قابل توجهی است.

جبارزاده با بیان اینکه دولت با شرایط خاص خود قادر به استخدام نیست و کارمند به حد نیاز در ادارات وجود دارد، ادامه داد: وجود کارمند بیش از حد، به دلیل اینکه این کارمندان اضافه هم باید در این ادارات پای قراردادها و نامه‌ها امضا و اظهار نظری داشته باشند، خود به مانع تولید تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه چشم امید دولت و مردم به کارآفرینان است اظهار کرد: همه مجموعه اداری کشور و آذربایجان شرقی در خدمت کارآفرینان است، مشکلات کارفرمایان مشکلات ماست و موفقیت‌ها متعلق به خود کار فرمایان است، کارفرمایان خواسته‌های خود را از دولت مطرح کنند تا مشکلات و موانع تولید رفع شده و تولید و اشتغال تقویت شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۰۰ واحد تولیدی موردحمایت قرار گرفت، ابراز داشت: ۷۵۰ واحد در سامانه بهین یاب و بقیه مستقیم ازبانک‌ها تسهیلات دریافت کرده و مورد حمایت قرار گرفتند که باید در سال ۹۶ نیز استان برتر از جهت تعداد شغل ایجاد شده باشیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیمه شده جدید ملاک ارزیابی میزان اشتغال ایجاد شده در استان است که در سال گذشته ۳۹ هزار بیمه شده جدید به بیمه شدگان اضافه شد تصریح کرد: ظرفیت ایجاد ۵۰ هزار شغل در استان را داریم و این را در حضور مردم و خبرنگاران با جرات بیان می‌کنم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در حوزه اشتغال، چشم امید مردم و خانواده‌ها به کارآفرینان است ابراز داشت: فقط بخش صنعت  وکشاورزی موردتوجه نیست بلکه بخش خدمات و گردشگری هم بیش از گذشته مورد توجه خواهد بود.

وی در پایان به تجربه بین المللی برای نشان دادن تاریخ صنعت منطقه گفت: با همکاری انجمن‌های تخصصی و با توجه به سابقه تاریخی صنعت آذربایجان، موزه «شکلات و شیرینی»، «آجیل»، «فرش» و «کفش» تأسیس شود و هر یک از مشاغل ما می‌تواند در این راستا اقدام کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.