کد خبر : 106846
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 جولای 2017 - 10:50
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی از مطالبات تمامی هنرمندان اهری است بسته هستند

ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی از مطالبات تمامی هنرمندان اهری است

ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی از مطالبات تمامی هنرمندان اهری است

مارال طهماسبی؛ بانوی هنرمند اهری در گفتگوی تفصیلی با اهروصال اظهار داشت: ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی از مطالب همیشگی هنرمندان در این رشته و حتی سایر رشته های میباشد .

مارال طهماسبی؛ بانوی هنرمند اهری در گفتگوی تفصیلی با اهروصال اظهار داشت: ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی از مطالبات همیشگی هنرمندان در این رشته و حتی سایر رشته های میباشد .

مارال طهاسبی متولد ۱۰/۶/۱۳۷۰ صادره از تبریز و از ۸ سالگی ساکن اهر می باشم و ازهمان دوران کودکی در سالهای ۱۳۷۸با علاقه ای که به هنر داشتم به مرور زمان به صورت آماتور و تجربی و با شرکت در دوره های آموزشی فعالیت های خود را در رشته های نقاشی کودک، طراحی ،خوشنویسی و… شروع کردم و موفق به کسب عناوین و مقاوم های مختلف منطقه ای و استانی شدم و از سال ۱۳۸۶ با توجه به علاقه به هنر رشته تحصیلی خود را در دوره متوسطه گرافیک انتخاب کردم که از همان سالها ضمن تحصیل در کلاس های خصوصی و تجربی در رشته های طراحی ،رنگ روغن در کنار استادفریدنیا مشغول به فعالیت  کارآمدی کردم پس از دوره پیش دانشگاهی هنر از سال ۱۳۸۸ با رشته نقاشی در دانشگاه آزاد تبریز شروع به تحصیل نمودم و پس از اتمام مقطع ارشناسی نقاشی بلافاصله از سال ۱۳۹۲ وارد دانشگاه آزاد تهران مرزی در رشته طراحی صنعتی به تحصیلات کارشناسی ارشد ادامه دادم و پس از انجام تحصیلات در حال حاضر مشغول تدریس در رشته های نقاشی کودک ،طراحی سیاه قلم و رنگ روغن در آموزشگاه صنایع دستی و آموزشگاه صبای هنر فعالیت می کنم.

با تشکر از اینکه وقت خودتان را در اختیار ما گذاشتید، لطفا برای ما بگویید که چه شد وارد عرصه هنر شدید ؟

بسم الله الرحمن الرحیم، ممنون از اینکه من را دعوت کردید؛ با علایقم که به هنر داشتم و ذوق هنری که در خود احساس می کردم باعث کشش من به رشته های هنر شد و با اتمام تحصیلات و تدریس و آموزش رشته قلم زنی و حکاکی روی مس در آموزشگاه صنایع دستی به صورت مقدماتی و تکمیلی و با الگو گیری و مهارت و علم آموزی به ادامه فعالیت خود پرداختم .

زمینه فعالیت هنری شما در چه زمینه ای است و آیا نمایشگاه های برای نمایش و عرضه آثار خود را داشته ­اید؟

به صورت آماتور و حرفه ای در رشته های هنری(طراحی –تذهیب-کایکاتور-مینیاتور- رنگ روغن – نقش برجسته و قلم زنی و حکاکی روی مس و…) فعالیت می کنم

بله، چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در اهر و تبریز حضور داشتم

از سال ۱۳۹۱ شروع به فعالیت در نمایشگاه های گروهی به خصوص نمایشگاه گروهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در نمایشگاه فرهنگسرای اهر در سال ۱۳۹۳ به صورت گروهی با آثار قلم زنی و در سال ۱۳۹۴ نمایشگاه گروهی در رشته عکاسی در اداره فرهنگ و ارشاد .در سال ۱۳۹۴ نمایشگاه بین المللی تبریز با آثار قلم زنی و در سال ۱۳۹۵ در اداره ارشاد اسلامی شهرستان اهر عید سال ۱۳۹۶ در مزه شیخ شهاب الدین شهرستان اهر و در خرداد ماه۱۳۹۶ نمایشگاه گروهی با صنایع دستی برپا نموده ام.

 چه شد که به قلم زنی علاقمند شدید ؟

بعد از اتمام تحصیل با دیدن آثار هنر قلم زنی از اساتید بزرگ به این رشته علاقمند شدم و شروع به فعالیت نمودم که از سال ۱۳۹۱ با استاد بهرام نوری و در دوره های مقدماتی و در دوره تکمیلی با استاد کریمی مشغول شدم و در حال حاضر باز به این رشته ادامه می دهم.

الگو شما در زمینه هایی که فعالیت داشته اید چه کسانی بوده اند؟

فرد خاص مدنظر ندارم و همواره سعی داشتم تا از اساتید و بزرگان خود درس و الگو بگیرم و به این معتقدم که هنر دریایی بی کرانیست که هر قدر در آن بیشتر فعالیت کنیم و آموزش بینیم باز قطره ای بیش نیست .

مشکلات شما به عنوان یک هنرمند چیست ؟

یکی از مشکلات بزرگ تهیه وسایل (ورق- بشقاب- و ظروف و…)مسی برای ار قلم زنی می­باشد که واقعا برای هنرمندان مشکل آفرین شده است و باعث افت کار می شود و همچنین عدم وجود بازارچه دائمی صنایع دستی از مطالبات همیشگی هنرمندان در این رشته و حتی سایر رشته های میباشد .

آیا راه حلی برای مشکلات که گفتید دارید ؟ و درخواست شما از مسئولین چیست ؟

بله- همانطور که گفتم ایجاد بازارچه دائمی در قسمت های مختلف شهر که بی شک باعث رونق کار هنرمندان و تولید و فروش کسب درآمد برای هنرمندان خوش ذوق شهرمان در رشته های مختلف هنری خواهد شد و همین امر باعث تشیق هنرمندان و حتی قشر عاری نیز به یادگیری و تولید آمار هنری فاخر خواهند گردید .

به عنوان یک جوان موفق چه توصیه ای به هم سن و سال های خود و نسل جوان دارید؟

هنر نوعی نعمت فطری و ذاتی از سوی خداوند منان می باشد که بایستی از این نعمت و استعداد ذاتی استفاده کرد تا به صورت اصولی پردازش شود و بهترین نتیجه و خروجی را  داشته باشد

به عنوان حرف آخر، اگر سخنی با مردم دارید بفرمایید؟

خواهشی که از مردم عزیز کشورمان دارم این است که حاضرید آثار هنری صنایع دستی ایرانی  هم ارزش و ماندگاری بیشتری نسبت به اجناس خارجی و چینی دارد از هنرمندان کشور حمایت نمایند.

و در آخر از تمام کسانی که در طول سالهای سال مشوق و خاص بنده بوده اند علل خصوصی خانواده عزیزم  اساتید ارجمند کمال تشکر و قدردانی را دار و از شما نیز بابت این گفتگو سپاسگزارم .

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.