کد خبر : 106843
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 جولای 2017 - 10:27
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نهضت سوادآموزی قرآنی در آذربایجان شرقی راه‌اندازی شده است‌ بسته هستند

نهضت سوادآموزی قرآنی در آذربایجان شرقی راه‌اندازی شده است‌

نهضت سوادآموزی قرآنی در آذربایجان شرقی راه‌اندازی شده است‌

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی‌ با بیان اینکه نهضت سوادآموزی قرآنی در استان راه اندازی شده است، گفت:‌ برای تداوم و تقویت این نهضت، قرآن‌آموزی پیاده سازی می‌شود.

به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حجت‌الاسلام علی مصائبی عصر امروز در آیین افتتاحیه ستاد طرح تربیت حافظان شهرستان تبریز در سال ۹۶ که در تالار احسان برگزار شد با اشاره به اینکه تبریز ۲۰۱۸ در کشورهای اسلامی مطرح شده است، اظهار کرد: پیشنهاد ما این بود که دروازه قرآنی در ورودی‌های تبریز طراحی شود تا از همان ابتدا مهمانان بین المللی ما با فرهنگ این شهر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی قرآنی در استان راه‌اندازی شده است، افزود: از سال گذشته قدم‌های اولیه برداشته شده است و برای سال جاری نیز برنامه ریزی جدی برای تداوم و تقویت این نهضت قرآن آموزی پیاده سازی می‌شود.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هر کس به طرف قرآن رود، خود بیشتر از دیگران بهره‌مند می‌شود، گفت: ابتدا باید بهره‌مندی را از خود آغاز کنیم چراکه در غیر این صورت «تربیت قرآنی» میسر نخواهد بود.

‌مصائبی با اشاره به اینکه اگر در تربیت قرآنی بتوانیم گام‌های مثبتی برداریم، جامعه اصلاح خواهد شد، ابراز داشت: باید «مربی» قرآنی به مفهوم تربیت کننده قرآنی باشیم که در این موقع حفظ و قرائت و… اثرگذار خواهد بود.

وی آسیب‌های نبود تربیت قرآنی در جامعه امروز را یادآور شد و گفت: مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی، به معنی تربیت قرآنی است و نه فقط حفظ که در این صورت و با تربیت کیفی، جامعه نمونه و ایده آلی خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت موضوعات قرآنی، اداره قرآن در اداره اوقاف استان تأسیس شد افزود: باید جامعه خود را جامعه قرآنی کنیم و تبریز که به عنوان شهر اولین‌ها مطرح است، در این زمینه نیز به عنوان نخستین در کشور مطرح شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.