کد خبر : 106702
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 ژوئن 2017 - 13:02
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برای کاهش جرائم و مشکلات تنها راه ما افزایش فرهنگ اسلامی است بسته هستند

برای کاهش جرائم و مشکلات تنها راه ما افزایش فرهنگ اسلامی است

برای کاهش جرائم و مشکلات تنها راه ما افزایش فرهنگ اسلامی است

جلسه شورای اداری شهرستان اهر به مناسبت هفته قوه قضائیه در محل دادگستری اهر و با حضور فرماندار، ریاست دادگستری، دادستان، فرمانده سپاه ناحیه اهر، فرمانده انتظامی شهرستان اهر و سایر مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش اهروصال؛ جلسه شورای اداری شهرستان اهر به مناسبت هفته قوه قضائیه در محل دادگستری اهر و با حضور فرماندار، ریاست دادگستری، دادستان، فرمانده سپاه ناحیه اهر، فرمانده انتظامی شهرستان اهر و سایر مسئولین شهرستان برگزار شد. فرماندار اهر در این جلسه ضمن تشکر از دادگستری اهر بابت فعالیت شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی به مردم گفت: من شهرستان‌های زیادی را دیده‌ام و به‌طور یقین می‌توانم بگویم دادگستری و نیروی انتظامی اهر یکی از موفق‌ترین‌ها درزمینهٔ خود است. دادستان اهر نیز با تعامل خوبی که با ضابطین قضایی دارد و صدور مجوز به‌موقع باعث بهبود عملکرد این نیروها شده است.

سید محمد عابدی در ادامه مطرح کرد: یکسری از معضلات در جامعه ما است که مختص به مردم اهر می‌باشد یا در اهر بیشتر با آن‌ها روبرو می‌شویم. هر شهرستان مشکلات خاص خود را دارد و مشکلات شهر ما بافرهنگ سازی حل می‌شود و به‌مرورزمان باکم کردن این جرائم از طریق فرهنگ‌سازی دیگر شاهد جرائم در سطح شهر نباشیم.

وی در ادامه با توجه به وضعیت برخی کشورهای مسلمان دیگر افزود: در سفری که در شرق آسیا به یکی از کشورهای مسلمان داشتم به دادگاه آن‌ها نیز سر زدم و چیزی که نظر من را جلب کرد خلوت بودن آنجا بود و دلیل آن نیز آشنا بودن مردم با حقوق خود و فرهنگ‌سازی خوب آن‌ها می‌توان عنوان کرد.

وی در آخر ساعات کاری ادارات اهر پس از ماه رمضان را از ساعت ۷ صبح تا ۲ بعدازظهر اعلام کرد و مسئولین دادگستری و سایر مسئولین شهرستانی تشکر کرد.

حجت‌الاسلام نظری ریاست دادگستری در ادامه جلسه ضمن آرزوی توفیق برای مردم و ذکر صلوات و خیرمقدم گویی خدمت حضار گفت: شاید مانتوانیم تمامی عملکرد خود را در یک هفته به گوش مردم برسانیم ولی همکاران ما به‌صورت جهادی و بسیجی وار وارد عمل می‌شوند و کار می‌کنند که اگر این‌طور نباشد شاید پرونده‌ها به این سرعت به سرانجام نمی‌رسیدند.

وی در ادامه مطرح کرد: کار ما به‌گونه‌ای است که شبانه‌روزی می‌توان گفت مشغول به کار هستیم و تعطیلی معنی ندارد. حتی دیروز در وسط جلسه گزارش دادند یک مورد مشکوک به قتل عمد وجود دارد که بازپرس جلسه را ترک کرده و به مسئله رسیدگی می‌کند.

وی با توجه به مشکلات عمده جرائم در شهر و کشور گفت: برای کاهش جرائم و مشکلات تنها راه ما افزایش فرهنگ اسلامی است و قانون اسلامی مترقی‌ترین قانون در کل دنیا است و تمام نیازهای بشر را پاسخگو است. دستگاه قضایی اگر نیز بتواند به نحو احسن به وظایف خود عمل کند و تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند بسیاری از مشکلات ما در سطح جامعه حل می‌شود.

همچنین وی در رابطه با تخلفات اداری افزود: پرونده‌های بسیاری در دادگستری مربوط به ادارات و تخلفات است. در بحث حاشیه‌نشینی، عدم اشتغال، ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز در این پرونده‌ها مؤثر است. برخی پرونده‌ها نیز مانند مسکن مهر ناشی از فقر مردم است که شخص موردنظر نمی‌تواند اقساط آن‌ها را پرداخت کند. شهدا از ما بازخواست خواهند کرد که ما جانمان را فدا کردیم شما چه‌کاری انجام دادید. امیدواریم در سال ۹۶ نیز جاده اهر تبریز اتمام پیدا کند.

وی در خصوص تصادفات در جاده اهر- تبریز گفت: وقتی شخصی تصادف می‌کند جان و مال طرف از دست می‌رود، بار روانی برای خانواده فرد و جامعه دارد. امیدواریم این جاده که آمار تصادف بالایی دارد به‌زودی اتمام پیدا کند و افتتاح شود.

وی در خصوص میدان دواب اهر اظهار داشت: میدان دواب قدیم اهر تبدیل به یک معضل در شهر شده بود و با پیگیری‌های دادستان موفق شدیم میدان دواب را به محل جدید خود انتقال دهیم تا مشکل حاصل از حضور دام‌ها در سطح شهر به شکلی حل شود.

حجت‌الاسلام نظری در خصوص تعداد مراجعات روزانه به دادگستری اهر مطرح کرد: همان‌طور که همکاران ما تخمین زده‌اند روزانه چیزی معادل ۸۰۰ الی ۹۰۰ نفر مراجعه‌کننده به دادگستری داریم که در صورت یک ساعت تعطیلی با ازدحام جمعیت روبرو می‌شویم.

وی در خصوص کارهای عمرانی دادگستری اهر افزود: ساختمان شورای حل اختلاف در اهر مستقل شده است و برای خود ساختمان مجزا دارد و یک قاضی حل اختلاف نیز برای اهر در نظر گرفته‌شده است که به‌زودی در اهر مستقل می‌شود. همچنین در اهر ساختمان اداری انجمن حمایت از زندانیان به‌صورت مستقل راه‌اندازی شده است درحالی‌که حتی در برخی شهرهای بزرگ انجمن حمایت از زندانیان برای خود ساختمان مستقلی ندارد. همچنین ساختمان جدید دادسرا در حال اتمام است و در سال بعد افتتاح خواهد شد. ساختمان جدید زندان نیز در حال اتمام است و مشکل آب دارد که با همکاری فرماندار به‌زودی این مشکل نیز حل خواهد شد و در شرف افتتاح قرار دارد. درست است آرزوی قلبی ما این است که هیچ زندانی وجود نداشته باشد ولی برخی افراد قانون‌گریز در جامعه وجود دارند که برای مقابله به آن‌ها به کانون اصلاح نیز نیاز داریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.