کد خبر : 106699
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 ژوئن 2017 - 11:33
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اتصال راه آهن جلفا به جمهوری آذربایجان از مسیر خدآفرین بسته هستند

اتصال راه آهن جلفا به جمهوری آذربایجان از مسیر خدآفرین

اتصال راه آهن جلفا به جمهوری آذربایجان از مسیر خدآفرین

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از اتصال راه آهن جلفا به کشور آذربایجان از مسیر خداآفرین خبر داد.

به گزارش اهروصال به نقل از تبریز بیدار ، محسن خادم عرب باغی در مراسم افتتاح و کلنگ زنی طرح ها و پروژه های مرکز خداآفرین، گفت: اتصال راه آهن جلفا به کشور آذربایجان از مسیر خداآفرین و ساخت پل دوستی در این محدوده، به توسعه اقتصادی استان شتاب مضاعفی می بخشد.
وی با اشاره به پتانسیل های کم نظیر این محدوده در حوزه گردشگری و کشاورزی بر کارآفرینی جوانان و فارغ التحصیلان مرتبط تأ کید کرد و گفت: با وجود اراضی مستعد کشاورزی، مناطق گردشکری و منابع طبیعی در این منطقه، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری و راه اندازی صنایع تبدیلی، بسته بندی، سلولزی و دیگر صنایع مرتبط کشاورزی فراهم است و جوانان باید با اراده قوی در راستای کارآفرینی و خود اشتغالی گام بردارند.
وی تصریح کرد: رشد و رونق منطقه آزاد ارس از مسیر خداآفرین می گذرد و این منطقه نیازمند توسعه همه جانبه است.
عرب افزود: موقعیت راهبردی و برتر محدوده خداآفرین موجب شده است که دولت و وزارت امور خارجه موضوع ایجاد این گذرگاه رسمی و مهم را در دستور کار خود قرار دهد و با جدیت به دنبال عملیاتی شدن این پروژه حیاتی در محدوده قلی بیگلو در خداآفرین هستند.
وی خاطرنشان کرد: همه ما سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و باید با همکاری و همدلی تمام دستگاه های دولتی در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.
عرب باغی تاکید کرد: هم اکنون با راه اندازی کارخانجات و صنایع مورد نیاز کشور و تحقق کامل اهداف اقتصاد مقاومتی در جلفا، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، کشور را از واردات برخی کالاها بی نیاز کرده ایم و این رویه باید در خداآفرین نیز اجرایی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.