کد خبر : 106682
تاریخ انتشار : شنبه 24 ژوئن 2017 - 14:27

یکی از دلایلی که جامعه ما با بزهکاری روبروست فاصله گرفتن مردم با فرهنگ اسلامی است

یکی از دلایلی که جامعه ما با بزهکاری روبروست فاصله گرفتن مردم با فرهنگ اسلامی است

رئیس دادگستری اهر:یکی از دلایلی که جامعه ما با مشکلات بذهکاری روبروست؛ فاصله گرفتن مردم از فرهنگ اسلامی و قرآن است، در همین راستا مجموعه دادگستری اهر در تمامی موارد و آموزش های فرهنگی اسلام و قرآن را اصل قرار داده است.

به گزارش اهروصال، کارکنان و قضات دادگستری و رؤسای ادارات شهرستان اهر به مناسبت هفته قوه قضائیه در محل دفتر امام جمعه با آیت الله حاجی زاده دیدار کردند. در این دیدار ریاست دادگستری اهر حجت الاسلام نظری ضمن تشکر از حضار؛ با توجه به فعالیت های این مجموعه گفت: در ماه رمضان ۴ هفته متوالی با حضور تمامی قضات جلسه انس با قرآن کریم برگزار شده است. همچنین در تمامی طول سال هر روز نماز جماعت در محل دادگستری و با حضور کارکنان برگزار می شود. همچنین هر هفته ۳ شنبه ها مراسم دعای توسل و در محرم و صفر زیارت عاشورا خوانده می شود.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایلی که جامعه ما با مشکلات بذهکاری روبروست؛ فاصله گرفتن مردم از فرهنگ اسلامی و قرآن است، در همین راستا مجموعه دادگستری اهر در تمامی موارد و آموزش های فرهنگی اسلام و قرآن را اصل قرار داده است.

وی با توجه به وظیفه دادگستری در گسترش عدل، گفت: وظیفه دادگستری رسیدگی به شکایات مردم است و بنا به گفته مقام معظم رهبری: مرجع و پناهگاه مظلومان است. در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله) : هدف اصلی قوه قضائیه برقراری عدالت در جامعه است و کارکنان مجموعه ما مانند سربازان گمنام امام زمان (عج) شبانه روزی مشغول خدمت رسانی بوده اند و با صدور حکم های قاطع و محکم جرایم خشن را در شهرستان متوقف کرده اند. اگر در خصوص برخورد با یکی از جرائم سست برخورد شود باعث تبعات بد آن خواهد شد ولی امروزه اهر یکی از شهرستان های امن استان است.

وی با توجه به افزایش نرخ بیکاری در شهرستان اهر مطرح کرد: اگر خلافکاری ها را دلیل یابی بکنیم یکی از دلایل مهم خلافکاری در اهر را می توان عدم اشتغال و ضعف مالی عنوان کرد. این معذل در کل ایران گریبان گیر شده است و در اهر شدت زیادی دارد.  برای مقابله با این مشکل بهترین راه را می توان جذب سرمایه گذار دانست تا با ایجاد اشتغال یکی از دلایل بذهکاری را در شهر از میان بردارد. اکنون دادگستری اهر سعی دارد در تمامی طرح های عمرانی مشارکت می کند تا شاهد بهتر شدن وپیشرفت آن طرح باشد و اگر دخالت نکند پروژه های عمرانی پیشرفتی حاصل نمی کند. برای مثال در جاده اهر – تبریز دادگستری اهر به شدت پیگیر اتمام این طرح است و با هرگونه مشکلات پیش روی این پروژه به صورت جدی برخورد می کند و حمایت های قانونی خود را از تمامی پروژه ها و سرمایه گذاری ها انجام می دهد.

وی با توجه به میزان زیاد پرونده ها در مجموعه دادگستری اهر اذعان داشت: شهرستان اهر یک شهرستان مذهبی و تاریخی است و این میزان پرونده در شان مردم اهر نیست و باید تلاش کنیم این تعداد را کاهش دهیم.

وی با اشاره به فساد های مالی در شهرستان گفت: در سال های گذشته پرونده های فساد مالی متعددی در شهرستان اهر بوده که همکاران ما به آنها رسیدگی کردند مانند فساد برخی اعضای شورای شهر که منجر به مجازات شد. هرکسی که به مردم و بیت المال خیانت بکند حتما دستگاه قضا با آنها برخورد جدی خواهد کرد و با کسی در این زمینه تعارفی ندارد.

همچنین ۱۷۵ هکتار از اراضی ملی که به تصرف زمین خوار ها در آمده بود با همکاری دستگاه قضا آزاد شده و به بیت المال و مردم برگردانده شده است.

یکی از مشکلات جامعه ما مواد مخدر است، یکی از بیشترین جرائم اتفاق افتاده در شهر ما، جرائم مرتبط با مواد مخدر است که بیشترین میزان کشف مواد مخدر در سال ۹۵ اتفاق افتاده است که اگر اینها در جامعه پخش می شد طبعات بسیار بدتری در جامعه نشان می داد.

از موارد پیگیری دستگاه قضا در مورد تخلفات انجام شده در انتخابات است و با اینکه مدتی است این انتخابات تمام شده ولی دستگاه قضا همچنان پیگیر تخلفات است و کار خود را تازه شروع کرده است.

حجت الاسلام نظری در رابطه با پرونده های مسن افزود: از سیاست های دستگاه قضا کاهش پرونده های مسن است و دیگر از سال ۹۳،۹۴ پرونده ای در دادگستری باز نمانده است.

همچنین دادگستری به سیستم سنا مجهز شده است منجر به ارتباط آسان با متهم شده و محرمانگی آن حفظ می شود و با پیامک و فقط خود شخص در ارتباط هستیم و کسی از پرونده وی با خبر نمی شود.

وی با توجه به کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها اظهار داشت: قبلا پرونده ها یک ماهه تا ۶ ماهه زمان رسیدگی داشته است که این زمان امروزه به ۱۰ تا ۲۰ روز رسیده است. برخی پرونده ها نیز در همان روز اول رسیدگی و مختومه می شود.

وی در خصوص جرائم انجام شده در اهر تصریح کرد: ضرب و جرح عمدی در شهرستان اهر رتبه نخست را به خود اختصاص داده و پس از آن بحث توهین و در رتبه سوم تصادفات اکثریت پرونده ها را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص آمار طلاق گفت: به طور میانگین در اهر روزانه یک حکم طلاق در اهر صادر می شود که این آمار بسیار بالایی برای شهری مثل اهر است.

وی در آخر از خیرین و ستاد دیه جهت گلریزان و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تشکر کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
قادر مختاریان دوشنبه , 26 ژوئن 2017 - 10:18

سلام
بزهکاری صحیح است.
بذهکاری غلط است.
لطفا تصحیح فرمایید اگه مقدوره جسارتا/

نظرات بسته شده است.