کد خبر : 106663
تاریخ انتشار : شنبه 24 ژوئن 2017 - 12:47
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای حواشی روز قدس و چند نکته بسته هستند

حواشی روز قدس و چند نکته

حواشی روز قدس و چند نکته

مراسم روز قدس امسال همانند سال های گذشته با حضور گسترده و پرشور مسلمانان در سرتاسر جهان اسلام، ایران عزیز و از جمله در شهر شهیدپرور اهر برگزار گردید .

سرویس اجتماعی اهروصال؛

مراسم روز قدس امسال همانند سال های گذشته با حضور گسترده و پرشور مسلمانان در سرتاسر جهان اسلام، ایران عزیز و از جمله در شهر شهیدپرور اهر برگزار گردید . روز قدس میراث عظیم و یادگار گران سنگ و با ارزش امام خمینی (ره) برای امت اسلامی و موضوعی ناراحت کننده و خار چشم دشمنان اسلام می باشد.

این مراسم مبارک، تاکنون سرمنشاء خیر کثیر در موضوع فلسطین برای مسلمانان بوده و می توان گفت مسیری که می رفت تا معادله سیاسی و نظامی در آن به نفع رژیم اشغالگر قدس و اردوگاه غرب تمام شود را به نفع دنیای اسلام عوض نماید.

حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی روز قدس نشان داد که آرمان قدس شریف فراموش نخواهد شد و پاره تن جهان اسلام با نابودی اسرائیل غاصب آزاد خواهد گردید.

اما یک حادثه تلخ و غیرضروری در حاشیه حضور ریاست محترم جمهوری در راهپیمایی روز قدس اتفاق افتاد که در طی آن یک عده معدود و محدود از روی احساسات برعلیه ایشان شعار دادند.

این رویداد نادرست، با بزرگنمایی هایی که توسط عده ای فرصت طلب صورت گرفت دستمایه جوسازی ها و تحلیل های مغرضانه گردید که در این زمینه موارد زیر قابل تامل می باشد:

  • بر اساس نظر صریح رهبر معظم انقلاب اینگونه حرکت های ناصحیح، آن هم در یک مراسمی که نماد وحدت اسلامی و ملی در مقابل دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنها می باشد قطعا مذموم هست. اینگونه اقدامات نسنجیده علاوه بر اینکه برای رسانه های بیگانه خوراک تبلیغاتی ایجاد می کند انتقادهای اصولی و متقن منتقدین ناصح و امین را نیز به حاشیه می کشاند.
  • واکنش های تند مردمی در قبال مسئولین حتما باید ریشه یابی شود. به نظر می رسد برخی از موضعگیری های اخیر و تامل برانگیز رئیس جمهور محترم در ایجاد حادثه مذکور موثر بوده است و بهتر آن است که مسئولین در سخنان خود دقت کافی نموده و عامدانه بر تنور اختلاف و دو قطبی نمودن جامعه ندمند.
  • جناح موافق دولت، این حادثه را در راستای شادسازی صهیونیست ها دانسته اند. یقینا دشمنان اسلام و ایران علی الخصوص صهیونیست ها از این امر خوشحال شده اند اما باید به آنها گفت که وقتی دوستان فتنه گرشان در مراسم روز قدس سال ۸۸ شعار ” نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران ” سردادند در کدام سوراخ خزیده بودند؟ چرا آن اقدام خائنانه که در حضور یکی از سران فتنه صورت گرفت و سپس به دفعات زیاد تکرار شد از سوی آنها محکوم نشد و آنها هنوز به طور صریح از آن تبری نجسته اند؟ این در حالی است که واکنش اخیر به ریاست جمهوری و شعار سرداده شده در آن گرچه قابل قبول نیست اما همانگونه که در بالا اشاره شد از مواضع متناقض رئیس جمهور ناشی شده و قابل قیاس با شعار فتنه گران نیست.
  • یک طنز تلخ و البته مضحکی هم در اهر وجود دارد. برخی که در جریان شعار فتنه گرایانه نه غزه نه لبنان، سکوت مطلق و رضایتمندانه اتخاذ کرده بودند و قلمشان در نیام بود و زبانشان در کام، به یکباره، حادثه اخیر را دشمن شاد کن و ساختارشکن! معرفی نموده اند. و حتی شعارهای سرداده شده و پلاکاردهای نوشته شده در راهپیمایی اهر بر علیه سند ۲۰۳۰ را جناحی و مطرود دانسته اند که جای بسی شگفت می باشد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.