کد خبر : 106615
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 22 ژوئن 2017 - 15:30
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کسانی که در راه تبلیغ اسلام گام بر می دارند از کسی جز خداوند نمی ترسند بسته هستند

کسانی که در راه تبلیغ اسلام گام بر می دارند از کسی جز خداوند نمی ترسند

کسانی که در راه تبلیغ اسلام گام بر می دارند از کسی جز خداوند نمی ترسند

تشکل های مذهبی شهرستان اهر در سالروز تشکیل اداره تبلیغات اسلامی با امام جمعه شهرستان اهر دیدار کردند. در این دیدار حجت الاسلام ستاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر گزارشی از کارهای صورت گرفته در سال گذشته خود ارائه داد.

به گزارش اهروصال؛ تشکل های مذهبی شهرستان اهر در سالروز تشکیل اداره تبلیغات اسلامی با امام جمعه شهرستان اهر دیدار کردند. در این دیدار حجت الاسلام ستاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر گزارشی از کارهای صورت گرفته در سال گذشته خود ارائه داد. آیت الله حاجی زاده؛ امام جمعه اهر ضمن تشکر از آقای ستاری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر بابت فعالیت های خوب سال جاری اذعان داشت؛ حضرت امام در تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی آینده نگری خاصی مانند سایر کارها و اقدامات خویش داشته اند. اگر این سازمان نبود این ساماندهی ها در زمینه قرآن و عترت نبود. اگر شبکه عظیم روحانیت از اوایل انقلاب نبود پیام های امام (ره) کسی نمی توانست به این خوبی منتشر کند.

وی افزود قبل از انقلاب بنده خودم از قم که می خواستم خارج شوم و نوار صدای امام (ره) را به دست مردم آذربایجان شرقی برسانم گفتند در پلیس راه قم به روحانیون اجازه خروج نمی دهند و برمیگردانند و من هم لباس های خود را در آورده و با لباس شخصی در اتوبوس سوار شدم و به تبریز آمدم و آنجا دوباره ملبس شدم تا فرمایشات امام (ره) را به گوش مردم این منطقه برسانم.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که در راه تبلیغ اسلام گام بر می دارند از کسی جز خداوند نیز نمی ترسند. همانگونه که حتی مقام معظم رهبری (مدظله) گفتند: من یک آبرو پیش خدا دارم که آن را در کف دستم گرفته و در راه خدا از آن خرج می کنم، مبلغان دینی نیز اینگونه هستند و اشخاص تن پروری نیستند و برای تبلیغ دین خداوند از هیچ کاری فروگذاری نمی کنند.

وی با توجه به تعدد هیئات مذهبی در شهرستان اظهار داشت: باید هم حالت سنتی هیئت ها حفظ شود تا از ریشه و اصل عزاداری فاصله نگیرند مانند سینه و زنجیر و امثال آنها و هم حالت به روزی به آنها داده شود و از ترویج خرافه در بین هیئت ها جلوگیری شود. نباید شهدای امروز و شهدای مدافع حرم در هیئت ها و مداحی ها فراموش شود زیرا این شهدا ادامه دهنده راه امام حسین (ع) هستند و تربیت یافته مکتب امام حسین (ع) هستند. این مسئله بروز کردن از سفارشات و توصیه های مقام معظم رهبری (مدظله) نیز می باشد.

امام جمعه اهر با توجه به عزاداری های داخل شهر گفت: هیئت های عزاداری می توانند در یک جا جمع شوند و برنامه های مشترکی را دنبال کنند. ما از افراد غیر مذهبی و بی دین انتظاری نداریم ولی اشخاص هیئتی و مذهبی و خداشناس نباید پراکندگی داشته باشند تا دشمن قدرت بگیرد و باید وحدت خود را حفظ کنند و همیشه یکجا و در کنار یکدیگر باشند.

وی در خصوص آموزش های فرهنگی و قرآنی اظهار داشت: همانگونه که در مسائل ورزشی یک ورزش همگانی و عمومی داریم و یک ورزش قهرمانی و تخصصی ، در مسائل قرآنی نیز باید همینگونه باشد و آموزش همگانی و عمومی برای تمامی مردم در نظر گرفته شود تا همه بتوانند قرآن بخوانند و در کنار آن بحث تخصصی مانند پرورش قاری قرآن و حافظ قرآن نیز در نظر گرفته شود و در این موارد نیز پیرشت چشمگیری داشته باشیم. تعلیم قرآن مسئله بسیار مهمی است و مقدمه آن آشنایی با زبان عربی است.

آیت الله حاجی زاده در آخر با توجه به اهمیت قرآن در جامعه ما افزود: موسسات و آموزشگاه های قرآنی ما مانند نهضت های سواد آموزی باید در روستاها و شهر دنبال پرورش قاری و حافظ قرآن باشند.

تصاویر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.