کد خبر : 106514
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 ژوئن 2017 - 1:29
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای شب های قدر گزینه روی میز مسلمانان بخصوص شیعیان است بسته هستند

شب های قدر گزینه روی میز مسلمانان بخصوص شیعیان است

شب های قدر گزینه روی میز مسلمانان بخصوص شیعیان است

شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل. این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم.

رحیم رضاخانی در اهروصال نوشت؛

یکی از مناسبت های بسیار مهم مسلمانان بخصوص شیعیان در ماه مبارک رمضان رخ داده ایت و آن شب های قدر می باشد که مسلمانان و شیعیان امیرالمومنین علی (ع) در این ۳ شب با خدای خود راز و نیاز می کنند و مقدرات یک سال آتی را دراین شب های حساس و ساعات بسیار مهم تعیین می نمایند، شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است، خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است،در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد، این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند، شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است .

شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل. این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم. نیکو و شایسته است با صدقات قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم،در شب قدر که شب‌زنده‌داری می‌کنیم، خداوند نام ما را در گروه نیک‌بختان ثبت می‌کند و آتش جهنم را بر ما حرام می‌سازد. آیا توفیقی بالاتر از این هست که آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزدیک‌تر شویم؟ دعاهای شبهای رمضان مجموعه‌ای است روشنی‌بخش که با تکرار تلاوت آنها، آموزش‌های آن‌ها به صورت هدف‌هایی برای ما در می‌آیند. پس هنگام خواندن این ادعیه شایسته و بهتر است مفهوم آنها را نیز همواره مدنظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش به سوی این هدف‌های مطرح‌شده در دعاها گام برداریم .

ما فرزند جهاد و شیعه علی(ع) هستیم و جوانان ایران با قدرتی باشکوه و اندیشه‌ای بلند با این ایمان راسخ آماده مقابله با هرگونه فتنه آمریکایی، اسرائیلی و سعودی در منطقه هستند و انقلاب را پیش خواهند برد ،ملت فهیم و مومن ایران اسلامی در حوادث گوناگون از سال ۱۳۵۷ تاکنون در مناسبتها و فرصت های مختلف کنار آرمانهای خود ایستاده و تن به بیگانه نمی دهد این استقبال بی نظیر ملت ایران از شب های قدر و یا در مناسبهای معنوی دیگر همچون دهه اول ماه محرم و یا مراسم جهانی و عظیم اربعین حسینی به دنیا و بخصوص به استکبار جاهل جهانی که در راس آنها آمریکای شیطان صفت ،انگلیس و اسرائیل پلید نشان می دهند که همیشه ایرانیان حامی و معتقد به حفظ مناسک دینی و مذهبی و ملی خود هستند و دشمنان قسم خورده کشورمان در این روزها و شب هاست که مایوس می شود و تمام نقشه هایشان بی اثر می شود.

آری اینجا ایران است و این شب های قدر گزینه روی میز شیعیان و مسلمانان است که لرزه بر اندام دشمنان بخصوص داعش نفرین شده می اندازد که اینجا جای داعشی و تکفیری نیست و باید حواسشان را بیشتر جمع کنند که ملت غیور ایران اسلامی خواب را برای آنان حرام می کنند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.