کد خبر : 106511
تاریخ انتشار : شنبه 17 ژوئن 2017 - 14:26
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پذیرش و اجرای سند ۲۰۳۰ مطلقا مجاز نیست ! بسته هستند

پذیرش و اجرای سند ۲۰۳۰ مطلقا مجاز نیست !

پذیرش و اجرای سند ۲۰۳۰ مطلقا مجاز نیست !

پذیرش و اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور ما با اشکالهایی مواجه است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب توحیدی در اهروصال نوشت؛

پذیرش و اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور ما با اشکالهایی مواجه است که برخی از آنها عبارتند از:

۱- اگر دین اسلام را به عنوان آخرین و کاملترین دین الهی که در زمینه آموزش و فرهنگ مترقی ترین آموزه ها را دارد پذیرفتیم، چه معنا دارد عقب گرد کرده و فرهنگ عقب مانده و ضد دین غرب را مبنای آموزش قرار دهیم؟ برای همین امام خامنه ای(مد ظله) فرمودند: « در این کشور مبنا اسلام و قرآن است. اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوب و ویرانگر و فاسد غربی بتواند اعمال نفوذ کند. در نظام جمهوری اسلامی پذیرش چنین سندی، معنا ندارد.»

بنابراین اگر نگوییم چنین اقدامی خیانت به فرهنگ پیشرفته الهی اسلامی بوده و شیفته و منفعل شدن در برابر فرهنگ دین ستیز و سکولار غرب است، (چنانکه از اقدام مخفیانه آن و بدون هماهنگی با نهادهای مسئول و خصوصا با مقام معظم رهبری، بوی چنین خیانتی به مشام می رسد)، در خوشبینانه ترین حالت دلالت بر خود محوری و عدم اطلاع اقدام کنندگان از فرهنگ غنی اسلام دارد.

۲- آیا پذیرش چنین سندی موجب فراهم نمودن زمینه های جاسوسی گسترده غربیان و اشکال تراشی های دائمی و به تبع آن اعمال فشار آنان نسبت به مراکز مختلف آموزشی و فرهنگی کشور و در صدد غربی و سکولار کردن تدریجی کشور جمهوری اسلامی ایران نیست؟

۳- آیا مخفیانه بودن چنین اقداماتی موجب بدعت در مناسبات خارجی و گسترش بی اعتنایی به قانون اساسی و دیکتاتوری و فراهم کردن زمینه های نفوذ سری دشمن در کشور نمی شود؟

۴- آیا بد عهدی های غربیان در رفع همه تحریمها در برجام را که نه تنها نشد و بلکه بدتر شد، ندیدید؟ آیا متوجه فریب خوردگی مفتضح خود از غربیان در ریختن بوتون آمریکایی به تاسیسات هسته ای نشدید؟ چون از بین سه احتمال، ۱٫ پلمپ و توقف استفاده از تاسیسات در زمان رفع همه تحریمها. (تا در صورت نقض یک طرف دست طرف دیگر خالی نباشد). ۲٫ تخریب تاسیسات بعد از رفع همه تحریمها (که عاقلانه نیست چون هم دارایی از بین می رود و هم در صورت نقض عهد طرف مقابل دستمان خالی خواهد بود). ۳٫ تخریب قبل از رفع همه تحریمها (که بد ترین وضع ممکن است چون علاوه بر فانی شدن دارایی حتی برای شروع رفع تحریم هم تضمینی نیست) و شما متاسفانه درخوشبینانه ترین حالت در نهایت سادگی و جهالت فریب خورده و بد ترین حالت ممکن یعنی احتمال سوم را انتخاب کردید. تاسیساتی که علاوه بر هزینه هزاران میلیارد تومان، محصول خون پاک شهدای هسته ای بود، آیا این اشتباه کافی نبود که مردم را دوباره در دام خطر ناکتر و بزرگتر برجام فرهنگی بیاندازید ؟ مگر تجربه نکردید که غربیان رفتار گزینشی دارند و در زمان لازم بوسیله کمیته های ناظر بر حسن اجرا، خواسته های خود را تحمیل می کنند؟

۵- آقای رئیس جمهور: «بسیاری از اسناد و کنوانسیونهای مشابه بین المللی بویژه یونسکو الزام آور نیستند و در مورد سند ۲۰۳۰ هم صراحتا اعلام شده که صرفا درحدود ضوابط دینی، قانونی و فرهنگی خود عمل خواهیم کرد.» (خبر گزلری تسنیم، ۹خرداد۹۶، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شناسه خبر: ۱۴۲۴۰۷۸)

«سند ۲۰۳۰ معاهده نبوده و الزام آور محسوب نمی شود.»: (خبر گزاری ایسنا، اطلاعیه معاون حقوقی رئیس جمهور، ۲۷ اردیبهشت ۹۶، کد خبر: ۹۶۰۲۲۷۱۸۰۱۱)

این دو سخن با متن سند متناقضند چون در ماده دوم مى‌گوید «ما متعهد مى‌شویم که براى تحقق کامل این دستور تا سال ۲۰۳۰ بدون وقفه تلاش کنیم»

۶- آقایان می گویند شرط کردیم ماده یا موادی که با ارزشهای مذهبی مغایرت داشت، نپذیزیم.

ولی طبق این سند استثناء و شروط در صورتی اعتبار دارد که با روح این سند مخالفت نداشته باشد؛ بنابر این می توانند بگویند اینکه شرط کرده‌اید برخلاف مذهب و فرهنگ و نظام شما نباشد این برخلاف روح این سند است.

۷- اشکال آیت الله محسن اراکی: در متون دینی ما برابری انسان‌ها در حقوق انسانی کاملاً موردپذیرش است، اما معنای برابری جنسیتی که در این سند مطرح‌شده است بزرگ‌ترین ظلم در حق زن است، زیرا بدون توجه به خصوصیات و ویژگی‌های خلقت دو نوع توقع انجام امور مشترک از دو جنس را دارد. «نشست علمی، دانشگاه معارف اسلامی قم، پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶»

۸- اشکال آیت الله سیفی مازندرانی: در این سند تصریح شده که ازدواج زود هنگام دختران یک معضل اجتماعی است، در حالی که سنت رسول خدا این است که زن قبل از رسیدن به حد بالای سن ازدوج کند. «دفتر آیت الله نوری همدانی، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶»

۹- در متن سند آموزش مسائل جنسی به بچه های ۴ سال و بالاتر گنجانده شده و در برخی مدارس اجرایی شده و این مخالف روایات است.

در صحیحه علی بن جعفر از امام کاظم علیه السلام چنین وارد شده: «قال وکنت مع أخی . . . و مامعنا غیرغلام له فقال تنح یاغلام فإنی أرید أن أتحدث فقال لی ماتقول فی رجل تزوج امرأه فی هذه المواضع و فی غیرها بلا بینه و لاشهود . . .» على بن جعفر گوید: با برادرم امام کاظم علیه السلام بودم و بچه ای از حضرت با ما بود، [حضرت خواستند مطلبى را درباره عقد نکاح بیان کنند. اما قبل از سخن به آن بچه] فرمودند  کمى فاصله بگیر؛ سخنى [خصوصی] دارم. . .(وسائل الشیعه، ج، ۲۰ ص ۹۹، ح ۲۵۱۳۸)

این امر، نشان مى دهد که بیان مسائل عقد و نکاح پیش کودکان، شایسته نیست. بنابر این به طریق اولی بیان و آموزش مسائل جنسی هم شایسته نبوده و از طرف معصوم رد  شده است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.