کد خبر : 106401
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 ژوئن 2017 - 11:31
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین ما می باشد/ اصل و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر نباید فراموش شود بسته هستند

امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین ما می باشد/ اصل و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر نباید فراموش شود

امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین ما می باشد/ اصل و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر نباید فراموش شود

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اهر: شهرستان اهر در گذشته جز ۴۰ شهرستان اول در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بوده است ولی امروزه با کم لطفی های انجام شده نه تنها نتوانسته جایگاه خود را حفظ کند، بلکه دچار عقب ماندگی در این زمینه نیز شده است.

به گزارش اهروصال؛ آیت الله حاجی زاده؛ امام جمعه اهر در اولین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اهر در سال جاری اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین ما می باشد و اگر خللی در اجرای آن پیش بیاید مشکلات حاصل از ان غیر قابل جبران خواهد بود.

وی با توجه به اهمیت قضیه امر به معروف و نهی از منکر گفت: چرا باید چنین مسئله بزرگی به نظر برخی مسئولان کوچک بیاید که حتی از حضور در جلسه خودداری نمایند. اصل و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر نباید فراموش شود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اهر اظهار داشت: تذکر لسانی یکی از مهمترین و بهترین روش های امر به معروف و نهی از منکر که می باشد که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله) نیز بوده است و اگر تحقق یابد مشکلات زیادی در این رابطه به خودی خود حل خواهد شد.

وی افزود: شهرستان اهر در گذشته جز ۴۰ شهرستان اول در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بوده است ولی امروزه با کم لطفی های انجام شده نه تنها نتوانسته جایگاه خود را حفظ کند، بلکه دچار عقب ماندگی در این زمینه نیز شده است.

امام جمعه اهر با توجه به اینکه اکنون در ماه مبارک رمضان هستیم؛ مطرح کرد: با روزه خواران در ملاء عام که نه حرمت ماه مبارک رمضان را نگه می دارند و نه حرمت روزه داران را باید بصورت جدی برخورد کرد و در این امر کوتاهی نکرد.

وی در خصوص آموزش های مورد نیاز عامران امر به معروف گفت: بایستی آموزش هایی در این باره به این اشخاص داده شود تا به وظیفه خود بهتر بتوانند عمل کنند و نباید هیچگونه بدرفتاری با مردم صورت گیرد زیرا بدرفتاری در برخی موارد می تواند نتیجه برعکس داشته باشد و نتیجه مطلوب را حاصل نکند.

وی در خصوص سند ۲۰۳۰ اذعان داشت: در مورد سند ۲۰۳۰ سخنان رهبری فصل الخطاب است و برخی که مدعی شدند در این رابطه گزارشات غلط به اطلاع مقام معظم رهبری رسانده شده است؛ مقام معظم رهبری در جواب آنها بار دیگر به مشکل دار بودن این سند اشاره کردند و خواستار لغو آن شدند. کسانی که این‌چنین مدعی شدند در واقع نه‌تنها منکر امر رهبری شده‌اند بلکه این اقدام خیانت محسوب می‌شود.

امام جمعه اهر در آخر خاطر نشان کرد: تنظیم این سند یعنی نفوذ فرهنگی به کشور؛ نباید سند آموزشی کشور در خارج از کشور تنظیم شود. باید دانشمندان و فرهنگیان ما با توجه به فرهنگ کشور تحریر کنند. دانشمندان و فرهنگیان ما کجا هستند که یونیسکو برای ما سند آموزشی تحریر کند ؟

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.