کد خبر : 106397
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 ژوئن 2017 - 11:00
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مرکز خدمات پیش بیمارستانی در هوراند افتتاح می شود/ مرکز درمانی در منطقه چلپ ویردی اهر احداث می شود بسته هستند

مرکز خدمات پیش بیمارستانی در هوراند افتتاح می شود/ مرکز درمانی در منطقه چلپ ویردی اهر احداث می شود

مرکز خدمات پیش بیمارستانی در هوراند افتتاح می شود/ مرکز درمانی در منطقه چلپ ویردی اهر احداث می شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر؛ در جمع خبرنگاران: آزمایشگاه مرکز بهداشت شماره ۷ اهر با صرف مبلغ ۵ میلیارد ریال مجهز شده و روزانه نزدیک به ۱۰۰ نفر مراجعه کننده دارد.

به گزارش اهروصال، رئیس شبکه بهداشت؛ علی نیری پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های قبل بنا به کم‌کاری‌های انجام‌شده در خانه‌های بهداشت اهر مشکل زنجیره‌ای سرما وجود داشت که تعداد ۹۵ دستگاه یخچال خریداری‌شده و تحویل مراکز بهداشتی اهر شد.

 

وی با اشاره به تعداد مراجعات زیاد به آزمایشگاه مرکز بهداشت شماره ۷ اهر گفت: امروزه آزمایشگاه این مرکز را با صرف مبلغ ۵ میلیارد ریال به‌صورت قابل‌قبول و درشان مردم اهر مجهز کرده‌ایم و روزانه نزدیک به ۱۰۰ نفر مراجعه‌کننده به این مرکز را خدمات‌دهی می‌کنیم.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب ظاهری ۱۵ مرکز بهداشت شهرستان اهر و هوراند اذعان داشت: تمامی ۱۵ مرکز بهداشتی اهر و هوراند شکل ظاهری نامطلوبی پیداکرده بودند و ساختمان‌های آن‌ها تخریب‌شده بود که امروزه تمامی آن ۱۵ مرکز بازسازی‌شده و مشکلات بهداشتی آن‌ها نیز رفع شده است. همچنین پانسیون‌هایی برای پزشکان در نظر گرفته شد تا برخی پزشکان که از شهرهای دیگر به اهر می‌آیند به‌راحتی در آن‌ها مستقر شوند.

نیری پور با توجه به اینکه قضاوت عملکرد شبکه بهداشت اهر به عهده مردم است گفت: آن‌گونه که بررسی کرده‌ایم کارهای انجام‌شده در ۲ سال گذشته کم‌نظیر بوده و مثل آن قبلاً صورت نگرفته است. با کمک خیرین سلامت و همچنین کار و تلاش دوستان علاوه بر احداث مرکز بهداشت و درمان در روستای رواسجان، خانه بهداشت و مرکز بهداشت در روستای نقدوز و مرکز بهداشت و درمان در شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری احداث‌شده و یا در حال احداث است.

وی از احداث درمانگاه در منطقه کمتر توسعه‌یافته چلپ وردی اهر خبر داد و گفت: مردم این منطقه واقعاً ازنظر خدمات درمانی محروم هستند و به دلیل فاصله زیاد مراکز درمانی با این منطقه؛  صحیح نیست زمانی که توان احداث درمانگاه در این منطقه داریم مردم را از آن محروم کنیم.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با تأکید بر اینکه خانه‌های بهداشت روستایی در روستاهای ملالو، ازنان و ارناب در حال احداث است، گفت: مرکز بهداشت و درمان روستای ورگهان و خانه‌های بهداشت این روستاها را سعی می‌کنیم تا هفته دفاع مقدس عملیات عمرانی را به پایان رسانده و به بهره‌برداری برسانیم. همچنین در سال ۹۴ تعداد ۷ خانه بهداشت در روستاهای شهرستان افتتاح شد تا مردم روستاهای اهر از خدمات بهداشتی بی‌نصیب نمانند.

نیری پور از وقف زمینی به مساحت ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع توسط خیر هوراندی به شبکه بهداشت و درمان اهر خبر داد و گفت: انشا الله در این زمین و با توافقات انجام‌شده با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز مرکز درمان بستر احداث خواهد شد که عمدتاً خدمات پیش بیمارستانی در آن انجام خواهد شد و از اعزام برخی بیماران به شهر اهر یا تبریز جلوگیری خواهد شد.

وی با توجه به کارهای انجام شده در ۲ سال گذشته اظهار داشت: مردم از لحاظ خدمات دندان پزشکی در مشکل بودند که امروزه در درمانگاه شماره ۶ اهر مرکز دندانپزشکی احداث شد تا مردم بتوانند با قیمت مناسب از خدمات دندانپزشکی بهره مند شوند. همچنین برای اولین بار در منطقه مرکز بیماری های رفتار کلنگ زنی شد و به زودی به خدمات دهی مشغول می شود.

وی در ادامه افزود: آموزشگاه بهورزی در اهر بازسازی شد و تعداد ۱۵ نفر بهورز جذب این مرکز شدند تا پس از بازنشستگی بهورز های موجود، این اشخاص در شهرستان به کار گیری شوند و نیاز شهرستان تامین گردد. همچنین سعی در این داریم تا شبکه بهداشت و درمان اهر سرآمد شود.

وی در آخر مطرح کرد: تا سالهای قبل کار به گونه ای بود که در صورت بیمار شدن فرد به مراکز درمانی مراجعه می کرد ولی امروزه روال عوض شده است و همکاران ما با مراجعه به خانه ها بیمار یابی می کنند و حتی اشخاصی که از بیماری خود خبر ندارند هم مورد بررسی قرار می دهند و در صورت بیمار بودن خدمات درمانی صورت می گیرد. تا کنون ۶۱ درصد مردم اهر مورد بررسی قرار گرفته است و این روند ادامه دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.