کد خبر : 106179
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 1 ژوئن 2017 - 11:24
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توسعه گردشگری روستایی، از مهم‌ترین اولویت‌های تبریز ۲۰۱۸ است بسته هستند

توسعه گردشگری روستایی، از مهم‌ترین اولویت‌های تبریز ۲۰۱۸ است

توسعه گردشگری روستایی، از مهم‌ترین اولویت‌های تبریز ۲۰۱۸ است

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی گفت: توسعه گردشگری روستایی یکی از مهم ترین اولویت‌های ما در راستای تبریز ۲۰۱۸ است.

به گزارش اهروصال به نقل از تبریز بیدار ، محمدصادق پورمهدی در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان، افزود: گردشگران خارجی برای استراحت در هتل به تبریز سفر نمی‌کنند بلکه هدف آنها آشنایی با فرهنگ، عقاید و ظرفیت های ارزشمند مردم این خطه است و ما نیز باید با فراهم کردن مقدمات لازم برای این امر، میزبان خوبی برای آنان باشیم.
وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به ” اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحقق این شهار را مهم ترین اولویت مدیریت استان دانست و گفت: تمامی دستگاه‌های مسئول موظفند که از این پس در راستای تلاش برای ایجاد اشتغال بیشتر و همچنین کاهش بیکاری بیش از پیش تلاش کنند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به ظرفیت‌های روستاها اظهار کرد: روستاها محور توسعه همه جانبه کشور هستند و به همین دلیل باید ظرفیت‌های این بخش را در راستای کاهش مشکلات کشور، تقویت کنیم.
پورمهدی با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد ۴۵ تا ۵۰ هزار شغل در سال در استان آذربایجان شرقی از سازمان برنامه و بودجه خواست که میزان شغل مورد نیاز در تمامی روستاها و شهرهای استان را اعلام کند.
به گفته وی، مبنای قضاوت در مورد میزان اشتغال و بیکاری استان، آمار بیمه‌شدگان ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی می باشد.
وی همچنین از تمامی مدیران خواست که از این پس با در داشتن آمار کمی در تمامی جلسات شرکت کرده و از ارائه گزارش‌های روتین و کلیشه‌ای خودداری کنند.
پورمهدی با تقدیر از همکاری بسیار خوب روستاییان با دولت برای پیشبرد امور توسعه‌ای روستاها، گفت: بیش از ۶۰ درصد از اقدامات دولتمردان در روستاها با مشارکت خود روستاییان محقق می‌شود که این مهم حاکی از اعتماد این قشر به دولت است و ما مدیران باید به این اعتماد ارزش و احترام قائل شویم و مشکلات این قشر را یکی پس از دیگری رفع کنیم.
پورمهدی با انتقاد از عدم توجه کافی به بازاریابی و فروش محصولات و صنایع دستی در کشور و بخصوص استان، گفت: از این پس تمامی مدیران و مسئولان، مکلفند از صنایع دستی استان به عنوان هدایا در مراسمات و دیدارهای مختلف استفاده کنند.
وی ادامه داد: این موضوع را یک مصوبه می‌کنیم و باید به خوبی در تمامی استان اجرا شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت توانمندترکردن روستاییان تاکید کرد و گفت: همه ما باید توانمند کردن این قشر را به مثابه توانمند کردن خواهران و برادران خود بدانیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.