کد خبر : 106173
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 می 2017 - 10:38
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای راه‌اندازی ۴۵۴ طرح صنعتی نیمه‌تمام در آذربایجان‌شرقی بسته هستند

راه‌اندازی ۴۵۴ طرح صنعتی نیمه‌تمام در آذربایجان‌شرقی

راه‌اندازی ۴۵۴ طرح صنعتی نیمه‌تمام در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: طبق هدف‌گذاری‌های صورت گرفته تا پایان سال‌جاری از ۷۳۸ طرح شناسایی شده صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۴۵۴ طرح در استان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش اهروصال به نقل از تبریز بیدار ، حسین نجاتی ضمن اعلام این خبر افزود: این تعداد طرح با پیش‌بینی تقریبی ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل مصوبات ستاد ملی اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری حداقل ۶ هزار طرح صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد جزو برنامه‌های اجرایی معاونت طرح و برنامه وزارت در کل کشور است که از این تعداد ۴۵۴  طرح مربوط به استان آذربایجان‌شرقی است.

نجاتی، اولویت اعطای تسهیلات را به واحدهایی دانست که ابتدا نسبت به تمدید اعتبار جواز خود در کمترین زمان ممکن اقدام کرده و در ادامه در سامانه بهینه‌یاب ثبت‌نام کنند.

وی در خصوص اهداف کلی برنامه راه‌اندازی ۶ هزار پروژه صنعت و معدنی در کشور اعلام کرد: اجرای نسبی بندهای(۱، ۲، ۳، ۶،  ۱۰ و ۱۵) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، بهره‌برداری از حجم زیاد سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته قبلی، افزایش پیشرفت فیزیکی طرح‌های نیمه‌تمام، تامین مواد اولیه برای زنجیره پایین‌دستی هر یک از طرح‌ها، تاثیر در افزایش صادرات غیرنفتی کشور، ارتقا نسبی درون‌زایی و فراهم‌سازی برون‌گرایی بیشتر و کاهش نیاز به واردات محصولات تولیدی این طرح‌ها، جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش، فراهم‌سازی امکان بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع پایین‌دستی از اهم اهداف این برنامه است.

نجاتی متذکر شد: مقرر شده طبق این برنامه در سطح کشور طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد به تعداد ۱۱ هزار و ۴۰۰ با سرمایه‌گذاری ۱۲۱۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۳۸۲ هزار نفر تکمیل شده و از ۶ هزار طرح مذکور تا پایاین سال‌جاری بهره‌برداری شود.

به گفته این مقام مسؤول، طرح‌های مذکور شامل طرح‌های کوچک، متوسط و بزرگ صنعتی و معدنی کشور بوده و با بهره‌برداری از آنها ضمن تکمیل و توزان زنجیره‌های ارزش و استفاده از سرمایه‌گذاری انجام شده نیمه‌تمام و بهره‌برداری از مزیت‌های نسبی، رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی نیز در کشور محقق خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در اجرای این برنامه به‌غیر از طرح‌هایی که نیاز به تسهیلات تکمیلی بانکی دارند، هیچ‌گونه بودجه و اعتبار دولتی نیاز نیست، خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات لازم برای تکمیل این طرح‌ها ۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود همچنین سالانه ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش راه‌اندازی اولیه طرح‌ها پیش‌بینی شده است.
وی در خصوص زمانبندی برنامه‌ها گفت: کلیه برنامه‌ها به صورت ماهیانه مورد پایش، نظارت و پیگیری قرار می‌گیرد و با وجود عدم قطعیت در پارامترهای تاثیرگذار در زمان بهره‌برداری طرح‌ها، گزارش عملکرد به صورت ماهیانه ارائه می‌شود.

نجاتی اضافه کرد : طبق  این برنامه پیش‌بینی می‌شود در هر فصل یک‌هزار و ۵۰۰۰ طرح در کشور به بهره‌برداری برسد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.