کد خبر : 106165
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 می 2017 - 14:46
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کشف و ضبط بیش از ۲.۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان شرقی بسته هستند

کشف و ضبط بیش از ۲.۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان شرقی

کشف و ضبط بیش از ۲.۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در آذربایجان شرقی

محموله های قاچاقی به ارزش بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در آذربایجان شرقی کشف و ضبط شد.

به گزارش اهروصال به نقل از مهر، ماموران نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در قالب طرح مبارزه با قاچاق کالا موفق به کشف محموله های قاچاقی به ارزش برآوردی دو میلیارد و ۲۵۵ میلیون ریال شدند و هشت نفر را نیز در رابطه با این پرونده ها دستگیر کردند.

کشف کالای خارجی قاچاق در راه آهن تبریز

رئیس پلیس راه آهن آذربایجان ظهر سه شنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: ماموران پلیس راه آهن آذربایجان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا با اطلاع از فعالیت افرادی در این زمینه، شناسایی و دستگیری آنان را در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ رسول حیدر زاده در تشریح این خبر افزود: ماموران پلیس راه آهن در حین گشت زنی در جلوی انبار توشه ایستگاه راه آهن تبریز به یک دستگاه نیسان مشکوک و در بازرسی از آن تعداد ۱۰ کارتن با محتوای صد دستگاه اجاق برقی کوچک، دو دستگاه مایکروفر برقی و یک کارتن حاوی ۱۰ جفت کفش همگی ساخت کشور ترکیه فاقد هرگونه مدارک و اسناد مثبته گمرکی به ظن قاچاق کشف و خودرو را به پارکینگ منتقل کردند.

رئیس پلیس راه آهن آذربایجان ارزش تقریبی اموال کشف شده قاچاق را برابر نظر کارشناسان امر ۲۳۵ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

خودروی حامل کالای قاچاق در سراب توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان سراب نیز از توقیف خودروی حامل کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا حین کنترل خودروهای عبوری در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ توحید فارسی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو توقیفی، یک هزار و ۹۱۳ ثوب البسه قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه ۹۵۰ میلیون ریال برآورد شده است و در این راستا سه نفر متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شده اند.

توقیف محموله قاچاق ۱۷۰ میلیون ریالی در عجب شیر

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر نیز با اشاره به کشف کالای قاچاق خارجی و توقیف دو دستگاه خودرو در این خصوص اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وکنترل خودروهای عبوری ماموران یگان امداد به دو دستگاه خودروی سواری پراید و پژو ۴۰۵ مشکوک وآنها را متوقف کردند.

سرهنگ رحمان عبدی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودروی های توقیفی، ۲۱۸ عدد لوازم برقی بهداشتی آرایشی و ۵۲۸ ثوب البسه خارجی قاچاق به ارزش تقریبی ۱۷۰ میلیون ریال را کشف و ضبط کردند.

محموله ۴۰۰ میلیون ریالی کالای قاچاق در میانه توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان میانه نیز با اعلام خبر کشف کالای خارجی قاچاق در این شهرستان به خبرنگاران گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وکنترل خودروهای عبوری ماموران ایستگاه ایست بازرسی شهید فرجی به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ هاشم شعفی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو، دو هزار و ۵۰۵ عدد یراق آلات خارجی و ۲۹۸ عدد انواع لوازم خانگی به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون ریال را کشف و دو نفر سرنشین و راننده را  بعنوان متهم دستگیر و خودرو را توقیف کردند.

کشف محموله ۵۰۰ میلیونی البسه خارجی قاچاق در ملکان

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان نیز از کشف یک محموله البسه قاچاق خبر داد و اظهار داشت: ماموران یگان امداد شهرستان ملکان در حین گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتیدو دستگاه خودرو سواری پراید و مگان را به دلیل حمل بار قاچاق توقیف کردند.

سرهنگ سهراب شفقی افزود: در بازرسی از این دو خودرو یک هزار و ۴۹ ثوب انواع البسه خارجی زنانه، مردانه و بچه گانه  کشف شد که در برآورد کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق ۵۰۰ میلیون ریال قیمت گذاری شده است و در این راستا دو نفر متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.