کد خبر : 106103
تاریخ انتشار : شنبه 27 می 2017 - 11:35
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای علت افزایش ناباروری در ایران بسته هستند

علت افزایش ناباروری در ایران

علت افزایش ناباروری در ایران

کمبود فلز “روی” در بدن از علل مهم ناباروری است چرا که باروری و بارداری تابع وجود “روی” در بدن است.

به گزارش اهروصال ، به نقل از تسنیم،  یک محقق طب اسلامی علل ایجاد نطفۀ ضعیف در زنان و مردان را تشریح کرد و گفت: پرتوهای اتمی (نظیر سی‌تی اسکن، اِم‌آر‌آی و پِت) و اشعه X از علل ناباروری هستند. آیت الله سید حسن ضیائی درباره عوامل ناباروری اظهار داشت: اکنون بیش از ۶۰ مرکز ناباروری در ایران وجود دارد.

به‌گفته وی ایران قطب نمونه در درمان‌های نوین ناباروری در خاورمیانه است اما در سال‌های اخیر میزان ناباروری در ایران زیاد شده و ضریب ناباروری در آقایان بیشتر از زنان شده است.

علل ایجاد نطفۀ ضعیف در زنان و مردان
ضیایی عنوان کرد: علل ایجاد نطفۀ ضعیف در زنان و مردان مصرف قندهای شیمیایی، اسانس‌های شیمیایی، مصرف چربی با ترانس بالا، مصرف کافئین زیاد، مصرف بیش از حد کنسروها و کمپوت‌ها، پُرخوری و کم‌تحرکی، مصرف غذاهای مانده، مصرف فست‌فودها (سوسیس، کالباس، همبرگر، پیتزا، مرغ کنتاکی)، داشتن استرس شدید و مصرف بیش از حد وانیل است.

علل ایجاد ناباروری در زن و مرد
این محقق طب اسلامی افزود: خوردن کافور، خوردن شیرخشک (شیر نسکافه یا شیرقهوه با شیرخشک)، خوردن نخودفرنگی، خوردن میوۀ غازیاقی، پرتوهای اتمی (نظیر سی‌تی اسکن، اِم‌آر‌آی و پِت) و اشعه X، خوردن میوۀ سبز نارس انبه و تُرشی آن و مغز هستۀ آن از علل بروز ناباروری می‌تواند باشد.

وی اضافه کرد: کمبود فلز “روی” در بدن از علل مهم ناباروری است چرا که باروری و بارداری تابع وجود “روی” در بدن است، فعال نبودن بیضه‌ها، کم بودن اسپرم در مردان و فعال نبودن تخمدان‌ها در زنان می‌تواند به‌دلیل کمبود “روی” در بدن باشد و در نهایت منجر به ناباروری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.