کد خبر : 106010
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 می 2017 - 11:15
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای خبرگزاری رسمی قطر هک شد بسته هستند

خبرگزاری رسمی قطر هک شد

خبرگزاری رسمی قطر هک شد

خبرگزاری قطر (قنا) انتشار اظهارات منسوب به امیر قطر بر روی خروجی این خبرگزاری را تکذیب و اعلام کرد: خبرگزاری قطر هک شده است.

به گزارش اهروصال، شبستان به نقل از الجزیره نوشت: خبرگزاری قطر در پایگاه توئیتر خود اظهارات منسوب به شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر را تکذیب و اعلام کرد: افراد ناشناس خبرگزاری قطر را هک کردند و اظهارات غلطی منسوب به امیر قطر را منتشر کردند.

این خبرگزاری از رسانه ها خواست از این اظهارات ساختگی منسوب به امیر قطر استفاده نکنند.

از سوی دیگر، «شیخ سیف بن احمد آل ثانی» مدیر دفتر ارتباطات دولت قطر گفت: خبرگزاری قطر تاکنون از سوی افراد ناشناس هک شده است و اظهارات ساختگی منسوب به امیر قطر پس از حضور در مراسم فارغ التحصیلی منتشر شده است و این اظهارات به هیچ وجه صحت ندارد و مقامات دولت قطر در این باره تحقیقات را آغاز می کنند و هرکس که این اقدام شنیع را انجام داده است، بازخواست می شود.

بیانیه منسوب به امیر قطر درباره مسایل حساس سیاسی منطقه با کشورهای دیگر خاورمیانه از جمله ایران و ارتباط دوحه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بوده است.

این بیانیه در شبکه های ارتباط اجتماعی پیش از اینکه دولت قطر آن را نفی کند، منتشر شد و واکنش های زیادی درپی داشت.

خبرگزاری قطر در پایگاه توئیتری خود نوشت که اخبار منتشر شده جعلی است و تلاش می شود صفحه خبرگزاری را از هک خارج و آن را برگرداند.

از سوی دیگر، «یوسف ابراهیم المالکی» مدیرکل خبرگزاری قطر گفت: امیر قطر در مراسم فارغ التحصیلی هیچ کلمه ای ایراد نکرده است و دفتر ارتباطات دولت قطر و خبرگزاری قنا بر هک شدن این خبرگزاری تاکید کردند.

المالکی افزود: تعجب آور است که بسیاری از رسانه های باوجود صدور بیانیه دولت قطر مبنی بر نفی این اظهارات، این مطالب جعلی را منتشر کردند.

«عبدالله العذبه» رئیس تحریریه روزنامه «العرب» قطر تعجب کرده است که برخی رسانه ها بر با انتشار اخبار دروغین و ساختگی به ایجاد فتنه بین کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام می کنند.

گفتنی است، این در حالی است که روزنامه الوطن عربستان سعودی با استدلال به برخی شواهد و قرائن و با توجه به انتشار اظهارات منسوب به امیر قطر درباره روابط خوب کشورش با ایران ، حزب الله و اسرائیل موضوع هک شدن سایت خبرگزاری قطر را رد کرد و هک شدن سایت را بهانه دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.