کد خبر : 105994
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 می 2017 - 8:51
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای افزایش دامداری و سایر مشاغل مزاحم در نقاط مرکزی شهر/به روستای ۱۰۰ هزار نفری اهر خوش آمدید بسته هستند

افزایش دامداری و سایر مشاغل مزاحم در نقاط مرکزی شهر/به روستای ۱۰۰ هزار نفری اهر خوش آمدید

افزایش دامداری و سایر مشاغل مزاحم در نقاط مرکزی شهر/به روستای ۱۰۰ هزار نفری اهر خوش آمدید

این روزها رفت و آمد حیوانات اهلی مانند گاو و گوسفند در شهر به قدری زیاد شده است که شهر اهر بیشتر چهره روستا به خود گرفته است.

به گزارش اهروصال؛ این روزها رفت و آمد حیوانات اهلی مانند گاو و گوسفند در شهر به قدری زیاد شده است که شهر اهر بیشتر چهره روستا به خود گرفته است. تصاویر بسیار زیادی را کاربران برای ما ارسال کرده اند که دام ها در اقصی نقاط شهر مشغول چرا بودند و ما برخی از آنها را در کانال خود درج کردیم.

شاید انتظار نداشته باشیم شهرمان مانند دیگر شهر ها رو به جلو و در مسیر پیشرفت حرکت کند ولی حداقل انتظارمان این است که دیگر به عقب بازنگردد و چهره روستایی به خود نگیرد. دامداری و دامپروری در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر طبق مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۲۵/۰۲/۱۳۹۲ ماده ۴ آیین نامه نگهداری حیوانات اهلی جرم محسوب شده و شهرداری را موظف به برخورد با چنین شغل هایی کرده است.

این روزها سایت و کانال اهروصال تمام وقت خود را گذاشته است تا این موارد را با درج تصویر و گزارش به گوش مسئولان برساند تا شاید رسیدگی کنند و در آخر موفق شده است با شهردار اهر جناب مهندس اعیانی و مسئول بهداشت محیط اهر جناب آقای مهندس فیروزی فر ارتباط برقرار کند و در جلسه خبری که در محل شهرداری با حضور این ۲ مسئول برگزار شد؛ این موضوع را پیگیری کند که شرح بیانات این اشخاص در ادامه ذکر شده است.

با سلام

جناب مهندس فیروزی فر بابت اینکه دعوت ما را پذیرفته اید از شما سپاس گذاریم؛ لطفا ابتدا توضیحاتی را در خصوص اقدامات انجام شده و وظایف اداره بهداشت محیط در این خصوص بیان کنید.

بنده هم به نوبه خود از جنابعالی کمال تشکر را دارم که این فرصت را در اختیار بنده قرار دادید تا اقدامات انجام شده را به استحضار کاربران سایت اهروصال برسانم.

وظیفه اداره بهداشت محیط به ۴ قسمت تقسیم می شود:

۱- مراکز تهیه و توزیع

۲- آموزش و پرورش ، مراکز آموزشی و زندان ها

۳- اماکن عمومی مانند سینما، آرامستان ها، هتل ها وغیره

۴- اماکن بهداشتی و درمانی مانند بیمارستان ها و کلینیک ها

در کنار اینها سایر عوامل محیطی مانند جمع آوری و کنترل پسماند های بیمارستانی، جمع آوری و کنترل پسماند های شهری و روستایی و غیره

برخی از اینها را بهداشت مستقیما وارد عمل می شود و اقدامات لازم را با کمک قوه قضاییه انجام می دهد ولی برخی را بهداشت به مسئول آن سازمان یا اداره گزارش می دهد و رسیدگی به خود آن بخش مربوط است مانند زندان ها.

در خصوص دامداری در سطح شهر تا کنون چه کارهایی توسط اداره شما انجام شده است؟

در مورد دامداری باید به عرض شما برسانم که طبق تبصره ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و ماده ۶۸۸ قانون مجازات های اسلامی اداره ما اقداماتی را انجام داده است. البته بیشتر در قالب ماده ۶۸۸ قانون مجازات های اسلامی و معرفی اشخاص به مراجع قضائی این کارها صورت گرفته است زیرا تبصره ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها به خود شهرداری مربوط می شود و اداره ما مستقیما در این خصوص کاری نمی تواند بکند.

ما به عنوان مشاغل تهدید کننده بهداشت عمومی؛ دامداری های سطح شهر را به مراجع قضائی معرفی کرده ایم و بسیاری از آنها از سطح شهر جمع آوری شده اند.

اکنون نیازمند آن هستیم که کمسیون تشخیص مزاحمت متشکل از نماینده دادگستری، نماینده شورای شهر و نماینده شبکه بهداشت در شهرداری اهر تشکیل شود تا با قاطعیت با شغل های مزاحم مانند دامداری برخورد شود. ولی متاسفانه این کمسیون بنا به دلایلی تا کنون تشکیل نشده است.

دامداری ها در سطح شهر بسیار زیاد بوده و بدون تشکیل کمسیون با تکیه به قانون ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی اکثر آنها را از سطح شهر جمع آوری کرده ایم.

در مورد میدان دواب نیز تاکید اداره بهداشت بر این است که این میدان از شهر دورتر شود تا دامداران بعد از خرید و فروش باقی مانده دام ها را به سطح شهر نیاورند و در محلی که برای آنها تدارک دیده شده است نگهداری کنند.

دامداری علاوه بر آلودگی بصری و صوتی با مدفوع دفع شده از  حیوانات نیز باعث آلودگی های باکتریایی نیز در سطح شهر ها می شود.

ما تمام تلاش خود را کرده ایم که تمامی موارد را به خارج از شهر انتقال بدهیم و در این امر قوه قضائیه با برخورد های مناسب و جهادکشاورزی نیز با وام های کم بهره کمک خوبی برای ما بوده اند.

ولی برای اجرای سریع تر احکام و رسیدگی قاطعانه تر به این گونه موارد نیازمند رسیدگی به آنها در کمسیون تشکیل شده در شهرداری است و با معرفی به قوه قضائیه و زمان بر بودن پروسه آن خیلی از مردم حاضر به انتقال دادن دام خود به خارج از شهر نیستند.

برای سرعت بخشیدن به این قبیل کار ها و مقابله با مشاغل مزاحم مانند دام داری حتما باید شهرداری وارد عمل شود و اداره بهداشت فقط به عنوان کارشناس و ناظر عمل کند که متاسفانه تا کنون این اقدام انجام نشده است که البته آقای اعیانی شهردار جدید قول مساعدت در تشکیل شورای رسیدگی را داده اند.

با تشکر از وقتتون که در اخیار ما گذاشتید

آقای مهندس اعیانی شما به عنوان شهردار اهر چه کار هایی در این زمینه انجام داده اید و چه کارهایی انجام خواهید داد ؟

بنده ابتدا از اهروصال بابت اینکه این فرصت را در اختیار ما گذاشته اند کمال تشکر را دارم؛

رسیدگی به اینگونه موارد همیشه با همکاری مشترک اداره بهداشت محیطی و شهرداری به سرانجام می رسند و طبق تبصره ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها صراحتا به بحث تاسیس وارد شده است که شهرداری از تاسیس چنین کارگاه های جلوگیری به عمل آورد. همچنین شهرداری در مورد تخریب، تعطیلی و انتقال مراکز به خارج از شهر مکلف است موارد را ضمن دادن مهلت مناسبی به صاحبان مشاغل اعلام نماید و اگر صاحب شغل معترض باشد باید مراتب را به کمسیون تشکیل شده در شهرداری ارجاع دهند و رای کمسیون قطعی و لازم الاجراست.

تا سال پیش این قضیه کمیسون اجرایی نشده بود و سال پیش به شورای شهر اعلام شد تا اقدام به تشکیل کمسیون بکنند. تقریبا ۱۰ روز پیش که استعلام کرده بودم اعضای آن معرفی شده اند و فقط منتظر نماینده دادگستری هستیم تا معرفی شود.

در صورت تشکیل کمسیون بصورت فشرده و سریعا با همکاری اداره بهداشت محیطی به پرونده ها رسیدگی خواهد شد و مشاغل مزاحم با رای کمسیون به خارج از شهر انتقال خواهند یافت.

ولی تا تشکیل کمسیون شهرداری به تنهایی نمی تواند برخورد جدی با متخلفان بکند.

در آخر این اطمینان را به شما می دهم که با همکاری اداره بهداشت کمسیون مربوطه نهایتا ظرف ۱۰ روز تشکیل شده و به شکایات شهروندان عزیز رسیدگی میکند.

با تشکر از شما که وقت خودتان را در اختیار ما گذاشتید، در ادامه لینک متن کامل مصوبه هیئت وزیران در آیین نامه نگهداری حیوانات اهلی را برای کاربران درج می کنم.

http://www.rooznamehrasmi.ir/laws/ShowLaw.aspx?Code=964

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.