کد خبر : 105888
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 می 2017 - 10:38
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هزینه تبدیل کابل مسی به فیبرنوری تا درب منزل بر عهده مخابرات است/ واگذاری خدمات اینترنت بر بستر فیبرنوری برای منازل بسته هستند

هزینه تبدیل کابل مسی به فیبرنوری تا درب منزل بر عهده مخابرات است/ واگذاری خدمات اینترنت بر بستر فیبرنوری برای منازل

هزینه تبدیل کابل مسی به فیبرنوری تا درب منزل بر عهده مخابرات است/ واگذاری خدمات اینترنت بر بستر فیبرنوری برای منازل

مدیرمخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی گفت: واگذاری خدمات اینترنت بر بستر فیبرنوری برای منازل، بنگاه‌های اقتصادی و ادارات با نام تجاری «تانوما» در سطح شهر تبریز آغاز شد.

به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری فارس ؛  یوسف شکوری ظهر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی، اظهار کرد: شعار امسال این روز که از سوی اتحادیه جهانی مخابرات انتخاب شده ، “داده‌های بزرگ برای تاثیری بزرگ” است که می‌توان با داده‌های  بزرگ فرصت‌های تبدیل مقادیر بی‌سابقه داده را به اطلاعات مورد نیاز برای  حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت را فراهم کرد.

 در راستای دولت الکترونیک و توسعه دسترسی مردم به خدمات اینترنت پرسرعت و انتقال داده‌های بزرگ، شرکت مخابرات ایران توسعه شبکه فیبرنوری تا منازل ، دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا در سال گذشته تعداد ۵۵۰۰۰ پورت در سطح شهر تبریز برای دسترسی به فیبرنوری ظرفیت سازی شده است.

شکوری اعلام کرد: بر اساس برنامه امسال تلاش می‌کنیم ظرفیت فیبرنوری ، دسترسی تا منازل (FTTH) را تا ۱۲۰ هزار پورت ارتقاء داده و همچنین در دیگر شهرهای بزرگ استان نیز در زمینه دسترسی مردم به بستر فیبرنوری ظرفیت‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه نام تجاری این سرویس «تانوما» است، خاطرنشان کرد: متقاضیان محترم می‌توانند با مراجعه به بخش تانوما در پورتال شرکت مخابرات ایران،  شماره تلفن خود را وارد کرده اگر برای آنها بسترسازی شده باشد اقدام به ثبت نام کنند و متعاقبا سرویس مورد نظرشان دایر خواهد شد.

شکوری در رابطه با هزینه سرویس تانوما، گفت: هزینه واگذاری این سرویس مثل  اینترنت پرسرعت، (ADSL ) می‌باشد و هزینه تبدیل کابل مسی به فیبرنوری تا درب منزل بر عهده مخابرات بوده  و تنها هزینه سیم‌کشی فیبر داخل ساختمان و خرید مودم مخصوص بر عهده متقاضی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب شعار امسال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری بیا ن نمود: در راستای تحقق سیاست‌های  اقتصاد مقاومتی، از محتوای داخلی تولید شده توسط فعالان حوزه IT میزبانی کرده و در شبکه مخابراتی استان برای استفاده کنندگان توزیع می‌کنیم با این کار هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم هزینه مصرف کنندگان کاهش می‌یابد.

شکوری با اشاره به مصوبه اخیر سازمان تنظیم مقررات در خصوص تفکیک اینترنت داخلی از بین‌الملل هم گفت: بر اساس این مصوبه، هزینه اینترنت داخلی و بین‌الملل از هم  تفکیک شده و  قیمت اینترنت داخلی نصف قیمت اینترنت بین‌المللی می‌شود که خوشبختانه با تلاش‌های همکاران مخابرات، این مصوبه در استان ما  به مرحله اجرا رسیده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به عملکرد مخابرات استان در بخش‌های مختلف خصوصاً ایجاد بسترهای لازم برای ارائه سرویس‌های باند پهن ( خدمات اینترنت ) گفت : هم اکنون ۵۳۳ مرکز مخابراتی ، ۴۸۲ روستا و ۶۲ شهر به اینترنت پرسرعت مخابرات تجهیز شده‌اند که با فراهم کردن امکانات و ارائه سرویس در مراکز فوق در طی سه سال گذشته ۰۰۰/۲۱۰ مشترک به مشتریان اینترنت پرسرعت اضافه شده و رشد ۱۵۱ درصدی داشته است همچنین پهنای باند اینترنت استان از ۱۷۰۵ مگابیت بر ثانیه در سال ۹۲ به  ۱۲ هزار مگابیت برثانیه رسیده که رشد ۶۰۴ درصدی را نشان می دهد.

در بخش تلفن همراه ، در سال گذشته ۷۹۰ سایت نسل سوم و چهارم تلفن همراه در سطح استان نصب و راه‌اندازی شد که هم اکنون مشترکان در تمام شهرهای استان از خدمات اینترنت پر سرعت همراه اول بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به رویداد « تبریز ۲۰۱۸ » تاکید کرد: ایجاد چتر وای‌فای در پارک ها ، مجتمع‌های تجاری، فرهنگی و گردشگری و … از برنامه‌های این منطقه بوده و قبل از فرا رسیدن سال ۲۰۱۸ اجرایی می‌کنیم.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی از ایجاد یک امکان جدید در تلفن‌های همگانی نیز خبر داد و گفت: این امکان پیش از این در پادگان‌ها و زندان‌های استان پیاده‌سازی شده که بر اساس آن دیگر نیازی به استفاده از کارت تلفن نخواهد بود و با استفاده از آن، امکان شارژ مجدد کارت‌های تلفن ایجاد  ودیگر مشکل کمبود کارت تلفن همگانی نخواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.