کد خبر : 105662
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 می 2017 - 13:27
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای طرح واگذاری برنامه‌های فرهنگی به خود اهالی فرهنگ و هنر با استقبال خوب این قشر از جامعه مواجه شده است بسته هستند

طرح واگذاری برنامه‌های فرهنگی به خود اهالی فرهنگ و هنر با استقبال خوب این قشر از جامعه مواجه شده است

طرح واگذاری برنامه‌های فرهنگی به خود اهالی فرهنگ و هنر با استقبال خوب این قشر از جامعه مواجه شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از بیمه یک هزار و ۳۵۸ نفر از اهالی فرهنگ و هنر استان تحت پوشش تأمین اجتماعی خبر داد.

به گزارش اهروصال، محمد محمدپور صبح امروز در جمع اصحاب رسانه شهرستان اهر گفت: ساماندهی هنرمندان در قالب انجمن های هنری و فرهنگی؛ حمایت از قشر توسط این اداره را آسان تر و بهتر می کند.

وی در ادامه افزود: با تعامل و هماهنگی‌های انجام شده مشکلی در بحث بیمه فعالان این عرصه نداریم و تلاش شده علاوه بر بیمه تأمین اجتماعی این عزیزان از بیمه تکمیلی نیز بهره‌مند شوند.

 

وی مطرح کرد: در سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان نیز برخی مشکلات در خصوص محدودیت بیمه هنرمندان را مطرح و نهایتاً در این خصوص دستورات لازم را صادر کردند.

 

این مقام مسوول با اشاره به جایگاه هنر عاشیقی در استان به خصوص منطقه ارسباران و قره‌داغ راه‌ اندازی انجمن هنر عاشیقی را در مرکز استان در تقویت و ساماندهی و حل مشکلات صنفی آنها موثر برشمرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از سیاست‌های اصلی این اداره کل را واگذاری برنامه‌های فرهنگی به خود اهالی فرهنگ و هنر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه این طرح با استقبال بسیار خوب هنرمندان و فعالان فرهنگی مواجه شده که انتظار داریم با تقویت و راه‌اندازی انجمن‌های مختلف در حوزه فرهنگ و هنر بتوانیم به صورت قانونمند از این قشر فعال و پویا حمایت لازم و کافی را به عمل آوریم.

 

وی تشکیل انجمن‌های فرهنگی و هنری را گامی اساسی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات و امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد در حمایت از این قشر برشمرد و خواستار ساماندهی هنرمندان و سایر اقشار حوزه مرتبط با فرهنگ در قالب انجمن‌های فرهنگی هنری شدند.

 

محمدپور یکی از سیاست‌های این اداره را پرهیز از تمرکزگرایی و توجه همسان به شهرستان‌های مختلف استان براساس توانمندی‌ها و قابلیت‌های این مناطق عنوان کرد و با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاریخی منطقه اهر و ارسباران و اجرای موفق جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به مرکزیت شهرستان اهر را گامی عملی در این راستا برشمرد و افزود: این اداره کل از ایده‌های ارزشمند و پیشنهادات اصحاب فرهنگ و هنر حمایت می‌کند و آمادگی دارد در قالب پیشنهادات کارشناسی شده و مدون از طرح‌های فرهنگی منطقه و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری حمایت و عملیاتی کند.

 

وی گفت: اقتصاد فرهنگی در جوامع پیشرفته نهادینه شده و از این منابع فرهنگی برای توسعه اقتصادی استفاده می‌شود ولی متأسفانه این امر در کشور ما فرهنگ سازی نشده که امیدواریم با تدبیر لازم و همراهی اصحاب فرهنگ و هنر بتوانیم زمینه را برای درآمدزایی و رونق اقتصادی با عرضه محصولات فرهنگی فراهم و اشتغال پایدار را در این عرصه فراهم کنیم.

 

محمدپور تقویت فرهنگ اسلامی با بهره‌مندی از آداب و سنن و پیشینه‌های درخشان در این حوزه را یادآور شد و ترویج نشاط و شادابی در جامعه را مورد تأکید قرار داد.

 

این مقام مسئول حوزه فرهنگ را یک حوزه تخصصی با انسان‌های فرهیخته و علاقه‌مند به فرهنگ و هنر برشمرد و افزود: افراطی‌گری جایگاهی در حوزه فرهنگی ندارد و باید با خردورزی و تعامل مثبت و سازنده با آنها زمینه بهره‌مندی از تجربیات و ایده‌های شان را فراهم کرد.

 

مهدی زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر از عملکرد این اداره در حوزه فرهنگی، هنری و ادبی گزارشی ارائه کردند و در ادامه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در نشستی صمیمی سه ساعته مسائل و مشکلات و دغدغه‌های خود را با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری شان مطرح کردند و با الاتفاق خواستار تقویت جایگاه این اداره برای حمایت‌های لازم از هنرمندان و برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های متنوع فرهنگی و هنری در شهرستان اهر شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.