کد خبر : 105599
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 می 2017 - 15:07
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مکاتب تبریز در حوزه‌های مختلف توسط بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان احیا شود بسته هستند

مکاتب تبریز در حوزه‌های مختلف توسط بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان احیا شود

مکاتب تبریز در حوزه‌های مختلف توسط بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان احیا شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مکاتب تبریز در حوزه‌های مختلف توسط بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان احیا شود.

به گزارش اهروصال به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در جمع هیأت امنا و هیأت مدیره بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان که در تبریز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: اگر فرهنگ قومیت‌ها حفظ نشود، فرهنگ ملی دچار تزلزل خواهد شد، از این رو بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان رسالت خطیری در حفظ و صیانت از فرهنگ، تاریخ، تمدن و هویت منطقه آذربایجان دارد.

وی افزود: از این جهت که بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان مورد حمایت بیشتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان است، بسیار خوشحال هستیم و جای تقدیر و تشکر را دارد.

جبارزاده ادامه داد: رئیس جمهوری از روزی که قبول مسئولیت کردند توجه خاصی به این مهم داشتند و آنچه را که در تبلیغات سال ٩٢ در بحث حمایت از زبان ترکی داشتند، عملیاتی کردند و اکنون بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان فراتر از دایره زبان و ادبیات ترکی مشغول فعالیت است.

وی اظهار کرد: بنیاد آذربایجان یک مجموعه اداری نیست، بلکه جنبه ستادی دارد تا همه محققان، ادبا و هنرمندان بتوانند در قالب این بنیاد تخصص و زمینه های کاری خود را به شکلی عرضه کنند که قابل استفاده برای عموم مردم باشد و مختص مباحث آکادمیک نباشد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بنیاد آذربایجان این رسالت را دارد که همه داشته های اساتید در سه محور فرهنگ، هنر و ادب را برای عموم ارائه کند؛ نقش و رسالت بنیاد این است که نه تنها نگذارد فرهنگ اصیل و غنی آذربایجان از بین برود، بلکه با انجام اقداماتی آن را تقویت کند تا این عنصر مهم در راستای تقویت وحدت و انسجام ملی به کار گرفته شود.

وی افزود: علاقمند هستیم که مکاتب تبریز در حوزه های مختلف توسط بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان احیا شود.

جبارزاده تاکید کرد: بنیاد آذربایجان باید محل رجوع انسان‌های مختلف در زمینه های فرهنگ، هنر و ادب باشد و بنیاد می تواند این کار را اجرایی کند.

وی اظهار کرد: بنای ما بر این است که چند سال بنیاد را کمک مالی کنیم تا در ادامه بنیاد به قدری توانمند شود تا دیگر نیازی به کمک‌های مالی دولت نداشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.