کد خبر : 105588
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 می 2017 - 11:17
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کدام انقلاب؟! بسته هستند

کدام انقلاب؟!

کدام انقلاب؟!

انقلاب؛ یعنی طغیان و عصیان علیه نظم موجود و وضع حاکم. به‌منظور برقراریِ نظمی مطلوب (شهید مطهری)

سیدرضا موسوی در اهروصال نوشت؛

انقلاب واژه‌ای که تعاریف و معانی و گسترده و وسیعی دارد لذا اجمالاً به‌صورت موردی به آن اشاره‌کرده و به موضوعات دیگری که حول محور انقلاب شکل‌گرفته می‌پردازیم به مسائل بعد از انقلاب و بعد از سامان گرفتن اوضاع و به بار نشستن انقلاب که حاصل خون صدها هزار شهید و صدها هزار جانباز و ایثارگر و آزاده است و تغییر و تحولاتی که بعضاً خواص یا اصطلاحاً انقلابیون پشیمان شده که ژست روشنفکری گرفته‌اند همان‌هایی که گروه فرانکفورتی‌ها را شکل دادند فرصت‌طلبان سودجو و روشنفکرنماهایی که داروندارشان را از انقلاب دارند و بدهکار انقلاب هستند آن‌هایی که تا نام یورگن هابرماس آلمانی را بر زبان میاورند در پوست خود نمی‌گنجند؛ و لیبرالیسم را برآمده از عقل و تجربیات موفق بشر می‌پندارند و دین را سد راه توسعه می‌انگارند همان خودکم‌بینانی که وسعت دیدشان تا نوک بینی‌شان هست و دغدغه‌شان شکم‌بارگی و پیکوریسم.

مدافعان منشور حقوق بشر که نگاه هرمنوتیکی به مسائل جامعه و روابط بین‌الملل دارند؛ ولایت را امری ارتجاعی و متحجرانه و اومانیسم را زاییده عقلانیت جهان مدرن. عزت را در تجدیدنظرطلبی و خودکم‌بینی و وابستگی به جامعه جهانی بخوانید آمریکا و چند کشور غربی می‌دانند و پیشرفت را در تسامح و تساهل با کفار و دشمنان قسم‌خورده قرآن و اسلام. همان فرصت‌طلب‌هایی که از ایمان و تقوای انقلابیون سو استفاده‌ها برده صاحب پست و مقام‌های آن‌چنانی شده‌اند و اینک انقلاب را فرزند خور و انقلابی را تندرو مخالف آزادی و رفاه مردم معرفی می‌کنند …

و اما انقلاب و تعریف آن …

انقلاب؛ یعنی طغیان و عصیان علیه نظم موجود و وضع حاکم. به‌منظور برقراریِ نظمی مطلوب (شهید مطهری)

هدف از انقلاب. انقلاب اسلامی ایران است که به اشعار

نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی.

استقلال آزادی جمهوری اسلامی.

انقلاب به سامان رسید و طاغوت را درهم شکست. با کمونیست‌ها و منافقین. با صدام و پنجاه کشور جهان هشت سال در مقابل تجاوزشان دفاع کرد و صدها هزار شهید داد و نگذاشت یک وجب از خاک ایران را تصرف کنند و یک‌قدم از اهداف و آرمان‌هایش کوتاه نیامد انقلاب تثبیت شد و استقلال خود را حفظ کرد؛ دیگر نه خبری از کمونیست است و نه صدام و نه منافقین جنایتکار …نوبت به انقلابیون رسید تا امور مملکت را در دست گرفته و اوضاع را سامان دهند بعد از دشواری‌ها و سختی‌هایی که بر دوش انقلابیون بود حالا عده‌ای فرصت‌طلب ونان به نرخ روز خور پیداشده و مدعی انقلابی گری و سهم خواهی شده‌اند بانام اصلاحات بخوانید (رفرم) یعنی دگرگونی از درون به‌صورت نرم می‌خواهند جمهوری اسلامی را با تفکرات پوزیتویستی وسکولاریزاسیون کردن ماهیتی که از دین و قرآن دارد را تغییر داده یا اینکه نظام را به بهانه‌های گوناگونی چون نداشتن مقبولیت و مشروعیت از منظر جامعه جهانی (امریکا و غرب) تغییر دهند آن‌هم با چه تفکری؛ تفکر کانت وهابرماسی …

با این شعار که اگر دین می‌خواهد بماند باید حداقل به مقومات حقوق بشر تن دهد آبان سال ۸۴ خاتمی …برای آنکه بتوانیم بمانیم و پیشرفت کنیم راهی جز راه غرب نداریم و راه غرب یعنی پذیرش خرد غربی، دهه هفتاد رئیس دولت اصلاحات؛ که باورش این بود بدون تردید باید فهم خود را از دین تغییر دهیم دین از جهان دینی جداست حق نداریم آنچه را که عده‌ای درزمانی و مکانی از دین فهمیده‌اند عین دین بدانیم می‌توان تفسیر غیر مطلق گرایانه از دین داشت صحبت از جهان دینی است پس نمی‌توان جهان را با جهانی دیگر تحمل کرد دقیقاً سخنان هابرماس است که لسان خاتمی تراوش کرده است؛ بگذریم

رسیدیم به سال ۱۳۹۲ دولت تدبیر و امید؛ با شعار اعتدال رأس امور را به دست گرفت، عده‌ای از یار غار دولت محترم این شائبه را مطرح کرده بودند که این چه انقلابی است که فرزندان خود را می‌خورد یا چرا انقلاب فرزند خور است؛ که چه مقاله‌ها و جنجال‌هایی سر این موضوع به راه انداختند و چه تهمت‌هایی که به انقلاب زدند تا بتوانند انقلاب را متهم به بی‌عدالتی و به خیال خودشان دیکتاتوری محکوم کنند. مع‌هذا سؤال اینجاست که واقعاً انقلاب فرزندان خود را بقولی می‌خورد؟

باید به محضر مبارک این حضرات برسانیم که این انقلاب نیست که فرزند خور است بلکه فرزند بی‌لیاقت و منحرف است که می‌خواهد باعقل معیوبی که دارد انقلاب را بخورد و این‌یک قاعده است هرکسی خلاف جریان آب حرکت کند به سرمنزل نخواهد رسید. جای دوری نرویم انقلاب مشروطیت را چه کسانی به ثمر رساند؟

و پس از به ثمر رسیدن چه کسانی چه چهره‌هایی پست‌ها و مقامات را اشغال کردند و نتیجه نهایی چه شد؟

فرصت‌طلبی تأثیر شوم خود را از صدر اسلام نشان داده؛ با طرح اسلام رحمانی که ریشه در لیبرالیسم و سکولاریسم دارد نمی‌توان انقلابی بود؛ با مصلحتی دانستن انقلاب نمی‌توان مقاومت در برابر دشمن داشت انقلاب اسلامی خود حقیقت است نه مصلحت.

انقلاب اسلامی هدف است نه وسیله. انقلاب اسلامی محدود به زمان و مکان نیست که بخواهند برای آن زمان مشخص بکنند و در رسانه ملی از شخص دوم مملکت که انشا الله ناآگاهانه بوده باشد که بگوید تاکی انقلاب یک سال دو سال چقدر شعار چقدر توهم دشمن؛ آن‌هم با شعارهای توخالی…

بجای رسیدن به درد مستضعفین و مظلومین جامعه به فکر حقوق شهروندی آن‌هم صرفاً در حد حرف تا بتوانند عوام‌فریبی بکنند.

حقوق شهروندی مشکل معیشت است و بیکاری جوانان تحصیل‌کرده نه آوازخوانی فلان خواننده، حقوق شهروندی صندوق ذخیره فرهنگیان بود که به تاراج چند حرام‌خور رفت و فرهنگیان خود گیر چند میلیون وام برای رفع مشکلاتشان مانده‌اند.

بجای پاسخ به کارنامه و عملکرد نداشته انقلاب انقلابی را متهم به تهمت‌های ناروا نکنید؛ انقلاب و انقلابی کجا و این اعمال برآمده از تفکرات لیبرالی کجا؟!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.