کد خبر : 105503
تاریخ انتشار : جمعه 5 می 2017 - 15:27
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای طرح سلامت با مشکل مواجه شده است بسته هستند

طرح سلامت با مشکل مواجه شده است

طرح سلامت با مشکل مواجه شده است

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه منابع طرح تحول سلامت کفاف خدمات بهداشت و درمان را نمی دهد، گفت: این طرح می توانست ماندگار شود اما اکنون وضع به گونه ای شده که ادامه طرح منجر به مشکلات زیادی در حوزه سلامت می شود.

به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری فارس، مسعود پزشکیان ، با یادآوری ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با سومین سالگرد اجرای طرح تحول سلامت، اظهار داشت: در ابتدای شروع طرح تحول سلامت، وزارت بهداشت با شعار کاهش هزینه های درمانی و پرداخت از جیب مردم این طرح را اجرا کرد که طبیعی است در روزهای ابتدایی توانست مردم را راضی نگه داشته و تاثیرات مثبتی در حوزه بهداشت و درمان داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگرچه کاهش هزینه های درمانی از جمله اهداف اجرای طرح تحول سلامت بود اما اکنون ادامه این طرح با مشکلاتی مواجه شده و جای این سووال را باقی می گذارد که به راستی این طرح می تواند با چنین تعرفه‌هایی که در حوزه پزشکی تعریف شده، ادامه یابد یا خیر؛ آیا می تواند اختلاف درآمدی که در زمینه پرداختی به پزشک به وجود آمده را پاسخگو باشد؟

این نماینده مردم در مجلس دهم ، تصریح کرد: مجلس در ابتدای طرح تحول سلامت تلاش خود را کرد تا به تصویب یک درصد از ارزش افزوده و ۱۰ درصد از هدفمندی یارانه ها بتواند به وزارت بهداشت کمک کرده و این وزارتخانه را از جهت تامین منابع پایدار مطمئن کند اما منابع ایجاد شده کفایت کننده خدمات نبود.

وی یادآور شد: طرح تحول سلامت می توانست طرح ماندگاری باشد اما اکنون وضع تغییر پیدا کرده به گونه‌ای که اگر این طرح با چنین روندی ادامه یابد حوزه سلامت با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد این درحالی است که امکان بازگشت از طرح نیز وجود نخواهد داشت.

پزشکیان تاکید کرد: از ابتدا قرار بود اجرای طرح تحول سلامت خدمت به اقشار آسیب پذیر و ارایه خدمات در حوزه پیشگیری و بهداشت را اجرایی کند تا در نهایت بتوان سطح بندی و نظام ارجاع را اجرایی کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت مدیریت درستی نداشت، افزود: دولت باید از ابتدا قانون را اجرا می کند تا مشکلات حوزه سلامت با سطح بندی و نظام ارجاع یک به یک از میان برداشته می شد اما اکنون در نیمه راه اجرای این طرح هستیم و نتوانستیم به اهداف خود دست یابیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.