کد خبر : 105372
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 می 2017 - 14:20
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای وظیفه سپاه حفظ دست آورد های انقلاب است / پروژه آب رسانی به یکی از دهستان های محروم اهر شروع شده است بسته هستند

وظیفه سپاه حفظ دست آورد های انقلاب است / پروژه آب رسانی به یکی از دهستان های محروم اهر شروع شده است

وظیفه سپاه حفظ دست آورد های انقلاب است / پروژه آب رسانی به یکی از دهستان های محروم اهر شروع شده است

پاسدار واقعی حضرت سیدالشهدا (ع) بودند که از داروندار و فرزندان خود گذشتند تا اسلام زنده بماند و ما نیز باید پاسدار انقلاب اسلامی و اسلام باشیم و در این راه از جان و مال خود مایه بگذاریم.

به گزارش اهروصال؛ فرمانده سپاه ناحیه اهر سرهنگ ایمانی ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای مرزبان و تبریک هفته عقیدتی و سیاسی و در آستانه روز معلم؛ در جمع اصحاب رسانه گفت: همان‌طور که امام فرمودند: شغل معلمی شغل انبیاست.

وی در ادامه افزود: اگر در کل وظیفه نیروهای مسلح مبارزه با تهدیدات سخت است ولی وظیفه سپاه پاسداران و بسیج مبارزه با تهدیدات نرم نیز است؛ که در این راستا مربی‌های بزرگواری در عرصه اعتقادی و روشنگری سیاسی؛ در عرصه بهداشت و جهاد سازندگی و … فعالیت می‌کنند. پاسدار واقعی حضرت سیدالشهدا (ع) بودند که از داروندار و فرزندان خود گذشتند تا اسلام زنده بماند و ما نیز باید پاسدار انقلاب اسلامی و اسلام باشیم و در این راه از جان و مال خود مایه بگذاریم.

وی در خصوص اساسنامه و وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: وظیفه سپاه طبق ماده ۱۵۰ قانون اساسی حفظ دست آورد های انقلاب است و این فقط به مسائل نظامی مربوط نیست و هر جا که مصالح انقلاب به خطر بیفتد سپاه نیز وارد می‌شود. دستاوردهای انقلاب اسلامی شامل تمامی موارد فرهنگی، اجتماعی، بهداشت، درمان، اقتصادی و سایر موارد مشابه است.

به‌عنوان‌مثال در توزیع قطره فلج اطفال اگر سازمان بهداشت و درمان با تمام کارکنان وارد کار می‌شد ممکن بود با هزینه بسیار زیاد سال‌ها نیز طول بکشد ولی با ورود بسیج و سپاه این فرایند در زمان کوتاه و هزینه بسیار کمتر این امر ممکن شد. یا برای سوادآموزی اقشار همیشه همراه آموزش‌وپرورش بوده است. با توجه به گستردگی بسیج مستضعفین که در هر محله و روستا حضور دارد می‌تواند هر کاری را با کمترین هزینه به انجام برساند و دشمن از دیدن این صحنه‌ها که بسیج حامی محرومان است ترس دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی سپاه اظهار داشت: اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا به کارهای عمرانی می‌پردازد نیز در راستای حفاظت از انقلاب است. اگر این قرارگاه در عرصه‌های کلان عمرانی وارد نشود رقابت را شرکت‌های خارجی در دست می‌گیرند و آن‌ها نیز از نیروی خارجی استفاده می‌کنند و سرمایه این کشور را از مرزهای میهنمان خارج می‌کنند ولی قرارگاه خاتم‌الانبیا از نیروهای متخصص ایرانی استفاده می‌کند و از سود حاصله نیز به نیازمندان کمک‌رسانی می‌کند تا سرمایه این مملکت حفظ شود و نیروهای ایرانی امنیت شغلی داشته باشند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر در رابطه با مباحث فرهنگی و اقتصادی سپاه ناحیه اهر افزود: بر اساس آداب و سنن و فرهنگ شهرستان اهر برنامه‌هایی پیش‌بینی می‌شود که از برنامه‌های اجراشده می‌توان به برنامه مشکات و جشنواره شعر اشاره کرد ولی در بعد اقتصادی سپاه ناحیه اهر هیچ‌گونه اعتبار خاصی ندارد و در مسائل اقتصادی فعالیتی ندارد.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته دریکی از دهستان‌های محروم به نام ورگهان که ۳۲ روستا را شامل می‌شود برنامه‌هایی را برای آب‌رسانی شروع کرده‌ایم تا با هدایت آب از چشمه‌ها به مخازن آب بتوانیم به‌خوبی آب‌رسانی کنیم.

همچنین در برخی روستاها اقدام به احداث خانه روحانی کرده‌ایم تا در مواقع موردنیاز از شهرهای دیگر روحانی به روستا نیاورند. در هر روستایی همکاری بیشتری داشته باشیم می‌توانیم پروژه‌های عمرانی بیشتری را اجرایی کنیم.

در قالب زنبورداری، دام داری، قالی‌بافی و … تسهیلاتی را در قالب وام‌های کم‌بهره در اختیار جوانان قرار بدهیم تا اشتغال‌زایی انجام شود.

حجت‌الاسلام ممی زاده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر در ادامه ضمن تبریک و تقدیر روز پاسدار و هفته عقیدتی و سیاسی گفت: در طول هفته عقیدتی و سیاسی در شهرستان اهر مقرر شد نزدیک به ۵۰ برنامه با همکاری بسیج و سپاه صورت بگیرد که از برنامه‌های مهم قابل‌اجرا در شهرستان غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدای معلم است.

همچنین برگزاری جلسات مربیان در پایگاه‌های مقاومت، تقدیر از مربیان قرآن و صالحین و سایر برنامه‌ها از برنامه‌های شاخص این هفته است.

هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه بسیار مهم است و تأکید نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران این است که هر فرد پاسدار لازم است خودش مربی قرآن باشد تا هر نقطه‌ای یا نیرویی از سپاه مربی و مروج مسائل عقیدتی و سیاسی باشند.

تصاویر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.