کد خبر : 104996
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آوریل 2017 - 14:14
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای عامل اصلی کشتار سیل آذربایجان وزارت راه است/ بعد از ۳ روز هنوز خبری از مواد غذایی کمکی در مناطق سیل زده نیست بسته هستند

عامل اصلی کشتار سیل آذربایجان وزارت راه است/ بعد از ۳ روز هنوز خبری از مواد غذایی کمکی در مناطق سیل زده نیست

عامل اصلی کشتار سیل آذربایجان وزارت راه است/ بعد از ۳ روز هنوز خبری از مواد غذایی کمکی در مناطق سیل زده نیست

نماینده مردم ارومیه با اشاره به اینکه وزارت راه جاده اصلی را بسته بود و مردم را از زیر پل عبور می‌داد، اظهار داشت: مردم به اجبار در جاده‌ای که وزارت راه خرابکاری کرده بود، تردد کردند.

به گزارش  اهروصال ، نادر قاضی‌پور در گفتگو با جوان، درباره سیل اخیر در آذربایجان اظهار داشت: علت اصلی کشته شدن حادثه دیدگان سیل آذربایجان وزارت راه و شهرسازی است.
وی با اشاره به اینکه وزارت راه جاده‌ را بسته بود و مردم را از زیر پل عبور می‌داد، اظهار داشت: در شرایطی که وزارت راه می‌دانست باید در آن حالت جاده را باز کند مردم به اجبار در جاده‌ای که وزارت راه در آن خرابکاری کرده بود تردد کردند و زنده زنده همراه خانواده‌هایشان کشته شدند.
نماینده مردم ارومیهبا بیان اینکه مسئولین مربوطه سه روز است که می‌گویند قرار است هفتاد تن مواد غذایی برسد و توزیع شود، اظهار داشت: پس این مواد غذایی چه وقت می‌آید؟ بعد از اینکه مردم از گرسنگی بمیرند؟! توزیع مواد غذایی در هیچ کجای استان آذربایجان غربی صورت نگرفته است.
قاضی‌پور امدادرسانی در خصوص پل های شناور و فلزی را صفر خواند و تاکید کرد: گلایه ما از وزارت راه و شهرسازی این است که چرا پل‌های شناور را ایجاد نکرد در حالی که ما در ارومیه کارخانه لوله‌سازی داریم و می‌توانستند با انداختن لوله‌های بزرگ بر روی هم یک پل موقت بزنند، در حالی که این کار را نکردند و مشکل آفرین شدند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس  تاکید کرد: عامل اصلی بیشترین کشتار در زیر پل هم وزارت راه بود.
قاضی‌پور با بیان اینکه وزارت راه  می‌دانست پل هاشم‌آباد متعلق به صد سال قبل است، اظهار داشت: آنها تنبلی کردند و به خاطر اینکه یک دوربرگردان نزنند، پل را درست نکردند و مسیر تردد مردم روستا را به زیر پل انداختند.
وی افزود: مسئولینی که در هر دوره مسئولیت داشتند و این پل را بازسازی نکردند به خاطر تصمیمی که گرفتند قاتل کشته‌شدگان سیل هستند.
نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: طبق قانون وزارت راه باید پل‌های شناور در انبارهای خود در آن منطقه نگهداری می‌کرد تا در موقع لزوم اقدام کند، ولی این اقدامات را نکردند.
قاضی‌پور دومین مشکل طغیان رودخانه‌ها را بحث سد نازلو و باراندوز عنوان و با بیان اینکه این سد تا ۲۸ درصد پیشرفت کار داشت تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت روحانی ادامه ساخت سدها تعطیل شد و اگر سدها تعطیل نشده بودند جلوی این حجم وسیع از آب را می‌گرفتند و چنین سیلی رخ نمی‌داد و می‌توانستند به تدریج آب‌ها را آزاد کنند و در این شرایط دیگر خانه‌های مردم هم در مقابل چشمانشان تخریب نمی‌شد.
قاضی‌پور نبود امکانات را آزار دهنده خواند و بیان داشت: پل هاشم‌اباد که صد سال عمر کرده بود و فرسوده بود فرو ریخته و ارتباط ۳۲ روستا را قطع کرد و مردم آن روستا و معلمین زن و دختری که به آنجا تردد می‌کردند باید هنگام غروب در تاریکی از آنجا تردد کنند.
عامل اصلی کشتار سیل آذربایجان وزارت راه است/ سه روز است که می‌گویند قرار است مواد غذایی برسد، اما هنوز خبری نیست
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.