کد خبر : 104913
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آوریل 2017 - 16:28
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای باید در کارهای اقتصادی و فرهنگی الگو شویم+تصاویر بسته هستند

باید در کارهای اقتصادی و فرهنگی الگو شویم+تصاویر

باید در کارهای اقتصادی و فرهنگی الگو شویم+تصاویر

فرمانده سپاه ناحیه اهر جناب سرهنگ ایمانی در نشست صمیمی و تعامل با ادارات و نهادهای فرهنگی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی شهرستان اهر در سال ۹۶ روز دوشنبه ۲۸ فروردین‌ماه گفت: نباید بدون هدف کاری انجام دهیم. باید با برنامه پیش برویم تا در کارهای اقتصادی و فرهنگی الگو شویم نه اینکه از کشورهای دیگر الگوبرداری کنیم.

به گزارش اهروصال؛ در نشست صمیمی و تعامل با ادارات و نهادهای فرهنگی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی شهرستان اهر با حضور فرمانده سپاه ناحیه اهر، نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر و مسئولین شهرستانی در محل سپاه ناحیه اهر برگزار شد. این برنامه با تلاوت قرآن کریم کار خود را آغاز کرده و در ادامه حجت‌الاسلام ممی زاده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار حادثه سیل آذربایجان شرقی و خیرمقدم گویی به حضار گفت: جهاد کبیر یک‌بار در قرآن آمده است و مقام معظم رهبری دراین‌باره فرمودند: جهاد کبیر یعنی عدم تبعیت از کفار در تمامی زمینه‌ها علی‌الخصوص مسائل فرهنگی.

وی در ادامه افزود: بااینکه مشکلات اقتصادی داریم، اگر مشکلات فرهنگی حل نشود قطعاً مشکلات اقتصادی نیز حل نخواهد شد زیرا این دو به هم وابسته هستند. حتی در انتخابات اگر مشکلات فرهنگی حل‌نشده باشد مردم نمی‌توانند کاندیدای اصلح را تشخیص بدهند و به شخص درست رأی بدهند.

حجت‌الاسلام ممی زاده مطرح کرد: ما در عرصه فرهنگی باید خودکفا باشیم و تولید فرهنگ بکنیم. البته نه هر فرهنگی بلکه فرهنگی که ریشه در ایران اسلامی داشته باشد و درواقع فرهنگ ایرانی- اسلامی تولید کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه اهر جناب سرهنگ ایمانی پس از قرائت آیه‌ای از قرآن کریم و سلام و درود به روح مقدس شهدا و خیرمقدم گویی در رابطه با روز شهرستان اهر گفت: پس از بررسی مفاخر شهرستان اهر در سال‌های گذشته تصمیم بر این شد روز بزرگداشت آیت‌الله نجفی، روز شهرستان اهر نامیده شود.

وی در ادامه افزود: شهرستان اهر یک شهر تاریخی با قدمتی چند هزارساله است که باید تلاش کنیم بیشتر از قبل آن را بشناسانیم. همان‌طور که حضرت آقا امام خامنه‌ای (مدظله) هم فرموده‌اند: منطقه ارسباران و آذربایجان منطقه غیرت و شجاعت است.

وی در ادامه با توجه به مسئله گردشگری اهر اظهار داشت: اهر محل ترانزیت است و ما باید از این پتانسیل برای معرفی هرچه بیشتر شهرمان استفاده کنیم.

وی مطرح کرد: اگر بتوانیم مردم را خوش‌بین کنیم و باروحیه انقلابی و بسیجی پیش برویم می‌توانیم مشکلات شهر اهر را حل کنیم. همان‌طور که حضرت آقا امام خامنه‌ای (مدظله) فرموده‌اند: من از سپاه موضع موفق می‌خواهم نه موضع فعال؛ ما هم نباید بدون هدف و برنامه کاری بکنیم و باید در کارهای اقتصادی و فرهنگی کارهای الگویی انجام دهیم و الگو بسازیم نه اینکه از کشورهای دیگر الگو بگیریم.

سرهنگ ایمانی در ادامه تصریح کرد: تلاش ما این است با سازمان‌ها، ادارات و مردم در تعامل باشیم و نباید اختلاف ایجاد کنیم همان‌گونه که حضرت آقا فرمودند: از هر جا صدای اختلاف بیاید خائن است. امروزه ما با ۱۸ سازمان و اداره همکاری داریم.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا افزود: هدف دشمن از تحریم جنگ اقتصادی است؛ و در جنگ اقتصادی هدف ناامید کردن مردم است. حضرت آقا از سال ۹۰ جهاد اقتصادی و مواضع اقتصادی را مطرح کردند که اگر مسئولان توجه کرده بودند نهایت در سال ۹۳ مشکلات اقتصادی ایران کامل حل‌شده بود.

وی در اشاره به‌روز شهرستان اهر نیز گفت: بزرگداشت روز شهرستان اهر با همکاری ادارات و سازمان‌ها و کمک‌های مالی آنان در روز شهرستان اهر برگزار خواهد شد زیرا این روز متعلق به شهرستان اهر است و نباید فراموش شود.

فرمانده سپاه ناحیه اهر در رابطه با جشنواره شعر ارسباران نیز گفت: جشنواره شعر ارسباران با ۲۵۰ اثر در سال گذشته برگزار شد که در نظر داریم امسال در صورت امکان جشنواره را در سطح استانی برگزار کنیم. برای گردشگران نیز برنامه‌های فرهنگی مانند مشکات برگزار می‌کنیم تا خوراک فرهنگی آن‌ها نیز تأمین شود.

در بحث روز شهرستان نیازمندی‌های داریم ازجمله: تأمین مداح که باید با همکاری کانون مداحان حل شود. همچنین باید با همکاری شهرداری بنرهای چاپ‌شده را در سطح شهر نصب کنیم تا به‌خوبی در معرض دید قرار گیرد.

وی در خصوص برنامه مشکات هدایت نیز مطرح کرد: امسال سعی داریم برنامه مشکات را در سطح شهر و با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اهر ۲۴ بار اجرا کنیم.

برنامه مشکات هدایت ازجمله برنامه‌هایی است که بودجه خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است و با مساعدت ادارات برگزار می‌شود.

همچنین برنامه بازسازی غدیر خم اهر در مقایسه با شهرهای دیگر بسیار واقعی‌تر و پرشورتر برگزارشده بود و از تمامی اقشار برای این کار ارزشمند کمک کرده بودند.

در ادامه شهردار اهر؛ آقای مهندس اعیانی ضمن خیرمقدم گویی خدمت حضار گفت: در مسائل فرهنگی سپاه همیشه پیش‌قدم بوده است. توسعه فرهنگی در تمامی زمینه‌ها باید مدنظر قرار بگیرد چه فرهنگ اقتصادی چه فرهنگ سیاسی و چه سایر زوایای فرهنگی باید مدنظر باشد و توسعه صورت بگیرد.

وی در ادامه با توجه به شعار سال افزود: حضرت آقا چند سال است که توجه ویژه‌ای به توسعه اقتصادی دارد و برای این امر بهترین کار بالا بردن فرهنگ اقتصادی مردم است.

وی اظهار داشت: در کشورهای خارجی بیشتر منافع ملی مدنظر است ولی در کشور ما منافع ملی توأم با اعتقادات اسلامی باید در نظر گرفته شود. نباید فقط به‌ظاهر قضیه نگاه کرد به‌طور مثال در روز شهرستان اهر می‌توان فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی زیادی را کلید زد. همچنین سپاه در این راستا همیشه پشتیبان مردم اهر بوده است بدون اینکه چشم‌داشتی داشته باشد.

وی با توجه به فعالیت‌های فرهنگی سپاه مطرح کرد: برنامه مشکات هدایت خود یک برنامه بسیار عالی است که مشکلات شهر را به زبان طنز بیان می‌کند.

مهندس اعیانی با توجه به مشکلات شهری تصریح کرد: بیشتر موانع در شهرستان اهر، موانع ذهنی است. نباید بگوییم نمی‌توانیم بلکه باید تمام سعی خود را در جهت آبادانی و عمرانی بکنیم.

وی در آخر نیز گفت: ما حاضر هستیم تمامی سعی خود را بکنیم تا حداقل ۲۴ مورد در سال ورزش همگانی برگزار شود.

سرگرد کریم پور ضمن خیر مقدم گویی به حضار در ادامه گفت:  در خصوص برنامه های فرهنگی ، منجمله فضاسازی و تبلیغات شهری باید بگوییم آنچه که در فضاسازی ایام الله ، مناسبتها و بویژه اعیاد و شهادت حضرات معصومین علیهم السلام مشاهده می شود ، در شان و منزلت انقلاب اسلامی نیست .

وی افزود: اگر مظاهر دینداری و تبلیغات مربوط به شعائر اسلامی از منظر دید عموم کاسته شود ، مطمئنا منکرات و جلوه های مفاسد اخلاقی و فرهنگی در منظر عموم خودنمایی خواهد کرد . لذا می بایست حساب ویژه ای نسبت به فضاسازی و تبلیغات شهری با محوریت شعائر اسلامی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از طرف ادارات و نهادهای فرهنگی باز شود.

وی با توجه به روز بزرگداشت شهرستان اظهارداشت: در بحث بزرگداشت روز شهرستان و طرح شخصیت حضرت آیت الله شیخ حسین اقا نجفی اهری بعنوان عالم مجاهد و فقیه نستوه و آگاه به زمان می باشد که در دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر برگزار خواهد شد .
معاونت فرهنگی سپاه ناحیه اهر با توجه به برخی چهره های مطرح شده در شهر افزود: نکته آخر با توجه به طرح برخی چهره های مشکوک تاریخ در نشریات و سایت های منطقه ای باید عرض کنم که دو گانه ی ما متحجر و متمدن نیست ، دوگانه ی ما آخوندزاده و قراجه داغی نیست ، دوگانه ی ما ارسباران و قره داغ نیست ، بلکه دوگانه ی ما حق و باطل است . یعنی یک خط فاصلی وجود دارد بین جبهه حق و جبهه باطل . بعضی ها بصورت حساب شده می خواهند این خط فاصل و این مرزبندی را کمرنگ کنند. بین حق و باطل هم اعتدال نیست، التقاط هست و صرف وسط بودن چیزی فضیلت نیست.

وی در آخر با اشاره به طرح برخی چهره ها تصریح کرد: کسانی که به هر نحوی می خواهند با کمرنگ کردن این مرزبندی ، چهره های روشنفکر شیفته غرب را با عناوین و القاب مختلف بعنوان الگو برای جامعه اسلامی مطرح نمایند ، بخواهند یا نخواهند در زمین بازی دشمن قرار دارند. هیچ کس منکر مترجم بودن میرزاجعفر قراجه داغی و یا نمایشنامه نویس بودن میرزا فتحعلی آخوندزاده نیست بلکه سخن ما از داشتن مبنای تفکر این چهره ها و کوشش این جریان فکری برای بسط فرهنگ بیگانه در کشورمان که در آثار آخوندزاده و ترجمه آنها وجود دارد و همگی حکایت از جوهر ناسالم و غرب زده افکار اینها دارد. کسانی که رژیم منحط پهلوی فرصتی برای مطرح کردن آنها نیافت اما اکنون طرح این چهره های روشنفکری غرب زده توسط برخی افراد برای نظام جمهوری اسلامی ایران تحمیل می شود که سپاه ناحیه اهر یقینا در مرز بندی جبهه حق و باطل ، از حقیقت دفاع خواهد نمود و در ادای وظیفه انقلابی خود هیچ تعارفی با کسی ندارد.

تصاویر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.