کد خبر : 104879
تاریخ انتشار : جمعه 14 آوریل 2017 - 16:21
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بیایید به جای نه به حج بگوییم نه به بازارهای عربستان/ وقتی زن تازه مسلمان شده روس به بازارهای ایران افسوس می خورد بسته هستند

بیایید به جای نه به حج بگوییم نه به بازارهای عربستان/ وقتی زن تازه مسلمان شده روس به بازارهای ایران افسوس می خورد

بیایید به جای نه به حج بگوییم نه به بازارهای عربستان/ وقتی زن تازه مسلمان شده روس به بازارهای ایران افسوس می خورد

برگی با بیان اینکه همین اواخر عده ای می خواستند به بهانه آل سعود حج را تعطیل کنند، گفت: چرا حج به عنوان رکن السام باید تعطیل شود، چرا به بازارهای عربستان نه نگوییم، باید خرید از این کشور را چون عواید آن به جیب همین آل سعود می رود تحریم شود نه خود حج.

به گزارش اهروصال؛ حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی در گفتگو با خبرنگار ائل با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر عدم استفاده از کالای خارجی مشابه داخلی، اظهار کرد: اهمیت این موضوع از نگاه مراجع در زمان های قبل نیز وجود داشته و تاکید بر استفاده از تولیدات داخلی تنها به زمان ما برنمی گردد.

وی ادامه داد: وقتی در زمان ناصرالدین شاه قاجار خواستند به اعتقاد خودشان تحولی در اقتصاد کشور بوجود بیاورند، بازارهای داخلی را با اجناس و اقلام خارجی پُر کردند و با این اتفاق تولید در کشور متوقف شد.

این واعظ شهیر تبریزی افزود: و تا آنجایی پیش رفت که تریاک نیز یا رایگان و یا با کوپن به مردم عرضه می شود و جوانان در کشور یا بیکار بودند و یا در دام اعتیاد افتاده بودند.

وی تصریح کرد: در آن زمان شیخ فضل الله نوری به آیت الله حائری شیرازی در مورد این اتفاق نامه می نویسد و نسبت به استفاده از کالاهای خارجی که از بلاد کفر به کشور وارد می شوند، سوال می پرسد، وی نیز در پاسخ می فرمایند اگر با استفاده از کالاهای خارجی به بازار مسلمانان و اقتصاد کشور مسلمان ضربه ای وارد شود و جوانان مسلمان بیکار شوند، استفاده از این کالاها حرام است.

وی تاکید کرد: بنابراین می بینید که از آن روز هم دشمن کار خودش را می کند و هم مراجع در برابر این حربه ها مقاومت می کنند اما مراجع یک وظایفی دارند و مردم و مسوولین نیز وظیفه ای دیگر.

برگی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همین اواخر عده ای می خواستند به بهانه آل سعود حج را تعطیل کنند، بیان داشت: چرا حج به عنوان رکن السام باید تعطیل شود، چرا به بازارهای عربستان نه نگوییم، باید خرید از این کشور را چون عواید آن به جیب همین آل سعود می رود تحریم شود نه خود حج.

ور در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مسلمان شدن یکی از زنان روس، ابراز کرد: این زن تازه مسلمان شده روس به خاطر وظیفه ای که به عهده داشته می خواسته به نظام اقتصادی کشورهای مسلمان کمک کند و به همین دلیل در کشور روسیه حتی با توجه به اینکه کالاهای خارجی با کیفیت نیز وجود داشته ولی کالاهای ایرانی خریداری می کرده آن هم به چه زحمتی، وقتی وی به ایران سفر می کند می بیند که بازار ایران پُر از کالاهای خارجی است و نسبت به این اتفاق افسوس می خورد و می گوید مگر مردم ایران نمی دانند هزینه هایی که برای این کالاهای خارجی انجام میدهند به جیب دشمنانشان می رود، و برایش عجیب می آید که مردم ایران چرا نسبت به کالاهای خارجی حتی با وجود کالاهای داخلی مشابه مستاق تر هستند.

برگی در پایان گفت: حضرت آقا بارها گفته اند که از استفاده از “برند” متنفر هستند، مردم کشور ما باید بدانند با حمایت و مصرف کالاهای خارجی مشابه داخلی به ضرر فرزندان خودشان گام برمی دارند، مسوولین نیز در همین راستا باید از ورود کالاهای خارجی مشابه داخلی ممانعت کنند تا شاهد تولید و رونق اشتغال در کشور باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.