کد خبر : 104866
تاریخ انتشار : جمعه 14 آوریل 2017 - 15:44
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای در متون دینی به صبر بسیار توصیه شده است/ در نظام اسلامی احیای حق مظلوم و گرفتن آن از ظالم هدف است بسته هستند

در متون دینی به صبر بسیار توصیه شده است/ در نظام اسلامی احیای حق مظلوم و گرفتن آن از ظالم هدف است

در متون دینی به صبر بسیار توصیه شده است/ در نظام اسلامی احیای حق مظلوم و گرفتن آن از ظالم هدف است

آیت‌الله حاجی‌زاده امام‌جمعه اهر در خطبه‌های نماز جمعه ۲۵ فروردین‌ماه گفت: دنیا فراز و نشیب بسیار دارد و حلال مشکلات صبر، تقوا و بردباری است.

به گزارش اهروصال؛ خطیب نماز جمعه اهر آیت‌الله حاجی‌زاده پس از قرائت آیه‌ای از قرآن کریم و توصیه به تقوای الهی گفت: دنیا فراز و نشیب بسیار دارد و غیر از صبر، تقوا و بردباری چیز دیگری مشکلات دنیا را حل نمی‌کند. حتی خداوند پیامبر اسلام را به صبر دعوت کرده و فرموده: ای پیامبر بر دشمنان و حرف‌هایشان صبور باش.

جناب لقمان فرموده‌اند: دنیا یک دریای ژرف است. در این دریا انسان‌های زیادی غرق‌شده‌اند. کشتی تو باید در این دریا تقوا و مسافران کشتی صبر باشد.

وی در ادامه افزود: صبر در متون دینی بسیار توصیه‌شده است و در قرآن ۷۰ مرتبه به صبر توصیه‌شده است. اشخاص صبور به اجرهای معنوی بی‌پایان دست پیدا می‌کنند. حتی در ورود مؤمنان به بهشت، بهشتیانی که در دنیا صبور بوده‌اند مورد ندای سلام خداوند قرار می‌گیرند.

وی در ادامه افزود: وقتی انسان به مسئله صبر پرداخت می‌کند می‌بیند که خیلی از پیامبرها نیز با مشکلات و آزمایش الهی روبرو بوده‌اند مانند حضرت ایوب که نامش در قرآن نیز آمده و در سوره‌های متعددی به ایشان اشاره‌شده است. بهتر است انسان به اطاعت از خدا صبر کند مانند روزه گرفتن در روزهای گرم و طولانی تابستان که نیاز به صبر دارد.

وی در آخر خطبه اول مطرح کرد: خدمت به مردم، جهاد و اطاعت از خداوند نیازمند صبر است. همچنین در مشکلات و آزمایش‌های الهی نیز باید صبور باشیم.

در خطبه دوم نماز جمعه آیت‌الله حاجی‌زاده با اشاره به مسئله انتخابات خاطرنشان کرد: اخلاص در عمل و در هر عمل فعلی از انسان رخ می‌دهد. بعضی از اعمال که اعمالی عبادی محسوب می‌شود باید خالصاً درراه خدا انجام شود. اگر کسی برای رضای خدا کاری انجام دهد خوشا به حالش وگرنه بدا به حالش که دچار خسارت شده است.

وی در ادامه افزود: چرا در انتخابات ریاست جمهوری یا مجلس باید افرادی جهت حضور ثبت‌نام کنند که خود می‌دانند این کار برای آن‌ها مناسب نیست و فقط باعث زحمت اشخاص بررسی‌کننده صلاحیت‌ها می‌شوند. مسند ریاست جمهوری و وزارت در اسلام ارزش نیست مگر برای احیای حق که در آن صورت از نماز شب ثوابش بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی احیای حق مظلوم و گرفتن آن از ظالم هدف است. انتخابات اهمیت زیادی دارد همان‌گونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: میزان رأی ملت است. جمهوری اسلامی حکومت اسلامی است که مشروعیت خود را از رأی مردم گرفته است و بارأی مردم جلو می‌رود. در نظام اسلامی جلوی مردم نمی‌شود ایستاد.

وی در رابطه با آرای مردم گفت: رأی مردم حق‌الناس است و در روز قیامت باید پاسخگو باشیم. اینکه هرکسی پولدارتر باشد انتخاب شود روش غرب است همان‌گونه که ترامپ بدون داشتن مشروعیت و فقط به خاطر ثروت خود توانست رئیس‌جمهور آمریکا شود.

امام‌جمعه اهر در رابطه با انتخابات پیش رو مطرح کرد: باید به کسی رأی بدهیم که اصلح، دین‌دار و اعلم باشد. کسی که بارأی به آن امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب را خوشحال کنیم و مسئله اصلی جامعه که بی‌کاری و مشکلات اقتصادی است را حل کند. انسانی که شجاع و انقلابی باشد و مسئله و مشکلات مردم را حل کند. باید با درایت و انتخاب عاقلانه پای صندوق‌های رأی برویم.

وی همچنین از معتکفین و برادران و خواهران مؤمن شهرستان بابت حضور خود در مراسم معنوی اعتکاف تشکر کرد و افزود: بهترین جا برای نذورات همین مراسم اعتکاف است.

آیت‌الله حاجی‌زاده در آخر در رابطه با حمله نظامی آمریکا به سوریه گفت: آمریکا به بهانه حمله شیمیایی به سوریه حمله نظامی کرد. حقوق بشر و دموکراسی معلوم است کذب است و مسئله اصلی آمریکا تجزیه سوریه و جنگ فرسایشی در سوریه است.

تصاویر /

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.