کد خبر : 104816
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آوریل 2017 - 14:03
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جهاد کبیر یعنی در هیچ عرصه‌ای از دشمن تبعیت نشود بسته هستند

جهاد کبیر یعنی در هیچ عرصه‌ای از دشمن تبعیت نشود

جهاد کبیر یعنی در هیچ عرصه‌ای از دشمن تبعیت نشود

حجت‌الاسلام ممی زاده مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر در مراسم اعتکاف این شهرستان در مسجد شیخ عماد با توجه به مسائل سیاسی روز گفت: خداوند در قرآن فرموده: در هیچ زمینه‌ای از دشمنان و شیطان تبعیت نکنید. همچنین در قرآن یهود و صهیونیست را دشمن اسلام نامیده است که امروزه می‌توان آمریکا و اسرائیل را مصداق شیطان و دشمن اسلام نامید.

به گزارش اهروصال؛ حجت‌الاسلام ممی زاده مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه اهر در مراسم اعتکاف گفت: ما ۳ نوع جهاد داریم، جهاد کبیر، جهاد اکبر و جهاد اصغر؛ جهاد اصغر در ظاهر سخت و دشوار است و در آن از جان خود می‌گذرید و هرکسی نمی‌تواند باجان خود باخدا معامله کند و عملی سخت است.

وی در ادامه افزود: وقتی مسلمانان از جهاد برمی‌گشتند پیامبر اسلام (ص) خطاب به آنان گفت مرحبا به قومی که از جهاد اصغر برگشتند و قرار است در جهاد اکبر مبارزه کنند. پرسیدند جهاد اکبر چست؟ فرمودند جهاد با نفس خویش.

وی خاطرنشان کرد: افراد زیادی در جهاد اصغر پیروز شدند ولی در جهاد اکبر مغلوب شدند؛ مانند شمر، در جهاد اصغر در صفین به درجه جانبازی رسید ولی بعدها در جهاد اکبر در مقابل امام معصوم خود ایستاد.

جهاد با نفس همان مقابله با نفس اماره و پیروی از نفس لوامه است و ایام اعتکاف در رجب و ماه رمضان و… بهترین زمان‌ها برای تقویت نفس لوامه و دوری از نفس اماره است. نفس لوامه باید قوت بگیرد تا نفس اماره ضعیف‌تر شود.

وی تصریح کرد: عده‌ای که گناه می‌کند و از گناه خود خوشنود می‌شود نفس لوامه خود را ازدست‌داده است. هر نفسی که تقویت شود نفس دیگر از کار می‌افتد.

حجت‌الاسلام ممی زاده در رابطه با ترویج گناه گفت: کسی حق ندارد گناه خود را بازگو و نقل کند که این خود به نظر علمای دین گناهی بدتر از گناه اصلی است و گفتنش گناه کبیره محسوب می‌شود.

سومین جهاد و مهم‌ترین جهاد، جهاد کبیر است یعنی عدم اطاعت از کفار، عدم اطاعت از شیطان؛ یعنی در هیچ زمینه‌ای از کفار تبعیت نشود. یادمان نرود دشمن از در دوستی وارد می‌شود و پس از کسب اعتماد ضربه خود را می‌زند. وظیفه ما ایستادگی در مقابل دشمن دین است و این فقط با عبادت خالی محقق نمی‌شود و باید انقلابی وار وارده عرصه سیاست و دین شد.

وی افزود: خدا در قرآن فرموده: یهود برای شما دشمن است و از آن‌ها تبعیت نکنید، در هیچ زمینه‌ای. خداوند برخی انسان‌ها را اشخاصی بدتر از حیوان نامیده است که با ظاهر انسان زندگی می‌کنند و نباید با فرض اینکه آن‌ها هم انسان هستند به پیروی از آن‌ها پرداخت.

وی با اشاره به بیو تروریسم گفت: درزمینهٔ کشاورزی برخی بذرها به ما فروخته‌شده است که در کشورهای خودشان ممنوع شده است. در کشور ما امراضی مانند سرطان در ۴ سال گذشته تا ۱۰ برابر افزایش داشته است که حاصل همان بذرهای ترا ریخته است.

وی افزود: درگذشته هم بودند پزشکانی که در ظاهر برای درمان برخی بیماری‌ها به ایران آمدند ولی بیماری‌های دیگری را در ایران گسترش دادند که قبلاً در ایران دیده نشده بود.

وی در پایان گفت: از دعا برای سلامتی و ظهور امام زمان (عج) غافل نشویم که کلید تمامی مشکلات در دستان مبارک امام زمان (عج) است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.