کد خبر : 104782
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آوریل 2017 - 14:51
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دزدان دریایی و فرصت های راهبردی بسته هستند

دزدان دریایی و فرصت های راهبردی

دزدان دریایی و فرصت های راهبردی

حملات موشکی آمریکا در روز جمعه ۱۸/۱/۹۶ به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه حاوی پیام های خاص و چند جانبه ای برای کشورهای منطقه غرب آسیا بوده است .

دکتر محرم غفاری در اهروصال نوشت؛

حملات موشکی آمریکا در روز جمعه ۱۸/۱/۹۶ به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه حاوی پیام های خاص و چند جانبه ای برای کشورهای منطقه غرب آسیا بوده است .

۱- از منظر اهداف مورد اصابت و هدف گیری پایگاه هوایی در سوریه و چراغ سبزی به تروریست های تکفیری و داعش و ایجاد روحیه کاذب برای داعش که نفس های آخر را در سوریه و عراق می زند ، این عملیات که در نوع خود و حتی در نوع دزدان دریایی به سبک ترامپ ، بی نظیر است و می تواند موجب ایجاد روحیه مثبت در تکفیری ها و افت روحیه نبرد برای محور مقاومت باشد . واز منظری دیگر جبران موشک باران انبار مهمات شیمیایی داعش در سوریه باشد .

۲- از منظر مقابله در رقابت جنگ سرد نوین و هوشمند مقابل رقیب استراتژیک دیرین خود یعنی روسیه و اعلام وضعیت جدید نبرد برای کشور فوق و چینش جدید مولفه های قدرت در منطقه غرب آسیا .

۳- اعلام وضعیت جدید به جمهوری اسلامی ایران ، همچنانکه در راستای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در اردیبهشت ۹۶ و پیام های قبلی، مبنی بر تعویق تحریم ها تا زمان بعد از اجرای ریاست جمهوری در ایران و به زعم آمریکایی ها کمک به جناح میانه روها در انتخابات جمهوری اسلامی ایران و اذعان به این امر که ملت ایران در انتخابات پیش رو بایستی نسبت به انتخاب دو تفکر پیش رو یعنی آسایش و رفاه و توسعه کشور و یا موشک و جنگ و انزوای بین المللی یکی را انتخاب نمایند .

منظر چهارم ، اعلام چراغ سبز به سرسپردگان و حامیان آمریکا در منطقه غرب آسیا اعم از رژیم صهیونیستی – عربستان – ترکیه مبنی بر اعلام حمایت راهبرد کشورهای فوق در خاور میانه و اینکه با انتصاب ترامپ به ریاست جمهوری در آمریکا بیشتر روش جمهوری خواهان و راهبرد بوش پسر اجرایی و ایجاد ترس در منطقه از راهبردهای جدید و دهه آینده کشور سلطه گر آمریکا خواهد بود .

در پاسخ به منظرهای ذکر شده و تحلیل کلی می توان گفت .

۱- حمله آمریکا به پایگاه هوایی (( الشعیرات )) سوریه نشان بارز نقض حقوق بین الملل و حاکمیت و استقلال کشورها محسوب می شود و برابر منشور سازمان ملل بایستی با کشور تجاوزگر برخورد شود ولیکن برهمگان که در امر تحلیل سیاسی سررشته دارند و بر آحاد مردم جهان واضح و مبرهن است که سازمان ملل به عنوان عروسک خیمه شب بازی در دستان آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی است  و یارای مقابله با میدان داری و نقض حاکمیتی آمریکایی ندارد . و این امر محور مقاومت را در ادامه نبرد با چالش جدی  مواجه می سازد و برای مقابله با این امر بایستی هم رییس جمهور محترم کشور سوریه و هم کشورهای حامی محور مقاومت بایستی با درایت و اقتدار مقابل زیاده خواهی آمریکای جنایتکار و ایادی وابسته آن بایستند که اگر این امر صورت نپذیرد ، این جنایتکاران جری تر شده و شرارت های بیشتری را انجام خواهند داد که نمونه های آن در تاریخ یکصد ساله اخیر به وفور مشاهده می گردد و این پیامی است به مردم فداکار و غیور سوریه ، غیور مردان مدافع حرم و کشورهای محور مقاومت و مدافعان حریم اهل بیت اگر مقابل زیاده خواهی و زورگویی این افراد که از وحشیت بیشترین ارث را برده و پیشینه تاریخی بیشتری دارندایستادگی  نکنیم، قطعا هزینه های زیادی را پرداخت خواهیم کرد و حداقل هزینه آن علیرغم دفاع و مقاومت چندین ساله در سوریه ، تجزیه آن کشور و به تبع آن دومینوی آسیب پذیری کشورهای همسو با محور مقاومت و حتی ترکیه که در موقعیت کنونی نقش غلامی کشور آمریکا را به دوش می کشد خواهد بود . پس راهکار مقابله با زور گویی ، اقدام و مقاومت شجاعانه است .

۲- اقدام نظامی و موشکی آمریکا به پایگاه نظامی سوریه و اعلام وضعیت جدید و چینش مولفه های جدید که حاکی از نشان دادن قدرت در منطقه نبرد از سوی آمریکا به روسیه است .  هر چند که در چند ماه اخیر نمی توان اعلام موضع شفافی از سوی سران روسیه نسبت به کشور سوریه وحتی در منطقه غرب آسیا مشاهده نمود و نشان بارز آن اقدام روسیه در به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم کودک کش صهیونیستی که مغایر با حق حاکمیت ملت فلسطین و مغایر با تمام منشورهای سازمان به ظاهر ملل است . ولیکن آنچه که مهم است این که کشور روسیه نیز در این موقعیت در حالت چالش برانگیز قرار گرفته و نسبت به انتخاب کشور سوریه به عنوان منطقه ژئوپلیتیک و راهیابی به آب های آزاد می باشد . و عقب نشینی از موضع قبلی و تعامل با رژیم صهیونیستی که لابی استراتژیک آمریکاست یکی را انتخاب کند و عقل سلیم نیز حکم می کند که رییس جمهور روسیه قطعا گزینه اول را انتخاب خواهد کرد و آمریکا به آن آسانی که فکر می کند نخواهد توانست در سوریه جای پای ماندگاری برای خود ایجاد کند . که نشان بارز آن تحرک نیروی دریایی روسیه در حومه سوریه می باشد . ۳- از منظر سوم حملات موشکی آمریکا به سوریه می تواند اعلام غیر مستقیم تهدید علیه جمهوری اسلامی باشد. همچنانکه در ماههای اخیر چندین بار  از سوی دولتمردان اذعان گردیده که با برجام ، سایه جنگ را از کشور دور کردیم که این واقعا برای مسئولین کشوری که افتخارشان مقابله با استکبار است و در طول هشت سال دفاع مقدس و ادامه نبرد خویش توانسته است پوزه این سگ ها و سگ صفت ها را چندین بار به خاک مذلت بمالند دیگر از شبه جنگ و سایه ساختگی آن که متاسفانه برای برخی از عزیزان  به عنوان حربه تبلیغاتی شده هراسی ندارند ، همگان به این امر اذعان دارند که تهدید سایه جنگ برای کشوری تاثیر گذار است که از خود جنگ هراسی داشته باشند و این امر از اول پیروزی انقلاب و بیان آتشین  آن مراد و پیر فرزانه (( امام راحل رضوان اله تعالی )) که فرمودند « آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» و با تاکید بر این امر که مسئولین محترم در انتخابات و شعارهای انتخاباتی خویش بایستی با تکیه بر توان داخلی و هم افزایی قدرت ملی به تبلیغ انتخابی خویش اقدام نمایند و نه بر قدرت پوشالی و هژمونی خود ساخته و کذب کد خدا و این پیامی است برای مردم آمریکا که اگر سردمداران آن کشور باز هم به هر نحوی از انحاء در محاسبات خویش مرتکب اشتباهی شوند به این اشتباه استراتژیک برای سردمداران و مردم آمریکا هزینه های زیادی در بر خواهد داشت  زیرا که به وفور قدرت فداکاری و ضرب شست ابرمردان سپاه ایران و ارتش قهرمان را تجربه نموده اند و این امر آویزه گوششان  باشد که اگر جنگی در وسعت جهانی از سوی کشورهای سلطه گر آغاز شود به طور حتم  و یقین پایان دهنده جنگ آنان نخواهند بود و این ملت های همان کشورهاست که کابوس وحشت را با عمق وجود احساس خواهند کرد .

پس بهتر است در تصمیمات و محاسبات خویش تجدید نظر کنند و مسئولین محترم کشورمان به توان داخلی و قدرت ملت پاک و قهرمان ایران تاکید کنند .

در سخن پایانی و جمع بندی بحث حاضر می توان گفت که حمله اخیر آمریکا هر پیام یا پیامدی که داشته باشد این پیام چند وجهی خواهد بود و اگر با تدابیر مسئولین محترم کشورهای تاثیرگذار در منطقه غرب آسیا و بویژه محور مقاومت ( کشور سوریه – عراق و ……) اقدام راهبردی انجام پذیرد ، قطعا با عقب نشینی این کشورسلطه گر از مواضع خصمانه خویش مواجه خواهد شد .

ولیکن آنچه که مهم است بایستی پیام ویژه ای به ابرمردان غیور کشورمان و مدافعان حریم اهل بیت بدهیم که که (( ملتی که شهادت را سعادت می داند )) در مقابل عربده کش ها هیچ وقت سرتسلیم فرود نخواهد آورد .

مازنده به آنیم که آرام نگیریم  _ موجیم که آرامش ما عدم ماست .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.