کد خبر : 104766
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آوریل 2017 - 14:44
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای در هنر اسلامی باید تمام توان خود را به کار بگیرید تا به دین خدمت کنید بسته هستند

در هنر اسلامی باید تمام توان خود را به کار بگیرید تا به دین خدمت کنید

در هنر اسلامی باید تمام توان خود را به کار بگیرید تا به دین خدمت کنید

هنرمندان شهر اهر ۲۱ فروردین‌ماه و به مناسبت هفته هنر اسلامی با امام‌جمعه اهر دیدار کردند.

به گزارش اهروصال؛ جمعی از هنرمندان اهری به مناسبت هفته هنر اسلامی با حضور در دفتر امام‌جمعه با وی دیدار کردند. این جلسه با تلاوت قرآن کریم کار خود را آغاز کرده و با خیرمقدم گویی رئیس اداره ارشاد اهر آقای زارعی رسمیت گرفت. امام‌جمعه اهر آیت‌الله حاجی‌زاده در این دیدار ضمن صلوات بر روح امام راحل و شهدای هنرمند بخصوص شهید آوینی تقارن هفته هنرهای اسلامی با ولادت امیرالمؤمنین علی (ع) را مبارک دانسته و گفت: افتخار ما این است که شیعه امام علی (ع) هستیم. بشر راه خود را زمانی گم کرد که از حضرت علی (ع) دور شد حال امروز ما نباید از امام عصر خود و ولی‌فقیه زمان خود غافل و دور شویم تا راه خود را گم نکنیم.

وی در رابطه با هنر افزود: هنریک سرمایه است که هرکسی به آن دسترسی ندارد و کسانی که به آن دسترسی دارند باید قدر آن را بدانند و همیشه شکر گذار باشند چون یک نعمت است.

وی در رابطه با هنرهای اسلامی گفت: در هنر اسلامی باید از توان خود استفاده کرد تا به دین اسلام خدمت کرد. انسان وقتی از هنر خود در راستای خدمت به جامعه و دین اسلام استفاده کند، یک مبلغ دینی می‌شود.

وی افزود: هنرهای غربی بیشتر در حال خدمت به شیطان هستند و قابل‌مقایسه با هنرهای اسلامی نیستند.

آیت‌الله حاجی‌زاده مطرح کرد: هنر هدف نیست بلکه یک وسیله است برای رسیدن به هدف مشخصی و چه‌بهتر که این هدف اسلام باشد. در مورد شعار سال هم تمامی اقشار وظیفه‌ای دارند و هنرمندان نیز باید به وظیفه خود در این راستا عمل کنند. باید ببینیم خواسته حضرت آقا امام خامنه‌ای از هنر و هنرمند چیست تا به آن‌سو حرکت کنیم. خواسته حضرت آقا خدمت به مردم و اسلام است و هنرمندان نباید این مسئله را فراموش کنند.

وی در آخر با اشاره به وظیفه هنرمندان گفت: مثلاً برای جریان غدیر کسی که شاعر است شعری در مدح حضرت علی می‌سراید یا کسی که نویسنده است کتابی می‌نویسد.

در پایان برنامه زارعی رئیس ارشاد اهر آمار کلی از وضعیت رشته‌های هنری و هنرمندان اهری را مطرح کرده و چند تن از هنرمندان شاعر حاضر شعرهای سروده خود را خواندند.

تصاویر/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.