کد خبر : 104642
تاریخ انتشار : شنبه 1 آوریل 2017 - 15:18
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مرحله دوم همایش ماهیگیری و بازی های بومی محلی در منطقه خداآفرین بسته هستند

مرحله دوم همایش ماهیگیری و بازی های بومی محلی در منطقه خداآفرین

مرحله دوم همایش ماهیگیری و بازی های بومی محلی در منطقه خداآفرین

همایش ماهیگیری در منطقه آزاد خداآفرین کنار رود ارس با برنامه ها و بازی های بومی محلی همچون ماهیگیری، قییش قاچیتدی،طناب کشی، موسیقی عاشیق و تکم گردانی در روز دوم به کار خود ادامه داد.

به گزارش اهروصال؛ همایش ماهیگیری در منطقه آزاد خداآفرین کنار رود ارس با برنامه ها و بازی های بومی محلی همچون ماهیگیری، قییش قاچیتدی،طناب کشی، موسیقی آذری و عاشیق و تکم گردانی در روز دوم به کار خود ادامه داد.

این همایش که با برنامه های متنوع خود قصد معرفی منطقه به گردشگران را داشت در دو روز متوالی با شرکت مجموعا بالغ بر ۲۰۰ نفر ماهیگیر به نحو احسن و بدون حاشیه برگزار شد و در این بین به معرفی بازی های محلی، آثار تاریخی و گردشگری خود پرداخت.

این برنامه که با مسابقه ماهیگیری از ساعت ۱۰ صبح کار خود را آغاز کرده بود همزمان با هنرنمایی گروه موسیقی عاشیق همراه بود و تا ساعت ۱ که برنده مسابقه مشخص شد ادامه داشت. بعد از اتمام کار ماهیگیران نوبت به بازی های بومی محلی رسید.

این بازی ها ابتدا با مسابقه طناب کشی در چند گروه و با سر داوری آقای عظیم محمدنژاد کار خود را شروع کرده و پس از اتمام طناب کشی نوبت به مسابقه قییش قاچیتدی رسید که این بازی نیز همچون طناب کشی با حضور تیم های مختلف در چندین مرحله اجرا شد.

 

در ادامه فرماندار منطقه ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان افزود: امیدواریم این برنامه ها نشان دهنده مدنیت ما باشد و هرسال پرشور تر از سال های قبل برگزار شود.

وی در پایان از شهرداری، میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، اداره ورزش و جوانان، مرزبانی و سایر ادارات شهر بابت همکاری تشکر کرد و در ادامه به برندگان مسابقه ماهیگیری و تیم های برنده طناب کشی و قییش قاچیتدی جوایزی اهدا شد.  ادامه برنامه ها بعد از ظهر همانروز با موسیقی زنده عاشیق و تکم گردانی در محل چادر های عشایری برگزار شده و پس از آن به کار خود پایان داد.

در صدد ثبت ملی بازی ها و ورزش های محلی خود هستیم

شهردار خمارلو محمدرضا ممی پور ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی پر از خوشی و موفقیت  در گفتگو با اهروصال گفت: این برنامه ۳ سال است که با حمایت فرمانداری و اداره ورزش و جوانان و با هدف جذب گردشگر برگزار می شود. در روز دوم ،همایش بخاطر شرایط محیطی و برنامه های متنوع پرشور تر برگزار شد.

وی افزود: در سال آتی قصد ثبت ملی ورزش ها و بازی های محلی و بومی را داریم و امیدواریم باعث توسعه شهر شود.

وی در مورد تاریخچه شهر اظهار داشت: شهر خمارلو در سال ۱۳۷۸ تاسیس شده و شهرداری مستقر شده است.

وی در خصوص جاذبه گردشگری منطقه گفت: خداآفرین دارای جاذبه گردشگری های بسیاری است و تلاش ما تا کنون این بوده که این پتانسیل های گردشگری را به مردم معرفی کنیم ولی متاسفانه امکانات کافی در این رابطه در اختیار نداریم.

وی درباره  برنامه های آتی گردشگری گفت: قصد داریم پارک های جنگلی و ساحلی را در این منطقه احداث کنیم. همچنین با برنامه های مشابه، منطقه خداآفرین را به مردم بیشتر معرفی کنیم.

همچنین وی تصریح کرد: هیچگونه هزینه ای از شرکت کنندگان در مسابقه ها و بازی ها دریافت نشده است و کلیه هزینه ها برای جذب توریست از طرف شهرداری تقبل شده است. همچنین در ورودی شهر با آش دوغ محلی رایگان از گردشگران پذیرایی و استقبال شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.