کد خبر : 104418
تاریخ انتشار : جمعه 17 مارس 2017 - 0:04
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بانوان قدر جنسیت خود را بدانند و سعی نکنند شبیه مردان شوند بسته هستند

بانوان قدر جنسیت خود را بدانند و سعی نکنند شبیه مردان شوند

بانوان قدر جنسیت خود را بدانند و سعی نکنند شبیه مردان شوند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه عاشورا صبح پنجشنبه ۲۶ اسفندماه در مراسم جشن میلاد کوثر در سالن اداره تبلیغات اسلامی اهر گفت: خانم‌ها باید کاری بکنند که باروحیه آن‌ها سازگار باشد و نباید اخلاق مردانه پیدا کنند.

به گزارش اهروصال؛ مراسم جشن میلاد کوثر در سالن اداره تبلیغات اسلامی اهر برگزار شد. این مراسم با تلاوت قرآن کریم و پخش سرود ملی کار خود را آغاز کرد. در ابتدای برنامه حجت‌الاسلام ممی زاده مسئول نمایندگی سپاه ناحیه اهر میلاد باسعادت حضرت زهرای مرضیه (س) را تبریک گفت. در ادامه برنامه گروه مدافعان حجاب و حریم خانواده اقدام به اجرای سرود کردند.

پس از اجرای سرود حجت‌الاسلام ولایی مسئول نمایندگی قرارگاه عاشورا در مورد تفاوت زن و مرد گفت: بانوان باید زهرای مرضیه را الگو خود در رفتار و کردار قرار دهند.

وی در مورد اشتغال بانوان افزود: خانم‌ها نباید کارهایی که باروحیه زنانه آن‌ها سازگار نیست بکنند. روحیه خانم‌ها باید دست‌نخورده و زنانه باقی بماند تا جامعه و خانواده آن‌ها به‌خوبی پرورش یابد. اختلاط بین زن و مرد می‌تواند اخلاق آن‌ها را عوض کند و باعث شود زنان اخلاق مردانه و مردها اخلاق زنانه پیدا کنند. حضرت محمد (ص) در این مورد می‌فرمایند: اگر ملاقات بین زن و مرد زیاد باشد درد و مرضی در جامعه ایجاد می‌شود که چاره ندارد.

وی خاطرنشان کرد: زنان و مردان آسیب‌پذیر هستند و اگر آسیب ببینند دیگر با پند و اندرز درست نمی‌شوند و درد ایجادشده درمان نمی‌شود.

وی برای مقابله با این مرض گفت: قبل از هر چیزی باید قدر خانم بودن خود را بدانید. زنانی که اخلاق زنانه خود را کامل حفظ کرده باشند می‌توانند قهرمان تربیت کنند.

حجت‌الاسلام ولایی افزود: در خلقت انسان دو چیز قرار داده‌شده که یکی جمال و دیگری عقل است. همان‌گونه که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: زیبایی مردان در عقل آن‌هاست و عقل زن در زیبایی است یعنی جمال عقل ظاهر است و عقل اجمال پنهان است.

وی در مورد اخلاق متفاوت مردان وزنان گفت: برخی به‌اشتباه مرد را فردی سنگ دل می‌دانند و برای مثال می‌گویند خبر بد را راحت به مردان بدهید ولی به زنان آرام‌آرام و آهسته بگویید. این حرف اشتباه است برای دادن خبرهای بد به مردان زود خبر ندهید و اگر وقت کافی برای دادن خبر است و باعث دیر شدن اقدام یا کاری نمی‌شود بگذارید مرد کمی استراحت کند آرام بگیرد و کم‌کم خبر را به او بدهید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سه صفت است که برای زن بزرگ‌تری و فضیلت است ولی برای مرد بزرگ‌ترین عیب است. این سه مورد عبارت‌اند از:

  • کبر و غرور: مردان باید متواضع باشند ولی برای زنان خوب است که با کبر و غرور راه بروند تا اشخاصی که در دل مرضی دارند جرئت نزدیک شدن به آن‌ها را نداشته باشند.
  • ترس: برای زنان ترس بسیار خوب بوده و باعث می‌شود زن ارزش گوهر وجودی خودش را بیشتر بداند و به هرجایی قدم نگذارد یا هر کاری نکند ولی برای مردان عیب محسوب می‌شود.
  • بخل یا همان خساست: برای زنان بخل و خساست خوب است چون باعث پس‌انداز و بهبود وضع زندگی می‌شود و ولخرجی زن باعث از بین رفتن مال می‌شود و برعکس برای مردان بخل و خساست بسیار بد است و باعث رنجش خانواده می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه شمال غرب گفت: زنان ما قدر خودشان را بدانند امام صادق (ع) می‌فرماید: الخیر فی النسا (بیشترین خیرها در زن‌هاست).

وی در آخر خاطرنشان کرد: زنان باید زیبایی خود را باعفت و حیا عجین کنند چون زیبایی ظاهری زودگذر است و عفت زیبایی را حفظ می‌کند و حیا به زیبایی عظمت می‌بخشد. خداوند در قرآن می‌فرماید: زنان مرواریدهای پنهان هستند.

پس از اتمام سخنرانی کلیپی از احادیث معصومین پخش‌شده و مسابقه سؤال و پاسخ در مورد سخنان حجت‌الاسلام ولایی برگزار شد که به برندگان جایزه‌ای اعطا شد.

در ادامه به چند نفر قاری قرآن جایزه‌ای اعطا شد و همچنین به‌قیدقرعه به برخی از بانوان حاضر که هم نام حضرت فاطمه بودند نیز جایزه‌ای اعطا گردید.

در پایان برنامه دعای فرج امام زمان (عج) پخش شد.

گزارش تصویری/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.