کد خبر : 104324
تاریخ انتشار : شنبه 11 مارس 2017 - 23:11
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای خصوصیت اصلی شهدا اخلاص آن‌هاست بسته هستند

خصوصیت اصلی شهدا اخلاص آن‌هاست

خصوصیت اصلی شهدا اخلاص آن‌هاست

مراسم یادواره شهدای هنرمند و ورزشکار اهر روز شنبه ۲۱ اسفندماه در محل سالن ارشاد و با حضور فرمانده سپاه ناحیه اهر، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه اهر، رئیس اداره ارشاد اهر و جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد.

به گزارش اهروصال؛ مراسم یادواره شهدای هنرمند به همت حوزه‌های هنرمندان و ورزشکاران در محل سالن ارشاد اهر برگزار شد.

در این مراسم که با تلاوت قرآن کریم شروع شد با سخنرانی اسمعلی محمدی فرمانده اسبق سپاه ناحیه اهر به کار خود ادامه داد. اسمعلی محمدی از خاطره‌های زمان جنگ تحمیلی تعریف کرده و گفت: عملیات خیبر، والفجر ۸ و… تقریباً این بازه از زمان رخ‌داده است. تعدادی از شهدای ما متعلق به این عملیات و زمان است.

وی در ادامه گفت: زمان جنگ آیت‌الله میانه جی که از عارفان استان ما است فرزندش در جنگ تحمیلی شهید شد، زمانی که فرزند شهیدش را تشییع می‌کردند فقط چند قدم به دنبال پیکر فرزند خود رفته و بازگشت. علت را که جویا شدند گفت وقتی چیزی را درراه خدا می‌دهی نباید زیاد دنبال آن بروی. آیت‌الله میانه جی به هر مجلسی نمی‌رفت ولی همیشه به مجالس مرتبط با شهدا می‌رفت و می‌گفت رفتن به این مجالس باعث می‌شود شهدا شاهد ما در روز قیامت باشند.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی هیچ‌یک از رزمندگان ما را به‌اجبار به جبهه‌ها نفرستادند ولی به‌زور از جنگ به خانه‌ها بازمی‌گرداندند برخلاف عراقی‌ها. دریکی از عملیات ارتش عراق سعی در تصرف تپه‌ای داشت ولی هرکسی از تپه بالا می‌آمد کشته می‌شد یا اسیر می‌شد. یکی از اسیران گفت ما نمی‌توانستیم برگردیم به ما گفته بودند یا آن تپه را به تصرف خودتان درمی‌آورید یا اگر عقب‌نشینی کنید اعدام می‌شوید.

وی متذکر شد: حتماً وصیت‌نامه‌های شهدا را بخوانید. برخی از آن‌ها راه صدساله را یک‌روزه رفته‌اند. شهید باکری در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: اگر می‌خواهید نجات پیدا کنید، تنها راه نجات اسلام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خصوصیات اصلی شهدا اخلاص آن‌هاست گفت: شهید شیرزاد تازه پدر شده بود، وقتی فرزندش را پیش او آوردند برای دیدن فرزندش از ماشین پیاده نشد. وقتی فرزندش را داخل ماشین آوردند تا او ببیند صورت فرزندش را پوشاند تا او را نبیند وقتی علت را جویا شدند گفت: نمی‌خواهم صورت فرزندم را ببینم و محبت پدر فرزندی در دل من جاری شود زیرا ممکن است در عملیاتی این محبت و ترس از دوری او من را زمین‌گیر کند.

اسمعلی محمدی افزود: وقتی آن زمان امام (ره) می‌فرمودند به‌طور مثال جزیره مجنون را حفظ کنید ۱۸ ماه رزمندگان شب و روز بیدار بودند تا آن موقعیت استراتژیک را از دست ندهند. امروزه نیز در انتخابات مختلف باید ببینیم وارثان شهدا چقدر گوش به حرف امام خود هستند. آیا همان‌گونه که شهدا به حرف امام خمینی (ره) عمل می‌کردند اکنون نیز به حرف امام خود یعنی رهبر معظم انقلاب عمل می‌کنند؟

وی افزود: یکی از خصوصیات بارز شهدا عمل به هنگام است. دستوری که مقام معظم رهبری بدهد باید به آن عمل شود. تشخیص و حرکت را مقام معظم رهبری انجام می‌دهد و عمل کردن به آن‌ها به عهده ماست.

وی در ادامه گفت: یکی از کاندیداها می‌گفت از صبح تا الآن به ۱۰۰ مسجد برای مجلس ترحیم رفته‌ام. پرسیدم آیا برای خدا رفته‌ای در جواب گفت: خیر، برای جمع‌آوری رأی می‌روم. این شخص در مجلس می‌خواهد چه‌کار بکند؟ وقتی مسجد رفتنش هم برای خدا نیست و برای رأی مردم است.

وی در آخر با اشاره به اینکه خصوصیت اصلی شهدا، معنویت آن‌ها بوده افزود: چیزی که ما را پیروز کرد ایمان قوی بود. اگر فرهنگ اطاعت از فرمان‌های رهبری و شهادت در بین مردم همه‌گیر شود؛ آمریکا که هیچ، بزرگ‌تر از آمریکا هم هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

در ادامه برنامه از شاعر اهری آقای رشت آبادی دعوت به عمل آمد تا قطعه شعری را برای جمع حاضر بخواند.

پس از شعرخوانی و مداحی توسط هادی عبادی لوح‌های یادبودی به خانواده شهدای هنرمند و ورزشکار اهدا شد.

همچنین با ابلاغ سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا حکم حمید جبارزاده به عنوان مدیر کانون بسیج هنرمندان تمدید و بهبود سعادتی به عنوان مسئول جدید کانون بسیج ورزشکاران منصوب شد و در پایان خانواده شهدا و مسئولین حاضر اقدام به امضا یادگاری روی پوستر همایش کردند.

گزارش تصویری/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.