کد خبر : 104237
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 مارس 2017 - 11:59
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مدیریت استان از مراودات تجاری بخش خصوصی با کشورهای اروپایی حمایت می‌کند بسته هستند

مدیریت استان از مراودات تجاری بخش خصوصی با کشورهای اروپایی حمایت می‌کند

مدیریت استان از مراودات تجاری بخش خصوصی با کشورهای اروپایی حمایت می‌کند

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با معاون نخست‌وزیر جمهوری اسلواکی، با اشاره به زمینه‌های مناسب همکاری با این کشور، حمایت دولت و مجموعه مدیریتی استان از مراودات تجاری و اقتصادی بخش خصوصی دو طرف را اعلام کرد.

به گزارش اهروصال به نقل از تبریز بیدار ، اسماعیل جبارزاده در این دیدار که در محل استانداری برگزار شد، سابقه طولانی روابط ایران و اسلواکی را یادآور شد و به آغاز فصل جدید این روابط در دوران پسابرجام و عزم جدی مسئولان دو کشور به توسعه مناسبات دوجانبه اشاره کرد.

وی، ایجاد ارتباطات بانکی، تسهیل رفت‌وآمد و صدور روادید را در توسعه روابط دو کشور ضروری خواند و گفت: بسیاری از تجار و بازرگانان ما آماده همکاری با کشورهای اروپایی هستند و ما نیز از این همکاری‌ها بویژه در حوزه انتقال فناوری استقبال می‌کنیم.

جبارزاده با بیان اینکه امیدواریم سفر هیات اقتصادی اسلواکی مقدمات توسعه روابط را فراهم کند، افزود: خوشبختانه قدم‌های اولیه برداشته شده و زمینه‌های مناسبی نیز برای همکاری وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود معادن غنی و ارزشمند در این استان، گفت: اغلب ذخایر معدنی ما نیاز به سرمایه‌گذاری دارند و ما علاقه‌مند همکاری مشترک با اسلواکی و استفاده از تجربیات این کشور در زمینه معدن هستیم.

معاون نخست‌وزیر جمهوری اسلواکی در امور سرمایه‌گذاری هم در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تبریز، گفت: معتقدیم که در روابط کشورمان با ایران، تنها تهران کافی نیست و باید با استان‌های مختلف ارتباط داشته باشیم.

پیتر پلگرینی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان آذربایجان شرقی، گفت: جمهوری اسلواکی در بحث معدن بویژه معادن مس فعالیت‌های زیادی دارد و ما آماده همکاری با آذربایجان شرقی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به زمینه‌های مثبت همکاری مشترک با استان آذربایجان شرقی، از تجار و سرمایه‌گذاران این استان دعوت کرد تا در محیط خوبی که دولت جمهوری اسلواکی برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده فعالیت کنند.

پلگرینی همچنین روابط ایران و اسلواکی را در سال‌های گذشته خوب و فشرده توصیف کرد و گفت: شرکت‌های ما همکاری‌های خوبی با شرکت‌های ایرانی دارند و ما تلاش می‌کنیم سطح مبادلات خود را با ایران به ۱۰۰ میلیون دلار برسانیم.

معاون نخست‌وزیر جمهوری اسلواکی همچنین با اشاره به دیدار خود با وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران، از امضای یک تفاهم‌نامه همکاری با ایران در زمینه مبادلات بانکی خبر داد.

گفتنی است هیات تجاری و اقتصادی جمهوری اسلواکی متشکل از معاون نخست‌وزیر، وزرای اقتصاد و دارایی و جمعی از فعالان بخش خصوصی و صاحبان شرکت‌های این کشور به منظور دیدار و مذاکره با مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.