کد خبر : 104214
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مارس 2017 - 23:02
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چهارشنبه‌سوری از حال و هوای سنتی دور شده و بیشتر شبیه کابوس شده است/ به سارقان سابقه‌دار در ایام نوروز مرخصی داده نمی‌شود بسته هستند

چهارشنبه‌سوری از حال و هوای سنتی دور شده و بیشتر شبیه کابوس شده است/ به سارقان سابقه‌دار در ایام نوروز مرخصی داده نمی‌شود

چهارشنبه‌سوری از حال و هوای سنتی دور شده و بیشتر شبیه کابوس شده است/ به سارقان سابقه‌دار در ایام نوروز مرخصی داده نمی‌شود

فرمانده انتظامی شهرستان اهر: پلیس به‌تنهایی نمی‌تواند کنترلی بر همه امور داشته باشد و نیازمند همکاری والدین در کنترل فرزندان خود است.

به گزارش اهروصال؛ سرهنگ «منفرد» فرمانده انتظامی شهرستان اهر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تشکر و تقدیر از خبرنگاران حاضر اظهار داشت: با نزدیک شدن به ایام نوروز و چهارشنبه آخر سال نیروی انتظامی نیازمند همراهی هرچه بیشتر شهروندان برای انجام‌وظیفه خود به نحو احسن است.

وی در ادامه بابیان اینکه چهارشنبه آخر سال مدتی است که حال و هوای سنتی و باستانی خود را ازدست‌داده است افزود: اکنون با نزدیک شدن به این ایام بجای اینکه مردم حال و هوای سنتی چهارشنبه‌سوری را احساس کنند بیشتر دچار وحشت و کابوس می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی همچون سایر ارگان‌های امدادی مانند اورژانس و آتش‌نشانی در تلاش است تا حوادث را به حداقل برساند ولی در این میان بدون یاری خانواده‌ها نمی‌تواند کاری را به‌پیش ببرد.

سرهنگ «منفرد» گفت: پلیس مخالف شادی مردم نیست، ولی شادی به چه قیمتی؟ شادی‌ای که به قیمت آسیب رساندن و ترساندن دیگران باشد را نمی‌توان شادی سالم دانست. مطمئناً باکارها، عوامل و تجمع‌های خطرساز برخورد می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای چهارشنبه آخر سال گفت: امسال تمام تلاش ما این است که مراسم خانواده محور باشد؛ یعنی اگر شخصی با خانواده در محله خود اقدام به روشن کردن آتش کند آتش‌نشانان و نیروی انتظامی حق برخورد با آنان را ندارد ولی با اجتماع‌های خطرناک که از اقصی نقاط شهر در یک محل جمع می‌شوند با جدیت برخورد می‌شود.

وی باخبر دادن از آمار سال‌های گذشته مطرح کرد: طبق آماری که داریم بیشترین آسیب‌ها در چهارشنبه آخر سال متوجه گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال و جنسیت مذکر است. بیشتر مردم فکر می‌کنند برخی مواد منفجره بی‌خطر است ولی درواقع ما ماده منفجره بی‌خطر نداریم و هرچقدر کوچک و کم‌خطر باشد باز می‌تواند برای مردم خطرساز باشد. اگر کسی در چهارشنبه آخر سال آسیبی ببیند این حادثه تلخ هرساله برای او تداعی خواهد شد.

وی اظهار داشت: با تشکر از خانواده‌ها و مردم اهر، امسال سروصدای ترقه‌ها کاهش چشم‌گیری داشته است و همان‌طور که اهر را می‌توان شهر اولین‌ها نامید می‌تواند در چهارشنبه‌سوری بدون خطر نیز اولین باشد.

وی در ادامه به آمار فعالیت نیروی انتظامی اهر اشاره‌ای کرد و گفت:

کشف مواد مخدر ۱۱۹۳% و کشف مواد محترقه ۵۴۱% افزایش داشته است.

وقوع سرقت ۵% کاهش و کشف موارد سرقتی در ۹۵% موارد محقق شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.