کد خبر : 103829
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 مارس 2017 - 14:40
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود/ در اموری مانند فرهنگ،علمی و اقتصاد اگر بسیج وارد عمل شود به پیشرفت دست خواهیم یافت بسته هستند

انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود/ در اموری مانند فرهنگ،علمی و اقتصاد اگر بسیج وارد عمل شود به پیشرفت دست خواهیم یافت

انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود/ در اموری مانند فرهنگ،علمی و اقتصاد اگر بسیج وارد عمل شود به پیشرفت دست خواهیم یافت

امام جمعه اهر: حضرت زهرا(س) برای ما سرمشق و الگو هستند و در امور فرهنگی باید از ایشان الگو گرفت زیرا فرهنگ ما فرهنگ اسلامی است.

به گزارش اهروصال؛ امام جمعه اهر آیت الله حاجی زاده در مجمع فصلی بسیج ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه (س) و تقدیر و تشکر از مسئولان حاضر در جلسه گفت: جامعه نیازمند همچین همایش هایی است، این جلسات باید به چشم اتاق فکر تلقی شود و مصوبات آن بار عملی پیدا کند و تبدیل به تشریفات نشود.

وی افزود: در اموری مانند اقتصاد، فرهنگ و علم و دانش اگر بسیج وارد عمل بشود به پیشرفت های چشمگیری دست خواهیم یافت ولی اگر بسیج وارد عمل نشد در آن عرصه پیشرفت زیادی نخواهیم داشت.

آیت الله حاجی زاده با اشاره به رحلت جانسوز حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت زهرا(س) برای ما سرمشق و الگو هستند و از لحاظ فرهنگی و سبک زندگی باید از ایشان الگو گرفت. زیرا فرهنگ ما برگرفته از اسلام است و بهترین شخص برای الگو در اسلام حضرت فاطمه (س) است. ما اگر میگوییم شیعه علی (ع) و فاطمه (س) هستیم باید ببینیم چقدر به سبک زندگی آنان در زندگی خود عمل می کنیم ؟

وی با اشاره به نزدیکی ایام نوروز خاطر نشان کرد: برخی فرهنگ های سنتی ایرانیان مورد تایید اسلام و ائمه است که عید نوروز یکی از آنها می باشد. همانطور که میدانید ما برای عید نوروز دعاهایی داریم که در موقع سال تحویل خوانده می شود.

وی در مورد فرهنگ سازی اشاره کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود، زمانی که فرهنگ ما توسط غرب در حال تاراج بود و هویت ملی مذهبی مان را از ما می گرفتند این انقلاب اسلامی بود که از آن جلوگیری کرد. رهبر انقلاب بار ها تاکید کرده اند که مشکلات فرهنگی جامعه باید از ریشه و عمیقا حل شود و فرموده اند: من دغدغه فرهنگی دارم و شب ها خواب به چشم من نمی آید.

امام جمعه اهر در مورد طلاق گفت: طبق آمار بیش از ۲۰۰۰ خانم سرپرست خانوار در اهر ساکن است که این مورد در جامعه اسلامی بسیار جای تاسف دارد. فقط در بهمن ماه ۳۶ طلاق در اهر ثبت شده است. بیشتر این طلاق ها ناشی از مشکلات فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه در نام گذاری فرزندان و فروشگاه ها از نام های بیگانه استفاده می شود. این کار را نکنید مگر غربی ها از نام های ایرانی و اسلامی در نام گذاری استفاده می کنند ؟

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.