کد خبر : 103805
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مارس 2017 - 15:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای وقتی اصلی‌ترین «نامزد انتخابات» خود را شرمنده مردم نمی‌داند بسته هستند

وقتی اصلی‌ترین «نامزد انتخابات» خود را شرمنده مردم نمی‌داند

وقتی اصلی‌ترین «نامزد انتخابات» خود را شرمنده مردم نمی‌داند

رئیس‌جمهور روحانی به تازگی صحبت‌هایی درباره خود و کارنامه‌ دولت و برجامش بیان می‌کند که به نظر می‌رسد با «وضع موجود» تضادّ زیادی دارند.

به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس جمهور روحانی به تازگی صبحت‌هایی را مطرح کرده است که بوی ارائه کارنامه انتخاباتی می‌دهند.

کارنامه عملکرد ۳٫۵ ساله دولت اعتدال که قرار است از لسان رئیس همین دولت و به صورت روزانه به سمع و نظر مردم برسد تا در انتخابات ۹۶، شاید کاری کنند کارستان!

اما آنچه رئیس جمهور روحانی مطرح می‌کند گویا تا اندازه زیادی در سمت واقعیت‌ها و حقایق روزمره‌ای که مردم لمس می‌کنند قرار ندارد. به سخن دیگر اینکه وقتی یک عقل محض و حتی بدون مطالعات سیاسی و خبری نیز این حرف‌های آقای روحانی را می‌خواند، به راحتی قضاوت خواهد کرد که رئیس دولت یازدهم حاضر نیست نمره‌ای کمتر از ۲۰ به عملکرد خود بدهد.

***

آنچه که در ادامه می‌خوانید اپیزودهایی از صحبت‌های رئیس جمهور روحانی است که در سه روز پیاپی در هفته اخیر و از تریبون‌های مختلف درباره وضع موجود اظهار شده‌اند:

۱- دولت به قول‌هایی که به مردم داد عمل کرد.

۲- شرمنده مردم نشدیم.

۳- قهر طبیعت (اشاره به گردو غبار اهواز) نتیجه ظلم ما است.

۴- پیشرفت خوبی در حمل و نقل و ناوگان هوایی و دریایی، ریلی و جاده‌ای ایجاد شده.

۵- برجام کار بسیار، بسیار بزرگی بود… برجام متعلق به ملت و رهبری است. 

(سخنرانی رئیس‌جمهور در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات)

۶- داروهای خارجی ۲۰ درصد ارزان شد.

۷- از سال ۹۲ به فکر ریزگردها بودیم.

۸- ما اگر از تعامل با جهان بگوییم بعضی‌ها بدشان می‌آید… نمی‌دانم این تقابل چه چیزی برایشان آورده. البته برای بعضی‌ها نان آورده است.

۹- کود استاندارد از دستاوردهای برجام است.

۱۰- مردم را مایوس نکنید، دروغ نگویید.

(سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع ملی سلامت)

۱۱- در بحث توافقات برجام، تقریباً می‌توانیم بگوییم نزدیک ۱۰۰درصد اجرایی و عملیاتی شده اما در بحث بانک یک مقدار تاخیر و کندی داریم!

۱۲- برخی درباره برجام دروغ می‌گویند.

۱۳- امروز به اقتصاد مقاومتی رسیده‌ایم.

(از سخنان رئیس‌جمهور در مجمع سالانه بانک مرکزی)

*هیچکس این حرف‌ها را تأیید نمی‌کند!/انتقاداتی در گستره مردم، اصولگرایان و حتی اصلاح‌طلبان

از باب کنایه باید گفت که با این صحبت‌های رئیس جمهور علی‌القاعده دیگر نیازی به ظهور امام زمان (عج) هم نیست… اوضاع بر وفق مراد است و آقای روحانی هم توانسته کون و مکان را به استیلای خود درآورد!

و البته گردو خاک اهواز هم که نتیجه گناهان مردم و عذاب الهی است و راه درمان آن هم توبه! (اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در سفر اخیر به خوزستان)

موارد اشاره شده در صحبت‌های رئیس جمهور روحانی در حالی است که در بعد واقعیت‌ها برخلاف آنچه که روحانی وانمود می‌کند، به هیچ وجه نظر و رضایت مردم تامین نشده است.

عدم رضایتی که باید عدم تحقق وعده‌های برجام یعنی «ارزانی» و «لغو تمام تحریم‌ها» را نیز به آن افزود.

در بعد سیاسی نیز غیر قابل دفاع بودن وضع موجود حتی اعتراض اصلاح‌طلبان را نیز برانگیخته است.

طی هفته‌های اخیر چهره‌هایی همچون تاجیک، اصغرزاده و قدرت‌الله علیخانی به صراحت از وضع موجود یا ابعادی از آن انتقاد کرده‌اند.

اصولگرایان و جبهه نیروهای انقلابی که همه تحلیل‌های عمده آنها درباره کندی دولت روحانی، بی‌دستاوردی و شکست برجام و ناموفق بودن سیاست خارجی دولت؛ صحیح از آب درآمده نیز هر روز به شکلی مورد توهین یا کنایه‌های رئیس جمهور قرار می‌گیرند و به مقولات مختلفی مثل کاسبی از تحریم و یا تنفر از چیزهای نو متهم می‌شوند.

آقای روحانی در یکی از جدیدترین اظهارات خود نیز به منتقدان گفته است که دروغ گفتن درباره برجام مثل آب شور است… هی آب شور نخورید!

*کار دستاوردهای برجام به «زبان‌بسته‌ها» رسید/چگونه هم برجام هست هم تحریم؟

جدای از تفاوت واقعیت‌ها با تصوری که رئیس جمهور روحانی از وضع موجود دارد؛ اما اشاره‌های گاهی وقتی اعضای ستاد برجام به کژی‌های وضع موجود نیز خود بیان کننده حقایق زیادی است.

برای مثال وزیر کشور اخیرا عنوان کرده است که دولت ایران توانسته در پسابرجام سگ‌های موادیاب را وارد ایران کند. کاری که رحمانی فضلی تاکید کرده است قبل از برجام ممکن نبود.

رئیس جمهور روحانی نیز در یکی از سخنرانی‌های خود پای کود استاندارد را به عنوان یک دستاورد برجامی وسط کشیده است.

در همین حال محمد جواد ظریف و علی لاریجانی هم تاکید کرده‌اند که بانک‌های بزرگ اروپایی و غیراروپایی از همکاری با ایران در پسابرجام امتناع می‌کنند.

و نفرات آخر این لیست هم مذاکره‌کنندگان دولت هستند.

از «حمید بعیدی‌نژاد »که چندی قبل در اشاره به وعده‌های برجامی روحانی گفته بود مگر همه چیز پول است؟! تا «سیدعباس عراقچی» رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام که به تازگی اظهار کرده است عدم رفع موانع بانکی ربطی به برجام ندارد و این تحریم‌های اولیه آمریکا هستند که دولت یازدهم را از بهره‌برداری از سیستم‌‌های مالی آمریکا محروم کرده‌ است.

در واقع شاهدیم که نه وزیر کشور توضیح می‌دهد چرا دستاوردهای برجام تا آن اندازه تُنُک است که دولتمردان مجبورند از واردات سگ موادیاب صحبت کنند و نه عراقچی شاید حاضر است، بگوید که این چه توافقی است که می‌تواند همزمان با تحریم‌ها و بدون هیچ دستاوردی به زیست خود ادامه دهد؟!

فی‌الواقع دیگر پای آب شور و خوردن یا نخوردن آن در میان نیست زیرا تمام این حرف‌ها از سوی اعضای ستاد برجام و وفاداران به رئیس جمهور روحانی اظهار شده‌اند.

*نتیجه گیری

از آن گفته‌ها و این اشاره‌ها می‌توان نتیجه گرفت که دنیای رئیس جمهور روحانی بر مسیری و دنیای واقعیت‌های پیرامون بر مسیر دیگری ره می‌سپارد.

نتیجه این دوگانگی و دوری را هم کسی دقیقا نمی‌داند.

اما پرواضح آنکه مردم حرف خود و نظراتشان درباره وضع موجودی که ساخته و پرداخته آقای روحانی و برجام اوست را در انتخابات بیان می‌کنند.

انتخاباتی که یکی از اصلی‌ترین کاندیداهایش یعنی آقای روحانی اعلام کرده است خود را شرمنده مردم نمی‌داند.

***

منابع:

۱_http://fna.ir/WFMJS9

۲_http://fna.ir/K4QTEY

۳_http://fna.ir/SAM70Z

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.