کد خبر : 103719
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 فوریه 2017 - 16:58

برای خرید پلکان آتشنشانی کمبود بودجه داریم/علت کسری بودجه شهرداری از زبان فرماندار اهر

برای خرید پلکان آتشنشانی کمبود بودجه داریم/علت کسری بودجه شهرداری از زبان فرماندار اهر

سید محمد عابدی؛ فرماندار اهر گفت : دولت ها شهر را آباد نمی کنند و این مردم هستند که با مشارکت می توانند شهری را آباد کنند.

سرویس اجتماعی اهروصال؛

با سلام و تشکر از اینکه دعوت ما را برای مصاحبه قبول کردید؛ قبل از شروع مصاحبه لطفا شرح مختصری از زندگی خود و مسئولیت های پیشین را بیان کنید؟

اینجانب سید محمد عابدی متولد سال ۱۳۴۴ در قم می باشم و اصالتا اهل شهرستان خوی از آذربایجان غربی هستم.

دارای مدرک تحصیلی کارشناسی جغرافیا و کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری می باشم.

از سال های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ در زمان فرمانداری پرویز امجدی و رضا عبادی در شهرستان اهر به عنوان معاون فرماندار مشغول به خدمت بودم.

همچنین پیش از این سمت‌ های مختلفی همچون بخشداری مشگین‌ شهر و معاونت فرمانداری‌ های مشگین‌ شهر و شبستر را عهده‌ دار بوده ام و از اول دی ۱۳۷۶ به مدت پنج سال نیز فرمانداری چالدران در آذربایجان غربی را بر عهده داشته ام.

سید محمد عابدی؛ فرماندار اهر در گفتگو با اهروصال از مشکلات شهری خبر داد و تنها راه چاره آن را مشارکت مردمی دانست.

ممنون از اینکه توضیح خوبی در مورد خود برای خوانندگان ما دادید؛ به عنوان اولین سوال حتما از مشکلات کمبود امکانات در آتشنشانی با خبر هستید، لطفا در مورد اقدامات انجام شده کمی توضیح بدهید ؟

بسم الله الرحمن الرحیم؛ ابتدا از شما و همکارانتان در اهروصال بابت دعوت اینجانب کمال تشکر را دارم.در مورد سوال شما باید بگویم که مصاحبه شما با رئیس آتش نشانی اهر را دیدم. از قبل فرمانداری اهر پیگیر رفع این مشکل بوده است.

به خوبی آگاه هستیم که در شهر اهر ساختمان هایی تا ۱۷ طبقه احداث شده اند و در آتش نشانی حداکثر ارتفاع نردبان ها تا۸ متر می باشد و برای ارتفاع های بیشتر از ۸ متر نیاز به پلکان آتش نشانی یا همانطور که اشاره کردید نردبان هیدرولیک است. البته بهتر است از سرسره های آتش نشانی استفاده شود زیرا افرادی که ترسیده اند شاید توانایی استفاده از پلکان را نداشته باشند و سرسره راحت تر باشد.

البته تهیه این موارد نیازمند داشتن بودجه کافی است زیرا تهیه این نردبان ها میلیارد ها هزینه در بر دارد که به عهده شهرداری است.

برای تعیین اعتبار خرید این نردبان ها چاره ای اندیشیده شده است ؟

متاسفانه شهرداری اهر دارای بودجه بسیار محدودی است و تخصیص اعتبار برای خرید نردبان یا سرسره با وضعیت فعلی امکان پذیر نیست؛ برای این منظور از طرف فرمانداری پیشنهادی به استان ارسال شد تا شهرهای استان را گروه بندی کرده و در مرکز هر گروه حداقل یک نردبان هیدرولیک یا سرسره قرار داده شود تا در صورت نیاز از مرکز گروه به شهر مورد نظر اعزام شود که هنوز جوابی برای آن دریافت نکرده ایم.

این رسالت رسانه است که مردم و مسئولان را آگاه کنند و پیگیر اینگونه موارد تا رفع آن باشند.

اشاره کردید که شهرداری اهر دچار کسری بودجه است، در صورت تمایل علت کسری بودجه را بیان کنید ؟

بله حتما، درآمد شهرداری اهر ماهانه به سختی ماهانه به۴۰۰ میلیون تومان میرسد، این در حالی است که ماهانه مبلغ پرداختی به عنوان حقوق کارمندان و کارگران چیزی حدود ۱ میلیارد تومان است. پس همانطور که استحضار دارید ماهانه فقط برای حقوق ۶۰۰ میلیون کسری بودجه دارد که از اعتبار دریافتی از وزارت کشور تامین می گردد.

علت این پرداختی بیش از توان شهرداری چیست ؟

برای شهرداری چارت استخدامی ۱۸۰ نفره باز شده بود ولی متاسفانه بنا به دلایلی ۴۸۰ نفر اکنون در شهرداری استخدام شده اند که همین تعداد اضافی یکی از دلایل اصلی کسری بودجه است.

آیا قصد تعدیل نیرو برای حفظ بودجه را دارید ؟

متاسفانه اقدام استخدام نیروی اضافی از اول اشتباه بوده است. ولی به هیچ عنوان قصد اخراج نیروی اضافی را نداریم و در صدد جبران این قصور از طریق جذب در شرکت ها هستیم.

کارهای عمرانی شهرداری یا خرید تجهیزات برای شهرداری با توجه به کسری بودجه از چه طریقی صورت می گیرد؟

فعلا ما به دلیل کسری بودجه توانایی خرید تجهیزات برای شهرداری را نداریم و اکنون در شهرداری فقط یک گریدر سالم موجود است و ما بقی را از طریق کرایه تامین میکنیم.

در مورد آسفالت معابر نیز گفتنی است شهرداری از قیر یارانه ای که در اختیار دارد استفاده می کند تا مردم در سطح شهر کمبودی احساس نکنند.

تنها راه حل این مشکل، تا جبران کسری فقط و فقط مشارکت مردم است.

علت تاخیر در برف روبی محلات نیز کمبود گریدر و بودجه است و برفی که ظرف مدت ۱ ساعت باید از سطح شهر جمع شود ۲ یا ۳ روز به طول می انجامد و راه حل این مشکل فقط و فقط مشارکت مردم برای آبادی شهر است.

شهر ها را مردم آن آباد میکنند نه دولت ها. اهر شهری با قدمت بسیار است که در مقایسه با شهر های دیگر استان اکنون در جایگاه خود نیست. شهرهای دیگری که از لحاظ قدمت قابل قیاس با اهر نیستند اکنون به پیشرفت بیشتری از اهر دست پیدا کرده اند و علت آن مشارکت مردم آن شهرها در آبادی شهرشان بوده است.

امروزه سرمایه دارانی را میشناسیم که اصالتا اهل اهر هستند وبجای سرمایه گذاری در شهر خود اقدام به سرمایه گذاری در شهر های دیگر کرده اند درحالی که ما در سایر شهر ها به عینه دیده ایم که حتی اگر ساکن شهر دیگری هم باشند برای سرمایه گذاری به شهر خود بازگشته و در آنجا اقدام به سرمایه گذاری میکنند تا درآبادانی زادگاه خودسهیم باشند.

در مورد انتخابات میان دوره ای مجلس و انتخابات شورای شهر اهر چه نظری دارید ؟

در انتخابات میان دوره ای تا به حال ۹ نفر ثبت نام کرده اند که ۱ نفر آن از وزارت کشور اقدام به ثبت نام کرده است و این روند تا ۱۴ اسفند ماه ادامه خواهد داشت و پس از آن هم نوبت به ثبت نام انتخابات شورای شهر اهر خواهد رسید.

من نظر خاصی روی شخص خاصی ندارم و فقط امیدوارم هرکسی با هر گرایش سیاسی انتخاب شود هدفی جز خدمت به ولی فقیه، انقلاب، کشور و حوزه انتخاباتی خود نداشته باشد.

امیدواریم این انتخابات نیز بدون تنش و در کمال آرامش برگزار شود و مردم به کسی که واقعا شایسته است رای بدهند وبا اهداف قومی قبیله ای کسی را سر کار نیاورند.

در آخر چه حرفی برای مخاطبین ما دارید ؟

حرف خاصی به ذهنم نمی رسد جز اینکه مردم فراموش نکنند برای آبادی شهر خود باید از خودشان شروع کنند نه اینکه منتظر اقدامات مسئولان باشند. مسئولان خود از میان این مردم هستند.

بسیار متشکریم بابت وقتیکه در اختیار ما قراردادید.

خواهش می‌کنم. موفق باشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
م دوشنبه , 27 فوریه 2017 - 19:06

شهرت فرماندار سابق رضا عبادی است و گریدر صحیح است قبل از هرچیزی از درستی کلمه مطمئن شوید و درج کنید

admin دوشنبه , 27 فوریه 2017 - 19:57

ممنون از انتقاد سازنده شما

ناصر یکشنبه , 19 مارس 2017 - 14:25

این اهردرست بشونیست که نیست

نظرات بسته شده است.