کد خبر : 103448
تاریخ انتشار : جمعه 17 فوریه 2017 - 14:09
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای وزیر اقتصاد درباره واگذاری آلومینیوم المهدی آمار دروغ می‌دهد/ آلومینیوم هرمزگان مفت به فردی خاص فروخته شد /حمایت طیب‌نیا از خریدار آلومینیوم بودار است بسته هستند

وزیر اقتصاد درباره واگذاری آلومینیوم المهدی آمار دروغ می‌دهد/ آلومینیوم هرمزگان مفت به فردی خاص فروخته شد /حمایت طیب‌نیا از خریدار آلومینیوم بودار است

وزیر اقتصاد درباره واگذاری آلومینیوم المهدی آمار دروغ می‌دهد/ آلومینیوم هرمزگان مفت به فردی خاص فروخته شد /حمایت طیب‌نیا از خریدار آلومینیوم بودار است

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت طیب‌نیا از خریدار آلومینیوم بودار است ، گفت: وزیر اقتصاد درباره واگذاری آلومینیوم المهدی آمار دروغ به مردم می‌دهد و باید میان کارگران المهدی می‌رفت تا واقعیات را ببیند.

به گزارش اهروصال به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی پنج‌شنبه‌شب در نشست صمیمی جمعی از صاحب‌نظران سیاسی و علمی استان هرمزگان ضمن تقدیر و تشکر از حضور همه اساتید حاضر در جلسه اظهار داشت: چنین گردهمایی و استمرار آن نیاز اساسی استان است که در چنین نشست‌ها نقاط قوت و ضعف استان را بررسی کنیم.

وی افزود: این نشست فارغ از هرگونه دیدگاه‌ سیاسی است و صرفاً برای بررسی چالش‌هایی هستیم که همه ما از آنان زجر می‌کشیم و عقب‌ماندگی‌های استان را با نظرات و همبستگی‌های خود جبران کنیم و با حضور صاحب‌نظران حاضر، این موانع را ترسیم و با کمک یک دیگر برطرف کنیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایرادی که ما در سطح ملی با آن روبرو هستیم و برای آن باید راهکاری بی‌اندیشیم، عدم تثبیت جایگاه هرمزگانی‌ها در سطح ملی است که چرا هرمزگانی‌ها در بدنه دولت سهمی ندارند و سهم کم نمایندگان مردم در مجلس هم یکی از این ایرادات به شمار می‌رود که با یکپارچگی و همبستگی می‌توان این مشکل را در سطح ملی برطرف کرد؛ کما اینکه بسیاری از استان‌های کشور با مطالبه‌گری به حق خود رسیده‌اند و سهم خود را از منابع مالی استان خود دریافت می‌کنند.

مرادی تبیین کرد: مطالبه‌گری و هرمزگان بیدار را برگزاری نشست و جلسات متعدد بارها و بارها تکرار کنیم تا بتواند قالب خود را پیدا کند و اینکه مطالبه‌گری باید از خواص شروع شود؛ گرچه خواص باید هزینه این مطالبه‌گری را بدهند و این خواص می‌توانند نمایندگان مجلس، اساتید دانشگاه و علما و روحانیت باشند و به کمک مردم بیایند و خط مقدم مطالبه‌گری باشند.

وی با بیان اینکه هزینه مطالبه‌گری تهمت و حمله به سوی شخص مطالبه‌گر است، یادآور شد: ما باید این هزینه را متحمل شویم و به عنوان وکیل مردم از حق آنان دفاع کنیم، استان هرمزگان مدیران مستعدی دارد، اما سهم خاصی از به کارگیری این مدیران در سطح ملی ندارد که منافعی را به کشور و بعد به استان هرمزگان برساند، در صورتی که همه استان‌های کشور سهم خود را از این مسؤولیت‌ها در سطح ملی گرفته‌اند و بهره خود را می‌برند.

این نماینده مجلس با اشاره به عدم وجود اشتغال کافی در استان هرمزگان، اضافه کرد: مناقشه‌ای بین ما و کسانی که آمارهای اشتغال را در استان می‌دهند وجود دارد و بحث ما این است که اگر اشتغالی را نمی‌توانید تولید کنید و اگر عرضه ایجاد اشتغال ندارید، لااقل آمارهای دروغ به مردم ندهید در صورتی که با نظر کارشناسان مربوطه استان هرمزگان با ظرفیت‌های بالای دریایی و صنایع به طور صددرصد می‌تواند اشتغال را برای جوانان استان ایجاد کند و شرایطی که در استان هرمزگان است با سایر استان‌ها متفاوت است.

مرادی مطرح کرد: در خصوص تقسیمات کشوری چالشی که در گذشته داشتیم در آینده هم خواهیم داشت که همه این جمع و مردم استان هرمزگان باید در مقابل آن ایستادگی کنیم، سال ۱۳۷۰ با بی‌رحمی تمام معدن فاریاب را از استان گرفتند و هزار نفر کارگر رودانی را از کار بیکار کردند، بهترین معادن حاجی‌آباد را از ما گرفتند و هیچکس مطالبه‌گری نکرد و صدای هیچکس درنیامد، چراکه چنین جمع‌هایی را نداشتیم و همبستگی وجود نداشت و بعد از اینکه عدم مطالبه‌گری را دیدند بحث پنج روستا در پارسیان را پیش کشیدند، اگر بحث عمران و آبادانی است چرا هنگامی که جزء استان هرمزگان است این خدمات صورت نگیرد؟

وی افزود: اصل ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی این حق را به نماینده مجلس داده است که مطالبه‌گر حق عموم مردم باشد و همه هزینه‌های آن را به جان می‌خرم و همه ما باید به فکر استان باشیم تا اینکه به جان هم بیفتیم، در منطقه آزاد قشم و کیش چه اتفاقاتی می‌افتد، مردم قشم به شدت تحت فشار هستند، به‌ طوری‌ که مردم، این جزیره را ترک کنند و در منطقه آزاد کیش، هرمزگان هیچ سهمی ندارد، چراکه در پایتخت و در دولت هیچ پشتیبانی نداریم و سه نفر از بهترین نیروهای بومی در منطقه آزاد قشم تحت فشار قرار دارند و برای برخی هم حکم صادر شده است، اما با مخالفت‌هایی در درون استان مواجه شده‌ است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: من یک نماینده مستقل هستم و به هیچ جناح و حزب خاصی وابسته نیستم. در سایت رسمی استانداری بنده را به جبهه پایداری منتسب می‌کنند، در صورتی که با این جبهه هیچگونه ارتباطی ندارم، اینجانب فقط برای دفاع از مردم این استان پا به این عرصه گذاشته‌ام و مطالبه‌گر حق نداده این مردم هستم. با همه دولت‌ها کار کرده‌ام، اما اسیر بازی‌های سیاسی نشدم و به خاطر همین مطالبه‌گری از سوی استانداری به فساد اقتصادی متهم شدم.

مرادی به دادن آمار دروغ در خصوص آلومینیم‌المهدی از سوی وزیر اقتصاد اشاره و تصریح کرد: وزیر اقتصاد اگر به فکر کارگران و مردم استان بود در سالن دربسته نمی‌نشست و دروغ‌های استاندار را گوش نمی‌داد. او باید بین کارگران المهدی می‌رفت تا واقعیت‌ها را ببیند.

وی با بیان اینکه حمایت طیب‌نیا از خریدار آلومینیوم بودار است، گفت: آلومینیم المهدی را به شخصی فروختند که نه احساس دارد و نه انسانیت و اموال مردم استان را غارت می‌کند.

نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان تشریح کرد: برخی، ما را به پوپولیستی و عوام‌فریبی متهم می‌کنند، آیا سرکشی به روستایی مستضعف عوام‌فریبی است؟ من متأسفم که این موارد غالباً از سوی افراد تحصیل‌کرده و دانشگاهی مطرح می‌شود، در هرمزگان سیاسیون تیشه به ریشه همدیگر می‌زنند و از همه صاحب‌نظران و سیاسیون خواهش دارم که با وحدت و همدلی راه پیشرفت و توسعه استان را طی کنیم.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.