کد خبر : 102751
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 31 ژانویه 2017 - 8:17
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تدوین و تصویب برنامه ۵ ساله هلال‌احمر کشور برای نخستین بار بسته هستند

تدوین و تصویب برنامه ۵ ساله هلال‌احمر کشور برای نخستین بار

تدوین و تصویب برنامه ۵ ساله هلال‌احمر کشور برای نخستین بار

اهروصال: رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر با اشاره به اینکه طرح فرشتگان رحمت به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی از اواخر اسفند ماه در کشور اجرا می‌شود، گفت: هلال‌احمر در طرح فرشتگان رحمت علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، بحث کارآفرینی و اشتغال‌زایی را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار اهروصال، فرحناز رافع عصر دیروز در آیین تجلیل از داوطلبان و خیرین فعال هلال‌احمر آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه طرح فرشتگان رحمت به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی اواخر اسفند ماه سال جاری در کشور اجرا می‌شود، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر در طرح فرشتگان رحمت علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، بحث کارآفرینی و اشتغال‌زایی را نیز دنبال می‌کند.

وی مدافع گری و مطالبه‌گری را از مهم‌ترین مسئولیت داوطلبان جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد و گفت: ما با مطالبه‌گری گام‌های مثبتی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برمی‌داریم و از طرفی داشتن جامعه‌ای پرسشگر ضروری بوده چرا که با این رویکرد می‌توان حق و حقوق شهروندی را مطالبه کرد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور کاهش آسیب‌های اجتماعی را یکی از وظایف اصلی و خطیر جمعیت هلال‌احمر دانست، افزود: مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی در کشور نیازمند فرهنگ‌سازی بوده و باید در این زمینه مردم را نسبت به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها حساس و تشویق کنیم، درحالی‌که هر اندازه اگر در این خصوص تلاش کنیم از تلفات جانی در آینده جلوگیری کرده‌ایم.

رافع با تأکید بر اینکه وجود خیریه‌ها و سمن‌ها در تبریز، این شهر را به‌عنوان شهر بدون گدا تبدیل کرده است، اظهار کرد: اکنون ما در جای‌جای کشور نیازمند تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد هستیم و در این زمینه بایستی از ظرفیت‌های داوطلبان و خیرین جمعیت هلال‌احمر برای تشویق و ترغیب مردم به‌منظور تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه جمعیت هلال‌احمر تنها در بحث امداد و نجات خلاصه نمی‌شود، افزود: پیشگیری مهم‌ترین مسئله‌ای است که می‌توان از خطرات و حوادث غیرمترقبه جلوگیری کرد ولی متأسفانه مقوله پیشگیری در کشورمان مورد کم‌توجهی قرار گرفته اما داوطلبان هلال‌احمر می‌توانند با فعالیت در این زمینه مؤثر واقع شوند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه حوادث رانندگی و تصادفات جاده‌ای آثار و تبعات جبران‌ناپذیری دارد، بیان کرد: حوادث رانندگی نه‌تنها باعث فوت هم‌وطنان ما می‌شود بلکه گاهاً غیر از ناهنجاری‌های اجتماعی و زیان‌های اقتصادی شاهد معلولیت‌هایی نیز هستیم و تنها راهکار جلوگیری و کاهش تصادفات جاده‌ای فرهنگ‌سازی رانندگی صحیح است.

رافع در پایان از تدوین برنامه پنج‌ ساله هلال‌احمر برای نخستین بار در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه پنج‌ ساله هلال‌احمر برای نخستین بار در کشور تدوین و در شورای عالی جمعیت هلال‌احمر به تصویب رسیده که از فروردین‌ماه سال ۹۶ در کل کشور اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.