کد خبر : 101995
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 ژانویه 2017 - 9:36
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جلوگیری از ورود افراد سودجو به انتخابات/توجه به پایبندی کاندیداها به‌ نظام و انقلاب‌ بسته هستند

جلوگیری از ورود افراد سودجو به انتخابات/توجه به پایبندی کاندیداها به‌ نظام و انقلاب‌

جلوگیری از ورود افراد سودجو به انتخابات/توجه به پایبندی کاندیداها به‌ نظام و انقلاب‌

اهروصال: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مسئولان ذی‌ربط اجازه ندهند کسانی که در سودای شهرت و پول هستند به جمع اعضای شوراهای اسلامی بپیوندند، گفت: از ورود افراد سودجو به شورای اسلامی شهرها جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار اهروصال، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای آذربایجان شرقی جلب رضایت خداوند و اجرای مُرّ قانون را از معیارهای اصلی تایید صلاحیت افراد دانست و اظهار داشت: در تعیین صلاحیت کاندیداهای مجلس و شورا اگر کاردانی و تعهد افراد معیار قرار داده شود قطعاً در انتخاب افراد شایسته برای مردم کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ذی‌ربط اجازه ندهند کسانی که در سودای شهرت و پول هستند به جمع اعضای شوراهای اسلامی بپیوندند، افزود: از ورود افراد سودجو به شورای اسلامی شهرها جلوگیری شود و مانند بررسی صلاحیت از سوی شورای نگهبان عمل شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به آیه‌هایی از قرآن کریم، ادامه داد: در کشور ما شورای شهر و روستا یک مسئله‌ای است که در قانون اساسی آمده ولی در حد اهمیت مجلس شورای اسلامی نیست و از وظایف اصلی شورای شهر انتخاب شهردار است، مابقی مسائل هم فوری و ضروری نیست.

امام جمعه تبریز بابیان این‌که درگذشته برخی از کاندیداها برای تأیید صلاحیت به نمایندگان مجلس متوسل می‌شدند، گفت: متأسفانه در دوره‌های قبلی افرادی به هر طریقی به دنبال گرفتن صلاحیت بودند درحالی‌که لایق شورا نبودند و از طرفی خود را از رسانه ملی مطرح می‌کردند که باعث خدشه‌دار شدن حیثیت تبریز می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و شورای نگهبان بایستی از ورود افراد غیر متعهد جلوگیری کنند، تأکید کرد: این هیئت بایستی بدون جانب‌داری در بررسی صلاحیت‌های کاندیداها دقت و توجه لازم را داشته باشند تا افراد صالح و مؤمن به صحن شورای اسلامی راه یابند.

آیت‌الله مجتهد شبستری اطلاع از وضعیت جامعه و مشکلات مردم را از خصوصیات کاندیداهای اصلح شورای اسلامی شهر برشمرد و گفت: کاندیداها علاوه بر این‌که باید از وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهر خود با خبر باشند بلکه متعهد نیز باشند چرا که متخصص و متعهد بودن از خصوصیات بارز یک کاندیدای اصلح است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در تأیید صلاحیت کاندیداها بایستی پایبندی به‌نظام و انقلاب و ولایتمداری نیز ملاک قرار داده شود، خاطرنشان کرد: متعهد، مؤمن و ولایتمدار بودن از جمله خصوصیات یک کاندیدا بوده درحالی‌که باید افراد پاک دست نیز باشند تا بتوانند در مسیر اجرای فرامین رهبری به‌درستی حرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.